Kowi87

Pasjonat
  • Zawartość

    26211
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

44

3 obserwujących

O Kowi87

    Informacje

    • Imię
      Piotrek
    • Lokalizacja
      Ryczydół

    Auto

    • Model
      A4 B5
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      1999
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Kod silnika
      AVF
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    2828 wyświetleń profilu
    1. Kowi87

      Sedan bez bose nie ma boczków przystosowanych pod głosniki, kup tapicerkę z avanta i montuj głosniki w drzwiach
    2. Kowi87

      No przecież napisał że na ponad 200 słupka nie musi dawać, przykład szafy czy piotrka 98igo że da sie z AJMa zrobić wiecej jak 200. Jak ma jebnąć to i tak jebnie, a wtedy zamiast słupek to cały silnik wrzucić, w przypadku AJMa to chwila
    3. Kowi87

      i nic sie zagalopowałem, wiem doskonale o czym pisze AWX do 200 wskazany, powyzej na chwile, wiec lepiej go wzmocnić
    4. Kowi87

      To sie okaże, bo jak bedzie 220KM ten plus to sie nie sprawdzi Miałem takie, przenosiło ~210/420 4 lata temu
    5. Kowi87

      Przecież Ci napisałem ile sie robi, nie siedze w tym od roku, tarcza od AJM obita kevlarem na ori dwumiasie przeniesie też 200KM, a seryjna zapomnij. Sprzegło AWX w B5 miałem jako jeden z pierwszych(ale nie pierwszy) i uwazam to za najlepsze rozwiązanie na 200+ z dwumasem pod 5B. Ale prawda jest też taka, że kilka osób idąc tą drogą rozczarowało sie bo sprzegło nie dało rady. U mnie było 420NM, gdzie 400 miałem juz przy 2tys, zrobiło ponad 50tys, przezyło dwa silniki, które szybciej sie skończyły jak to sprzęgło Teraz mam takiego potworka, rzekłbym że pierwszy w PL w 1,9TDI, bo nie spotkałem sie wczesniej nawet w opisach modzonych aut z takim rozwiazaniem w tym silniku
    6. Kowi87

      Zestawy jednomasowe sprawdzą sie na 250KM też z tarczą kevlarową, teraz mają jakąś nowość okładziny węglowe, niewiem jak to sie ma wzgledem kevlarów. Minusem kevlaru jest poszarpywanie, dość sporo mozna o tym poczytać w mocnych TDI. U mnie jedynka była tragiczna, uczucie jakby tarcza była smołą posmarowana, na wyzszych biega było już ok, ale znowu mając kevlar na dwumasie z awxem nie miałem tego uczucia, no ale wiele mniejsza moc. Albo zainwestować, mity krążą ze do 550nm dają rade https://www.sachsperformance.com/pl/zestaw-sprzegla/sachs-sprzeglo-sportowe/audi-a4-b5/1-9-tdi-quattro-81kw
    7. Kowi87

      Ponieważ? Sprzegło AJM nie przeniesie wiecej jak 180KM to seryjne, jest identyczne jak AFN/AVG na 228z. Załozy seryjne AWX, to ogarnie z 210KM i to tyle... wzmocni kevlarem to bedzie mozna startować po 230-240KM na małym sprzegle, ale wtedy dwumas długo nie pociągnie. Wiec robiąc zestaw na awx i wzmacniając go kevlarem dla 200-220KM ma sprawne mocne sprzegło na wiecej niż 50tys. Ale suma sumarum dalej uwazam że najlepiej wsadzić 6ke i BRD zestaw na te moce(450nm na spokojnie bez kevlarów) w budzie B5.
    8. Kowi87

      Jesli ktos robi juz sensowny wynik to zakup dwumasu BRD i sachs performance prawie dorównuje finansowo zestawu na dwutarczy Takze tu i tu drogo(3-3,5koła).
    9. Kowi87

      No tak, ale BRD sprzegło z 2,0 ma średnice 240, ni jak nie nie pasuje do 5B. Skoro autor szuka mocy w AJMie to przyszłosciowo moze pomyśleć i o skrzyni, bo 5b przy 200km szału nie robi. Ale jeśli nie zmienia skrzyni to najrozsądniej załozyć komplet z AWXa, u mnie 420nm przenosił, silnik padł szybciej niż sprzęgło obity kevlarem powinien dać sobie rade na wiecej, a PD przy 200KM bedzie miał wiecej niuta niż vp. Droga w jednomas nie jest konieczna przy tych mocach, warto sie przejechać na jednomasie zanim decyzje sie podejmie, ja osobiscie nie polece tego rozwiązania. Ogólnie na 5biegowej skrzyni mozna założyć jednomas ze sprzegłem 240 i to pozwoli na wiele wiecej niż awx, ale to kombinowane sprzęgło z dociekiem LT jak sie dobrze pamietam. Montowali też dociski z RS4. jak kolega chce pójśc na grubo z tym AJM to jednak zastanowił bym sie nad DQS i zestawem z BRD, dwumas BRD jest identyczny jak AVF, tarcza tez, róznią sie dociskiem, a jak tarcze wzmocni kevlarem to do 500nm jest bezpieczny. Powyżej 500nm jest spory problem z dobraniem sprzegła, choć ośka mniej potrzebuje. Dla Q polecam swoje rozwiązanie, dwutarcz na jednomasie.
    10. Kowi87

