Jump to content

wiktorsam

Pasjonat
  • Content Count

    693
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About wiktorsam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. wiktorsam

    a4 b5 kierownica

    Jak kupisz z poduchą taką jak na tym filmie - czyli chromowane logo audi i takimi "kółkami z cypkiem" dookoła loga i nie będzie to kierownica z multifunkcją to na 99% będzie pasować. Kierownice poliftowe dookoła loga mają inny wzór, kierownice z multifunkcją też najprawdopodobniej nie podejdą. A żeby mieć pewność na 100% to kierownica musi mieć mały wieloklin. Ale musisz też brać pod uwagę to, że kierownice s-line do przedlifta kosztują więcej niż poliftowe. Ja u siebie wymieniałem, kupiłem najtańszą jaką znalazłem na allegro i obszyłem na nowo skórą. Całość wyszła około 300 zł.
  2. Muszę się odnieść do tego wątku. Idealny przykład kupowania i jeżdżenia autem na które nas nie stać. Po tym jak kumpel na chińskich zimówkach rozwalił swoje kilkuletnie audi q3 na słupie już chyba mnie nic nie zdziwi. Co śmieszniejsze jeszcze tydzień wcześniej się chwalił jaką to super okazję znalazł że komplet zimówek 17 cali za 800 zł... Popatrzcie sobie jakie opony ludzie mają pozakładane na swoje wypucowane kilkuletnie auta - w większości chińczyk goni chińczyka. Mam starego parcha, 23 letnie auto, ale nigdy nie oszczędzam na serwisie - zawsze wszystko wymienione na czas, a do tego zawsze są w nim założone opony premium. Dlatego chłopie, nie rób wiochy, od tego zależy Twoje i być może Twojej rodziny bezpieczeństwo, więc jak już kupiłeś drogie auto to wstaw do niego odpowiednie opony. To nie matiz do kulania się po mieście.
  3. Witam Zrobiłem dosyć długą trasę (1200 km) i auto w trakcie przyspieszania na 4 i 5 biegu w losowych momentach, ale na ogół powyżej 3000 obrotów łapało lekkie zamulenia. Podłączyłem lapka sprawdziłem błędy i wyskoczył 00550 - Start of Injection Regulation Po usunięciu błąd pojawił się po jakimś czasie znowu. Sprawdziłem grupę 000 BS i kąt wtrysku mam w okolicach 86 a więc przestawiony. Jednak nie jest to jakaś wielka różnica, stąd pytanie, czy o tyle przestawiony kąt może już powodować pojawianie się błędu 00550? Auto zawsze - czy na ciepłym, czy zimnym odpala normalnie. 1,5 roku temu wymieniałem rozrząd ale do tej pory auto śmigało bez problemu. Tydzień temu wymieniłem czujnik temperatury, bo stary pokazywał około 75 stopni. Na nowym mam 90-91. Nie pamiętam czy po wymianie rozrządu sprawdzałem kąt, ale przed wymianą miał około 49. Czy to możliwe że po samej wymianie rozrządu aż o tyle się zmienił kąt? Czy przy takim kącie auto by normalnie odpalało zimą? Mam też wrażenie, że od jakiegoś czasu auto pali więcej niż kiedyś. Nie są to duże różnice, ale na 100km wychodzi około 0.5 litra więcej. Z trasy 1200 km średnie spalanie wyszło 6.5 litra a jechałem autostradą z zapiętym tempomatem na 130 km/h. Wydaje mi się, że kiedyś w takich warunkach bliżej było mu do 6l/100. Co mam zlogować w VAG, żeby lepiej zdiagnozować przyczynę?? Pozdrawiam
  4. Nie znam się na tych nowych tdi ;) ale się wypowiem ;). Korekcje na tym jednym cylindrze mogłyby być lepsze, ale tragedii nie ma. Ważne czy robiłeś sprawdzanie na rozgrzanym silniku i czy wszystkie odbiorniki prądu były wyłączone. Proponuję też sprawdzić je jeszcze raz np kolejnego dnia i sprawdzić czy nadal na tym jednym wtrysku będą zwiększone. W moim np nawet w ciągu minuty potrafią się zmienić i z np około 0.8 na jednym z cylindrów robi się nagle -0.27 a na innym zwiększa do 0.6 itd. Jednak same podwyższone korekcje to jeszcze nie jest powód dla którego auto paliłoby znacznie więcej. Zawsze pierwsze co polecam sprawdzić to czujnik temperatury/termostat - czy po rozgrzaniu silnika mamy równo 90 stopni, czy może np 75. I nie patrzeć na wskazania na zegarach, tylko podpiąć kompa, bo odczyty na zegary, przynajmniej w starych parchach idą z innego czujnika niż do komputera (tzn są 2 czujniki zintegrowane w jednej obudowie). U mnie np na kompie było 73, a na zegarach 90 i też mi palił więcej. Ale powtarzam, moje doświadczenie opieram na nieśmiertelnym 1.9 tdi na pompie.
  5. U mnie tak się działo jak amorek strzelił. Sprawdź wizualnie czy nie ma z niego wycieku. Wyciek może się pojawić z dnia na dzień po np wjechaniu w większą dziurę.
  6. Chciałem własnie pisać o filtrze paliwa, u mnie też to się stało któregoś dnia, tylko u mnie postępowało bardzo szybko - najpierw z rana odrobinę ciężej odpalił odpalił, potem jeździł ok, po godzinie już coraz gorzej palił, aż w końcu gasł na każdych światłach a odpalanie zajmowało 30 sek. Otworzyłem maskę wymacałem filtr - był mokry od spodu, dokulałem się jakoś do motoryzacyjnego, kupiłem filtr, wymieniłem pod sklepem i problem znikł.
  7. Ok dzięki, a tarcze ferodo brać DDF830C-1 czy te DDF830 - z tego co widzę pierwsze są dodatkowo lakierowane a mimo to są tańsze ;), przynajmniej w sklepie w którym je znalazłem. Łożyska SKF czy FAG? Ostatnio miałem FAG założone, ale SKF tańsze.
