Jump to content
IGNORED

[B5 AVG] Kopci lekko niebiesko na wolnych


madman

Recommended Posts

Audi A4 2000r 110PS silnik AVG, przebieg 330 tyś w jednych rękach

Problem jest następujący: po odpaleniu silnika po około minucie pracy pojawiają się lekko niebieskie kłębiące chmurki z wydechu, po dodaniu gazu do około 2500 obrotów robi się zasłona dymna, gdy silnik się rozgrzeje problem znika. Podczas jazdy jest ok, natomiast gdy np. stanę na światłach i postoję z 30 sekund, przy ruszaniu powstaje za mną niebieski obłok i potem znowu jest ok... Silnik nie zużywa oleju (0,5 litra na 10 tyś km) w tej chwili mobil 10w40 poprzednio cały czas valvoline 5w40, pracuje równo, nie ma absolutnie żadnych wycieków, nie ma też śladów oleju w płynie chłodzącym, turbo pompuje w normie (po podpięciu vaga), nie zamula- rozpędza się normalnie...

Wyczyściłem egr, wszystkie odmy i nie wiem za co się jeszcze wziąć..

Może ktoś ma pomysł czym to może być spowodowane?

Link to comment
Share on other sites

ten niebieski dymek to oznacza ze bierze olej, jak pol litra na 10tys to duzo,

Link to comment
Share on other sites

Mam już pewność co do stanu turbiny- po demontażu i oddaniu do regeneracji okazało się, że jest ok, tylko geometria do naprawy- więc jako powód dymienia na niebiesko odpada

Jutro odkręce kolektor ssący i poczyszczę dolot, opróżnię intercooler itp.

i powoli kończą mi się pomysły co dalej...

Link to comment
Share on other sites

Mam już pewność co do stanu turbiny- po demontażu i oddaniu do regeneracji okazało się, że jest ok, tylko geometria do naprawy- więc jako powód dymienia na niebiesko odpada

Jutro odkręce kolektor ssący i poczyszczę dolot, opróżnię intercooler itp.

i powoli kończą mi się pomysły co dalej...

Bardzo był dolot zaolejony ? ile oleju w IC ?
Link to comment
Share on other sites

no właśnie jeszcze nie wiem, dopiero jutro się tym zajmę

jedynie odkręciłem górą rurę od ic no i jest w niej trochę oleju, ale dziwi mnie skąd jeśli turbo nie puszcza :mysli:

Link to comment
Share on other sites

no właśnie jeszcze nie wiem, dopiero jutro się tym zajmę

jedynie odkręciłem górą rurę od ic no i jest w niej trochę oleju, ale dziwi mnie skąd jeśli turbo nie puszcza :mysli:

Napewno puszcza, tylko poprzez turbinke dostanie się tam olej :przebiegly:
Link to comment
Share on other sites

bierze olej

jak 0,5 litra na 10000 km to spoko

Troszkę bym się martwił tym niebieskim dymieniem

Link to comment
Share on other sites

Po przeczyszczeniu wtryskiwaczy preparatem LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG dymienie ustało i przez 300 km nie zaobserwowałem kopcenia (ani na wolnych obrotach ani podczas jazdy).

Zobaczymy co się będzie działo dalej :przebiegly:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...