Jump to content
0
SoMeS

[B5 AFN] Swap skrzyni z automatu - na jaką?

Recommended Posts

:hi:

Zamierzam wykręcić z mojego AFN'a 180-200KM i około 400Nm.

Przymierzam się powoli do zmiany skrzyni biegów z 4-o biegowego automatu na taką która to wytrzyma i pozwoli wykorzystać moc.

Z racji tego że jestem laikiem w tej dziedzinie to będę wdzięczny za podpowiedź jaka mi podpasuje? jakie sprzęgło do tego? jaki koszt? może przykładowe linki?

Z góry wielkie dzięki :good:[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2009, 00:00_________________________________________________nikt nie pomoże? :cool1:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez sens robota , kup motor awx lub lepiej avf , szlak przetarty i na pewno bardziej opłacalny niż 180ps z afn'a

Share this post


Link to post
Share on other sites

powoli przez tą skrzynię się zaczynam zastanawiać czy nie zrobić teraz mocniejszej korekty po zmontowaniu fmic i na tym poprzestać jeżeli chodzi o upgrade silnika :mysli:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

najwyzej dorzuć turbo awx i wtedy korekta i tak nie wyjdzie Ci więcej niż 160 , bo ogranicza Cię pompa paliwa :confused4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbo mam w stanie idealnym więc jeżeli miałbym się na tym zatrzymać to nie kalkuluje mi się jego zmiana... :mysli:[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2009, 19:41_________________________________________________poza tym co mi po swapie silnika jeżeli wtedy to tak czy siak skrzynia do wymiany


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Somes zakładaj turbo AWX, 160km też fajnie sie zbiera, dalej to juz nie warto sie pchać :good:


A4 B5 Quattro+ AVF/GTD20/HF100/SDI/diff-lock/AVIC980BT

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 308KM/570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale kupujesz motor ze skrzynią :cool1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa tak to sobie Ive wymysliłeś :naughty:

a jak to jest z wtryskami potem? da się przełożyć 216 z AFN czy zaś nowe? :wallbash::decayed:

jeżeli będę miał zmieniać turbo to tylko BRD bo mogę mieć w tej samej cenie co AWX'owe więc jeżeli już to coś lepszego :wink4:

teraz mam dylemat jak cholera :mysli:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik awx , avf to pd , czyli pompowtryski , zmieniasz pompki na ALki , turbo brd , wywalasz kata, wywalasz egra, stroisz i masz ok 190kuca i 400nm :cool1: styknie jak na ośkę :cool1::decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko teraz sobie przelicz, kompletny silnik ze skrzynia to z 5tys do tego turbo ok 2tys pompki 1,5kafla robota ??? i cieszysz nową mocą, albo kręcisz starego poczciwego AFNa dokładasz turbo - ok 2tys i cieszysz sie nieco wolniejszym AFNem :naughty:


A4 B5 Quattro+ AVF/GTD20/HF100/SDI/diff-lock/AVIC980BT

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 308KM/570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

z FMIC czy to wtedy staje się zbędne?

jaki przybliżony koszt pompek?

kata już nie mam a egr to moment :decayed:

Kowi masz troche racji ale ja to uparty jestem :gwizdanie:

Co do kosztów to mocno zawyżone informacje masz :decayed:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zależy od tego na jak długo wiążesz się ze swoim struclem :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niewiem tylko ile kompletny silnik w dobrym stanie stoi ale nie liczył bym że dasz za całosć 2tys, a co do pomek nie bedą tańsze niz wtryski do AFNa, no chyba ze znajdziesz okazje za uzywki tak samo z turbina, ile ja sie za swoją nabiegałem, wiadomo mozna było kupić za 800zł uzywke ale niewiadomo co sie brało :gwizdanie:

A tak poza tym Somes rezaj AWXa bedziesz 3 na forum :kox:


A4 B5 Quattro+ AVF/GTD20/HF100/SDI/diff-lock/AVIC980BT

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 308KM/570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak będę 3ci na forum to już mnie to nie interesuje :notworthy:

może faktycznie masz racje żeby dorzucić turbawke i walnąć korekte i na tym poprzestać... oswoję się z ta mocą i następna a4 będzie się już minimum od tej mocy zaczynać :gwizdanie:

tylko teraz pytanie...

jaką mi da różnice jak zrobie korektę mocniejszą przy dobrym stanie turbo a przy wsadzeniu awx/brd i korekcie? tak czy tak zablokują mnie pompka i skrzynia więc nie wiem teraz :mysli:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem dla wtrysków 216 wsadzanie turbo BRD nie ma sensu, co innego jak byś miał 230ki, poszukaj sobie A4 Mekto on przy wtryskach216 i hybrydzie AWX/ARL na seryjnej pompie10mm osiagnał 173km i to na ori IC o ile dobrze pamietam :naughty:


A4 B5 Quattro+ AVF/GTD20/HF100/SDI/diff-lock/AVIC980BT

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 308KM/570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kowi wszystko fajnie ja mam skrzynię po regeneracji ładnie użytkowaną i "serwisowaną" z tym że też nie chce jej zabić potem jednym strzałem z kickdown'a :wink4: tym bardziej że trzaskam trasy w tysiącach kilometrów na raz...

dlatego jak bym teraz dorzucił turbinke i wyciągnął nawet te 170 kucy i spory jak na afn'a moment to nie wiem na ile by to dobre było :mysli:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To szukaj skrzyni od AFNa, albo jakiegos rarytasa z dłóższymi przełozeniami :kox: albo baw sie w swapy, tylko przelicz sobie to wszystko czy sie opłaca


A4 B5 Quattro+ AVF/GTD20/HF100/SDI/diff-lock/AVIC980BT

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 308KM/570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego właśnie pytam czy ma sens wkładanie turbiny i pchanie się w bezpieczną dla skrzyni moc którą mogę (?) uzyskać bez niej :mysli:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...