Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Problem z odczytem temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mój problem związany jest z nieprawidłowym wskazaniem temp. płynu chłodzącego silnik. Wskaźnik na desce pokazuje rózne wartości, na zimnym silniku po włączeniu stacyjki ok. 75 st. C ale po uruchomieniu silnika potrafi po kilku minutach pokazać 110 a czasem nawet więcej ( włącznie z alarmem). Co ciekawe alarm trwa kilkadziesiąt sekund i potem wskazówka wraca na 80-90 st. C. W takich wypadkach na rozgrzanym silniku sprawdzałem na klimatroniku, ten pokazywał w 51 kanale 90 st...

Dziś odkryłem że na zimnym silniku klimatronik też "kłamie" ponieważ rusza od temp. zewnętrznej, dziś było to 17 st. C ale temperatura systematycznie rośnie ( silnik po nocy, zimny oczywiście). Mniej więcej 1 st. C co kilkanascie sekund i tak az do 90 st., po czym na 90-tce staje...

Oczywiście kilka tygodni temu jak zaczął pozywać głupoty wskaźnik na desce byłem u mechanika i ten "stwierdził" czujnik, wymieniłem na nowy. Problem jednak pozostał.

Oczywiście sprawdziłem wtyczkę przy czujniku ( 4- pinowy), jest sucha i "ładnie" wygląda. Zmierzyłem napięcia na wtyczce wzgl. masy, Na jednym z pinów ok. 5V, na drugim niecałe 4V.

Proszę o pomoc, może ktoś z Was miał taki lub podobny prolem :mysli:

Pozdrawiam forumowiczów.

Opublikowano

A czujnik oryginalny zamontował?? Może u Ciebie problem tkwi w zegarach, najczęściej przyczyną jest uszkodzony procesor, inne wskaźniki działają ok??

Opublikowano

Czujnik, nie oryiginał ale ponoć 100% zamiennik. Sprzedwca znajomy i raczej mu wierze ponieważ od lat u niego różne rzeczy kupuje.

Sprawdzę jutro co się dzieje w 49 kanale, ale to chyba dziwne że w 51 temp. rosnie na zimnym motorze..?

:mysli:

Opublikowano

Czujnik, nie oryiginał ale ponoć 100% zamiennik. Sprzedwca znajomy i raczej mu wierze ponieważ od lat u niego różne rzeczy kupuje.

Sprawdzę jutro co się dzieje w 49 kanale, ale to chyba dziwne że w 51 temp. rosnie na zimnym motorze..?

:mysli:

Kup sobie oryginalny czujnik temperatury ponieważ nie dojdziesz końca. Też przerabiałem temat zamiennika i po roku wymieniałem ponownie czujnik ale trym razem na oryginalny. W okresie użytkowania zamiennika auto więcej mi paliło i też nie mogłem dojść końca pana z temperaturą. Tu masz oryginalny czujnik za rozsądne pieniądze http://allegro.pl/item652235136_czujnik_temperatury_skoda_octavia_vw_golf_iv_audi.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...