      BRD to 240, a tu jest 228, wiec moze pomyśleć przy okazji nad swapem skrzyni na 6b pod wieksze sprzęgło, wtedy brd faktycznie da rade na te 450nm
    11. Kowi87

      Ale to nie chodzi o to czy on wzmacniany czy nie, klapy w B6 nie podnosi na sprezynkach, wiec niewiem czy dobrze zrobiłes kupując te siłowniki, skoro w B6kach też montują z C6 do tego modu. Tu troche moich faktów jak swego czasu szukałem czegoś leszpego od C6. Wdług tabel są nieco inne dane, w przypadku interesującej nas spręzynki blue32 Smax wynosi 12mm/Lmin =32-12 = 20mm(tyle musi być luzu przy zamknietej klapie)/N-871N/N+S =1521, wiec przekracza taki zestaw maxymalne obciazenie... nie wiem ska jest wziety parametr siły 813, z tabeli są inne dane... Siłe mozna by wtedy odpowiednio wyrównać tak by łacznie z siłą spręzynki nie przekraczała wartosci nominalnych - 1500N, Ktoś jest w stanie policzyc takie parametry aby to zgrać, mozę warto by było zrobić wytyczne i sprawdzic ile by wyszedł koszt takich siłowników które nie będą problematyczne. Teraz troche cyferek Tu można by sprawdzic koszty produkcji http://www.fakrosno.pl/pl-PL/text/produkty/sprezyny_gazowe Jest jeszcze inne rozwiązanie, montaż odbojników wypychajacych Odbojnik pokazany w golfie V to fabryczny element o numerze 1K8827761C(25zł), zmieniają do tego mocowanie siłownika na krótsze o numerze 1J6827439A(35zł) oraz podmieniają siłownik na model 6Y0827550C, tak wiec jak chce sie komuś poszukać róznic w parametrach miedzy nim a siłownikiem fabrycznym golfa V to może i temat bez spręzynki by sie rozwinął. http://www.my-gti.com/2799/volkswagen-golf-automatic-hatch-opening-updated Wracając do tematu spręzynek, mozna pokombinować jeszcze z doborem innych siłowników Odnosnie siłownika znalazłem bardziej pasujący nizten z A6 4F, ten prawdopodbnie będzie lepiej współpracował z nadwoziem B5 numer krosno 23439 A. Numer FA Krosno: 23439 Marka: NISSAN Model: Primera Traveler (WP12) Rocznik: 03/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 472 mm Skok: 175 mm Siła F1: 590 N Mocowanie od strony tłoczyska: 9 Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 90452-AV700 Lmax + Ls = 472+32 = 504mm B. Numer FA Krosno: 24494 Marka: OPEL Model: Astra H kombi Rocznik: 08/04- Odmiany: klapa bagażnika - kombi, van Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 474 mm Skok: 190 mm Siła F1: 570 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 132757, 13122695 474+32 = 506mm Chociaż z drugiej strony, jeśli przy zastosowaniu zestawu gdzie długosć wychodzi 507mm klapa opada o 2-4mm, to mozę trzeba szukać dłuzszej sumy z spręzynką, tylko jak obliczyc odpowiednio skok? Numer FA Krosno: 31223 Marka: MERCEDES Model: C Klasse T-MODEL (S204), E T-MODEL(S212) Rocznik: 08/07- Odmiany: klapa bagażnika bez automatycznego otwierania - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 479 mm Skok: 174 mm Siła F1: 580 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 43 Numer oryginalny: A2127400045, A2049802264, A2049801164 Tylko tutaj mocowanie znowu nie współgra, prawdopodbnie mozna je zmienić http://www.fakrosno.pl/pl-PL/mountings/produkty/sprezyny_gazowe/mocowania Tak wiec jesli ktos sie na tym zna, to nurtują mnie pytania 1. Jak policzyc siłe z jaką siłownik z spręzynką podniesie klape, 650N podnosi bez problemu, ale zamykanie jest dosć ciężkie. Z tego co wiem siłowniki o długosći 500mm + spręzynką są za długie i nie zamykają klapy 2. Zależność skoku siłownika do długości siłownika wzgledem zamontowanej spręzynki Numer FA Krosno: 24549 Marka: OPEL Model: VECTRA C GTS Rocznik: 08/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - hatchback - wersja sportowa Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 475 mm Skok: 195 mm Siła F1: 640 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 0176608, 09180255, 1 76 608, 13241974, 176608
    12. Kowi87

