madman 0 Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Audi A4 2000r 110PS silnik AVG, przebieg 330 tyś w jednych rękach Problem jest następujący: po odpaleniu silnika po około minucie pracy pojawiają się lekko niebieskie kłębiące chmurki z wydechu, po dodaniu gazu do około 2500 obrotów robi się zasłona dymna, gdy silnik się rozgrzeje problem znika. Podczas jazdy jest ok, natomiast gdy np. stanę na światłach i postoję z 30 sekund, przy ruszaniu powstaje za mną niebieski obłok i potem znowu jest ok... Silnik nie zużywa oleju (0,5 litra na 10 tyś km) w tej chwili mobil 10w40 poprzednio cały czas valvoline 5w40, pracuje równo, nie ma absolutnie żadnych wycieków, nie ma też śladów oleju w płynie chłodzącym, turbo pompuje w normie (po podpięciu vaga), nie zamula- rozpędza się normalnie... Wyczyściłem egr, wszystkie odmy i nie wiem za co się jeszcze wziąć.. Może ktoś ma pomysł czym to może być spowodowane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henias1987 0 Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 ten niebieski dymek to oznacza ze bierze olej, jak pol litra na 10tys to duzo, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tymona4 Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 poł litra na 10tys to jest nic może tak ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
madman 0 Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 Mam już pewność co do stanu turbiny- po demontażu i oddaniu do regeneracji okazało się, że jest ok, tylko geometria do naprawy- więc jako powód dymienia na niebiesko odpada Jutro odkręce kolektor ssący i poczyszczę dolot, opróżnię intercooler itp. i powoli kończą mi się pomysły co dalej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbi TDI 0 Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Mam już pewność co do stanu turbiny- po demontażu i oddaniu do regeneracji okazało się, że jest ok, tylko geometria do naprawy- więc jako powód dymienia na niebiesko odpada Jutro odkręce kolektor ssący i poczyszczę dolot, opróżnię intercooler itp. i powoli kończą mi się pomysły co dalej... Bardzo był dolot zaolejony ? ile oleju w IC ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
madman 0 Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 no właśnie jeszcze nie wiem, dopiero jutro się tym zajmę jedynie odkręciłem górą rurę od ic no i jest w niej trochę oleju, ale dziwi mnie skąd jeśli turbo nie puszcza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbi TDI 0 Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 no właśnie jeszcze nie wiem, dopiero jutro się tym zajmę jedynie odkręciłem górą rurę od ic no i jest w niej trochę oleju, ale dziwi mnie skąd jeśli turbo nie puszcza Napewno puszcza, tylko poprzez turbinke dostanie się tam olej Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 bierze olej jak 0,5 litra na 10000 km to spoko Troszkę bym się martwił tym niebieskim dymieniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
madman 0 Posted July 16, 2009 Author Share Posted July 16, 2009 Po przeczyszczeniu wtryskiwaczy preparatem LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG dymienie ustało i przez 300 km nie zaobserwowałem kopcenia (ani na wolnych obrotach ani podczas jazdy). Zobaczymy co się będzie działo dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now