  8. No i mam problem z doborem klocków. Wg katalogu powinienem mieć ferodo FDB222 ale rocznikowo pasują też FDB1788. Zaciski mam żeliwne lucasa - dołączam zdjęcie mojego zacisku gdy go przygotowywałem do malowania. Czy do tego zacisku można wstawić zamiennie jedne i drugie klocki? Pytam bo mam wrażenie, że ostatnio miałem zakładane klocki w kształcie tych FDB1788, ale mam też stare zdemontowane bosche i mają kształt jak FDB222... Najwyżej jutro spróbuję dojrzeć na aucie jakie mam klocki wsadzone.
  9. teraz też hamuje tylko, że po umyciu felg na drugi dzień są jeszcze czyste, na klockach boscha był już czarny nalot. Ok więc ponawiam pytanie bo znalazłem też zestaw textar Więc co będzie najlepsze Tarcze textar + klocki textar tarcze TRW + klocki TRW Tarcze BREMBO + klocki ferodo
  10. A możesz powiedzieć czemu nie miedziowy? U mnie większość wulkanizatorów daje miedziowy. Ja nie walę go na cały gwint tylko na pierwsze dwa zwoje odrobinę żeby lżej śruba pracowała. Co do klucza dynamometrycznego nie używam oczywiście, ale przez 4 lata stare tarcze które miałem jeszcze od "niemca" nie straciły gwintu a bosch po 2 latach na jednej piaście stracił (została wstawiona tuleja w zakładzie), teraz na drugiej w dwóch. Więc jak to jest że stosując tą samą technikę odkręcania i dokręcania kół z przodu nie ukręciłem ani jednego gwintu przez 7 lat, z tyłu na tarczach od niemca nie ukręciłem przez 4 lata, a na boschach po 3 latach w 3 śrubach nie mam gwintu. Nadal uważam, że to szajs. A utwierdzają mnie w tym klocki, które kupiłem z tymi tarczami w zestawie a które musiałem wymienić na ferodo po roku używania bo koła miałem cały czas czarne, a po roku nie było połowy klocków.
  11. Koła wyważam średnio co 2 sezony, albo jak czuję że biją. A na co mam wkręcać śruby w piastę? Bez smaru? Zresztą pytanie nie dotyczy smaru, a tego czy tarcza się nada brembo w zestawie z klockami z ferodo. A co do postu powyżej - ja mam tarcze z zintegrowanymi piastami więc jak leci gwint to wymieniam całą tarczę. I jeszcze jedna sprawa. Z przodu mam piasty od nowości i nie poleciał mi gwint w żadnej a zmieniam sam osobiście koła od kiedy mam auto - 7 lat. Więc podtrzymuję zdanie, że bosch to g.wno. Znalazłem też zestaw TRW w podobnych pieniądzach - więc lepsze będzie brembo + ferodo czy komplet TRW?
  12. Panowie, dzisiaj wymieniałem koła na zimowe i niestety z tyłu na tarczy boscha straciłem gwint na 2 śrubach, z drugiej strony rok temu na jednej... Tarcze mają około 3 lat i generalnie nie polecam tego szajsu. Śruby zawsze wkręcane na smar miedziowy, po prostu te tarcze to taki szajs... Klocki boscha wywaliłem po roku bo się felgi domyć nie dało tak pyliły. I teraz pytanie - na allegro widziałem w dosyć rozsądnej cenie zestaw tarcze brembo klocki ferodo - nada się? Mam u siebie tarcze w wersji z zintegrowaną piastą...
  13. Witam, kolega poprosił mnie o zwagowanie jego auta które wchodzi notorycznie w tryb awaryjny. Oto porcja logów: Dynamiczne: Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_X8Ka9dw.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-001_XwJgI.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_S1Wxe3.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_9yg3P1.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_0699J87.html Statyczne: Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_68WTJx.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_bd0GE6.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_D7ZS98.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_0cC31.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_w6qi3.html BS: Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_9922x.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_oZncaMo.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_x6Vvc7.html Z tego co moim niewprawnym okiem zauważyłem to termostat do wymiany na 100%, zresztą chłodnica ciepła nawet jak auto niedogrzane. Turbo przeładowuje - kierownice się zacinają - do czyszczenia? Korekcje na wtryskach mogłyby być lepsze, ale silnik niedogrzany więc nie można oceniać. Coś jeszcze widać z logów? Moje wnioski są prawidłowe? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
  14. Jak w temacie. Pękła mi osłona i niestety zaczął terkotać przegub. Wg etki do mojego silnika powinienem zakupić przegub o numerze 3B0498099DX. Na allegro jednak 90% sprzedawanych przegubów jest zamiennikami do 8D0498099BX i każdy sprzedawca podaje że pasuje do mojego silnika. Przeguby ruville mają numery kolejno 75419S jako zamiennik dla 3B0498099DX i 75418S jako zamiennik dla 8D0498099BX i oba wg opisu producenta pasują do mojego auta. Wymieniał już ktoś w ahu przeguby i może mi podać jakie powinienem dokładnie zastosować? Ten który podpowiada etka ma większą średnicę i trochę się różni budową od tego który proponują sprzedawcy na allegro.
×
×
  • Create New...