Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Wymiana gumek w zacisku tylnym - ktoś to robił?


Doman13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rozebrałem dzis zacisk w kole które kiedyś się zagrzało, potem po złapaniu dużej dziury tym kołem nagle przestało się grzać.

Ale sprawa nie dawała ni spokoju.

Sytuacja przedstawia się tak że w guma na tłoczku jest pęknięta...

Wiem że muszę ją wymienić - tylko jak to zrobić. Czy trzeba wycisnąć cały tłoczek i wtedy zmieniać na nim gumę?

Gdzie te gumy kupić? czyżby ASO?

Jakim smarem smarować prowadnice?

co wymieniać przy okazji (klocki są w połowie zużyte i mają te same grubości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kiedyś coś takiego i można kupić zestaw naprawczy w większości sklepów motoryzacyjnych ja płaciłem 17 zł.

A żeby wymienić tą gumę to najlepiej wyjąć tłoczek, nałożyć gumę na tłoczek następnie szerszą stronę w zacisk i po woli wkręcać tłoczek w zacisk. Ja używałem do tłoczka smaru do tłoczków ok 3 zł, a do prowadnic pastę miedzieną- ceny nie pamiętam. Należy pamiętać aby prowadnice były dobrze wyczyszczone i lekko chodziły. A na klockach to jeszcze można trochę pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kiedyś coś takiego i można kupić zestaw naprawczy w większości sklepów motoryzacyjnych ja płaciłem 17 zł.

A żeby wymienić tą gumę to najlepiej wyjąć tłoczek, nałożyć gumę na tłoczek następnie szerszą stronę w zacisk i po woli wkręcać tłoczek w zacisk. Ja używałem do tłoczka smaru do tłoczków ok 3 zł, a do prowadnic pastę miedzieną- ceny nie pamiętam. Należy pamiętać aby prowadnice były dobrze wyczyszczone i lekko chodziły. A na klockach to jeszcze można trochę pojeździć.

podstawowy błąd używanie smaru miedzianego do prowadnic

smar miedziany powoduje ze puchnie guma więc prowadnica się przyciera

smar miedziany mozna uzywać na śruby lubi posmarować piastę , mocowanie klocka

do prowadnic jest specjalny smar

i do tłoczków tez jest specjalny smar

w tylnej części zacisku masz trzpień na którym trzyma sie mechanizm recznego i najczęściej on koroduje. w tym kapturku gumowym też powinno byc sporo smaru.

jest obszerny wątek na tema regeneracji zacisków

ja u siebie wymieniłem wszystko co sie dało wymienić w zaciskach przednich i tylnych wraz z tłoczkami

efekt hamowanie bezscennyy (312mm) :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymieniałem przewody hamulcowe i mechanik w tym czasie wymieniał płyn.

baran nie spojrzał na zaciski.

niebawem mu nawrzucam.

------

ale tak dla pewności

jak odkręcę tłoczek w tylnym zacisku to płyn wycieknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...