      Wdług tabel są nieco inne dane, w przypadku interesującej nas spręzynki blue32 Smax wynosi 12mm/Lmin =32-12 = 20mm(tyle musi być luzu przy zamknietej klapie)/N-871N/N+S =1521, wiec przekracza taki zestaw maxymalne obciazenie... nie wiem ska jest wziety parametr siły 813, z tabeli są inne dane... Siłe mozna by wtedy odpowiednio wyrównać tak by łacznie z siłą spręzynki nie przekraczała wartosci nominalnych - 1500N, Ktoś jest w stanie policzyc takie parametry aby to zgrać, mozę warto by było zrobić wytyczne i sprawdzic ile by wyszedł koszt takich siłowników które nie będą problematyczne. Teraz troche cyferek Tu można by sprawdzic koszty produkcji FA Krosno - SPRÄ˜ĹťYNY GAZOWE, SPRZĘGĹA REGENEROWANE, KOMPONENTY STALOWE Jest jeszcze inne rozwiązanie, montaż odbojników wypychajacych Odbojnik pokazany w golfie V to fabryczny element o numerze 1K8827761C(25zł), zmieniają do tego mocowanie siłownika na krótsze o numerze 1J6827439A(35zł) oraz podmieniają siłownik na model 6Y0827550C, tak wiec jak chce sie komuś poszukać róznic w parametrach miedzy nim a siłownikiem fabrycznym golfa V to może i temat bez spręzynki by sie rozwinął. Volkswagen Golf Automatic Hatch Opening Updated | my-gti.com Wracając do tematu spręzynek, mozna pokombinować jeszcze z doborem innych siłowników Odnosnie siłownika znalazłem bardziej pasujący nizten z A6 4F, ten prawdopodbnie będzie lepiej współpracował z nadwoziem B5 numer krosno 23439 A. Numer FA Krosno: 23439 Marka: NISSAN Model: Primera Traveler (WP12) Rocznik: 03/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 472 mm Skok: 175 mm Siła F1: 590 N Mocowanie od strony tłoczyska: 9 Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 90452-AV700 Lmax + Ls = 472+32 = 504mm B. Numer FA Krosno: 24494 Marka: OPEL Model: Astra H kombi Rocznik: 08/04- Odmiany: klapa bagażnika - kombi, van Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 474 mm Skok: 190 mm Siła F1: 570 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 132757, 13122695 474+32 = 506mm Chociaż z drugiej strony, jeśli przy zastosowaniu zestawu gdzie długosć wychodzi 507mm klapa opada o 2-4mm, to mozę trzeba szukać dłuzszej sumy z spręzynką, tylko jak obliczyc odpowiednio skok? Numer FA Krosno: 31223 Marka: MERCEDES Model: C Klasse T-MODEL (S204), E T-MODEL(S212) Rocznik: 08/07- Odmiany: klapa bagażnika bez automatycznego otwierania - kombi Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 479 mm Skok: 174 mm Siła F1: 580 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 43 Numer oryginalny: A2127400045, A2049802264, A2049801164 Tylko tutaj mocowanie znowu nie współgra, prawdopodbnie mozna je zmienić http://www.fakrosno.pl/pl-PL/mountings/produkty/sprezyny_gazowe/mocowania Tak wiec jesli ktos sie na tym zna, to nurtują mnie pytania 1. Jak policzyc siłe z jaką siłownik z spręzynką podniesie klape, 650N podnosi bez problemu, ale zamykanie jest dosć ciężkie. 2. Zależność skoku siłownika do długości siłownika wzgledem zamontowanej spręzynki Na tą chwile sytuacja wygląda tak Z tego co wiem siłowniki o długosći 500mm + spręzynką są za długie i nie zamykają klapy Numer FA Krosno: 24549 Marka: OPEL Model: VECTRA C GTS Rocznik: 08/02-2008 Odmiany: klapa bagażnika - hatchback - wersja sportowa Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra: 18,5 mm L max: 475 mm Skok: 195 mm Siła F1: 640 N Mocowanie od strony tłoczyska: 7b Mocowanie od strony cylindra: 7b Numer oryginalny: 0176608, 09180255, 1 76 608, 13241974, 176608
    13. Kowi87

      Nie mam auta, ale ogólnie to ten z B6 chyba nie podniesie, dwa nie zmiesci spręzynki w stanie spoczynku, nie bez powodu jest wybrany własnie ten z C6, bo nie tylko o niton tu chodzi, a o miejsce po ściśnieciu siłownika na tyle by zmiesciła sie sprezynka w pozycji ugiętej(coś musi dać siłe przy otwarciu)
    14. Kowi87

      Ja mam siłowniki z C6, klapa otwiera sie bez problemu do góry, mam to od 2016r zamontowane, trzeba pokombinować z podkładka, bo ta z zestawu moim zdaniem nie pozwala zamknąć klapy, znowu bez niej klapa za bardzo sie wciąga
    15. Kowi87

      Podejdzie