marcin9680 0 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Witam serdecznie , szukam wszelkiej pomocy i porad dotyczacych wymiany lozyska w przednim kole z prawej strony. Jestem pewien ze halas jaki powstaje podczas jazdy "huczenie" czy tez "wycie" jest spowodowane "konczacym" zywot lozyskiem , sprawdzilem juz stan przegubow i ich oslon gumowych i wszystko dziala bez zarzutow. Objawy wycia czy tez huczenia pojawiaja sie podczas jazdy na wprost zas podczas hamowania czy tez skretu w prawo czy w lewo nasilaja sie i to znacznie , dodatkowo podczas powolnej jazdy np. na parkingu na skreconych kolach slychac "pstrykanie" , "szczelanie" sam nie wiem jak to nazwac. Podejzewam ze do uszkodzenia lozyska (chodz moge byc w bledzie) doszlo w wyniku zlego odprowadzania ciepla podczas hamowania z tarcz , klocki sa niebawem do wymiany , tarcze zreszta tez (nie ori) co spowodowalo ze podczas hamowania z duzej predkosci i zlej wentylacji i odprowadzania ciepla zaczelo sie grzac lozysko i to jest powodem jego uszkodzenia a wnioski takie wyciagam po ostatniej wymianie lozyska przedniego ale z lewej strony. Co sie okazalo podczas wymiany tarcz i klockow na nowe , mechanicy zalozyli mi tarcze o 8mm mniejsza srednice co spowodowalo wysypanie sie klockow (powierzchnia tarcia klockow byla poza obrysem tarcz) oraz nadmiernym grzaniem sie lozyska podczas hamowania a tym samym jego uszkodzenia. Bardzo prosze o wszelkie porady , fotostory itp. ktore pomoga wymienic mi owe lozysko osobiscie. Bardzo dziekuje i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy2731 0 Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 odkrecasz prawy tylny wahacz i odkrecasz przegub, wtedy ci wyjdzie bez problemu, od strony przegubu bedziesz mial cztery sruby na gwiazdke jesli dobrze pamietam, odkrecasz je i wtedy wybijasz lozysko,moze siedziec dosyc mocno, ale napewno wyjdzie, wtedy musisz dobrze oczyscic miejsce osadzenia, pozniej wybijasz piaste ze starego lozyska i za pomoca prasy a nie mlotka musisz zamontowac ja do nowego lozyska, a pozniej caly element mocujesz wciagajac srubamy do zwrotnicy, ale jesli tego nie robiles to zlec to komus kto bedzie mial przynajmniej prase,sprawdz jeszcze przeguby bo napisales ze przy skrecaniu cos trzeszczy a to raczej bedzie przegub, Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin9680 0 Posted July 10, 2009 Author Share Posted July 10, 2009 Ok dzieki serdeczne co do prasy to problemu nie ma bo owa maszynu posiadam w firmie gdzie pracuje. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts