madman Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Audi A4 2000r 110PS silnik AVG, przebieg 330 tyś w jednych rękach Problem jest następujący: po odpaleniu silnika po około minucie pracy pojawiają się lekko niebieskie kłębiące chmurki z wydechu, po dodaniu gazu do około 2500 obrotów robi się zasłona dymna, gdy silnik się rozgrzeje problem znika. Podczas jazdy jest ok, natomiast gdy np. stanę na światłach i postoję z 30 sekund, przy ruszaniu powstaje za mną niebieski obłok i potem znowu jest ok... Silnik nie zużywa oleju (0,5 litra na 10 tyś km) w tej chwili mobil 10w40 poprzednio cały czas valvoline 5w40, pracuje równo, nie ma absolutnie żadnych wycieków, nie ma też śladów oleju w płynie chłodzącym, turbo pompuje w normie (po podpięciu vaga), nie zamula- rozpędza się normalnie... Wyczyściłem egr, wszystkie odmy i nie wiem za co się jeszcze wziąć.. Może ktoś ma pomysł czym to może być spowodowane?
henias1987 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 ten niebieski dymek to oznacza ze bierze olej, jak pol litra na 10tys to duzo,
Gość tymona4 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 poł litra na 10tys to jest nic może tak ma
madman Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Opublikowano 8 Lipca 2009 Mam już pewność co do stanu turbiny- po demontażu i oddaniu do regeneracji okazało się, że jest ok, tylko geometria do naprawy- więc jako powód dymienia na niebiesko odpada Jutro odkręce kolektor ssący i poczyszczę dolot, opróżnię intercooler itp. i powoli kończą mi się pomysły co dalej...
Norbi TDI Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 Mam już pewność co do stanu turbiny- po demontażu i oddaniu do regeneracji okazało się, że jest ok, tylko geometria do naprawy- więc jako powód dymienia na niebiesko odpada Jutro odkręce kolektor ssący i poczyszczę dolot, opróżnię intercooler itp. i powoli kończą mi się pomysły co dalej... Bardzo był dolot zaolejony ? ile oleju w IC ?
madman Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Opublikowano 8 Lipca 2009 no właśnie jeszcze nie wiem, dopiero jutro się tym zajmę jedynie odkręciłem górą rurę od ic no i jest w niej trochę oleju, ale dziwi mnie skąd jeśli turbo nie puszcza
Norbi TDI Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 no właśnie jeszcze nie wiem, dopiero jutro się tym zajmę jedynie odkręciłem górą rurę od ic no i jest w niej trochę oleju, ale dziwi mnie skąd jeśli turbo nie puszcza Napewno puszcza, tylko poprzez turbinke dostanie się tam olej
domelq Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 bierze olej jak 0,5 litra na 10000 km to spoko Troszkę bym się martwił tym niebieskim dymieniem
madman Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Po przeczyszczeniu wtryskiwaczy preparatem LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG dymienie ustało i przez 300 km nie zaobserwowałem kopcenia (ani na wolnych obrotach ani podczas jazdy). Zobaczymy co się będzie działo dalej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się