Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Prośba o wskazówki dot. zmiany kodowania airbagu, navi i modułu komfortu


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć - mam prośbę. Jutro dokładam parę gratów u siebie:

- dezaktywacja poduszki pasażera

- zmieniarka na 6 CD pod RNS-E

- pakiet oświetlenie (nogi kierowcy i pasażera)

Rozumiem że będę musiał zmienić kodowanie sterownika airbagu, nawigacji i modułu komfortu? Chciałbym prosić o wksazówki (w które opcje mam wejść i jaki kod wklepać aby aktywować w/w funkcje w poszczególnych modułach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam, że wszelkie kombinacje przy module Airbaga są obarczone ryzykiem i to Ty je bierzesz na siebie. Nie siedziałbym na miejscu kierowcy albo pasażera podczas zmiany kodowania :)

Poduszka pasażera:

Rozumiem, że masz moduł Airbag 8.4, bez bocznych poduszek z tyłu i auto pochodzi z rynku eurpoejskiego.

Kodowanie: powinieneś mieć obecnie 0010602. Z kluczem dezaktywacji powinno być 0011602.

RNS-E

Interesuje Cię ostatnia cyferka kodowania. Wybież jaka powinna być w zależności od tego co masz:

0xxxxx?: Equipment II

* 1 = TV-Tuner/CD-Changer/Multi-Function Steering Wheel not installed

* 2 = TV-Tuner installed

* 3 = CD-Changer installed

* 4 = TV-Tuner and CD-Changer installed

* 5 = Multi-Function Steering Wheel installed

* 6 = TV-Tuner and Multi-Function Steering Wheel installed

* 7 = CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed

* 8 = TV-Tuner and CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed

Pakiet oświetlenie:

Musisz wejść w Adaptację. Kanał 61. Do obecnej wartości dodaj 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie dziękuję - poduszkę i oświetlenie koduję dzisiaj. Zmieniarkę jak dojdzie fejs HEX CAN (na Viakienie nie mogę się połączyć z modułem navi).

Jeśli chodzi o parametry Airbag - auto przeznaczone na rynek EU, nie wiem jaka wersja ale tak jak napisałeś - wyposażona w 4 poduszki i 2 kurtyny (bez poduszek w tylnej kanapie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, sprawdzę jak tylko dotrę do domu. Jeszcze tak "głeboko" w VC nie wchodziłem - możecie podać mi ścieżkę (Moduł -> ? -> ? ...) do kodowania Airbagu - nie chciałbym wejść tam gdzie nie powinienem... Do navi i komfortu wiem jak się dostać - troszeczkę obawiam sie jedynie sterownika poduch ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff właśnie wróciłem... kurcze elektryka to najgorsze rezanie jakie może się trafić. Kilka pierdół a bawiliśmy się z tym 7h!

Generalnie - wiązki do wszystkich elementów wyrezane ale jest kilka bońków...

1 - nie mogę zmienić kodowania modułu komfortu. W kanale 61 mam wartość 0 - gdy zmieniam na dwa i daję save - pojawia się okno dialogowe z prośbą o potwierdzenie zapisu. Daję OK i... Error: channel 61 not available.

k2.jpg

Nie wiem czy to wina modułu komfortu? Nie obsługuje pakietu oświetlenie albo ma jakiś inny soft i kodowanie znajduje się w innym bloku. Mój sterownik to 8E0 959 433 AS.

k1.jpg

2 - nie mogę zmienić kodowania sterownika airbag - po zmianie daję OK (albo save, już nie pamiętam). VC wskakuje ponownie do głównego okna modułu airbag. Wchodzę jeszcze raz w kodowanie aby sprawdzić zmiany i... jest stary wpis.

Kurcze może coś z moim VC? (311.2). Przy pomocy 409.1 niestety nie mogę się połączyć (READY/NOT FOUND).

I jeszcze jedno - czy wystarczy podłączyć zmieniarkę aby miała zasilanie czy też aktywuje się ona dopiero po zmianie kodowania? (podłączyłem wszystko raczej tak jak trzeba i nic się nie świeci - kodowanie dopiero jak dojdzie nowy interfejs).

Oprócz powyższych wywaliło mi jeszcze błąd w module klimatyzacji - 01206, Sygnał opóźnienia wyłączenia zapłonu: OFF (27-00 Implausible Signal). Przy zdejmowaniu tunelu odłączałem moduł klimatyzacji, oprócz tego włączyłem zapłon aby przetesotwać zmodyfikowaną wiązkę airbagu zanim ponownie podpiąłem klimę - może wtedy coś się stało. Wtyczki raczej podpięte dobrze (inaczej chyba się nie da). Może wy dojdziecie co to - jak skasuje ten błąd, po ponownym włączeniu zapłonu wraca.

[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 00:07_________________________________________________Dziś trafił w moje ręce nowy interfejs HEX USB+CAN - wreszcie udało się dostać do modułów do których wcześniej nie było dojścia :decayed: (navi).

Z VAGiem 704 udało się zakodować sterownik airbagu - dezaktywacja już działa. Zmieniłem też kodowanie navi (+zmieniarka) - niestety tutaj trafiłem na zonka:

00857 - CD Changer Unit (R41)

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset Counter 211

Time Indication: 0

Wiązkę podłączyłem wg schematu ELSY - sama zmieniarka także nie daje oznak życia, może padnięta?

Nadal też nie mogę dojść do ładu z modułem komfortu - VAG 704 pozwala mi zapisać wartość 2 w kanale 61 ale jak za chwilę robię READ to i tak pokazuje 0. Czy ktoś z forumowiczów posiadający sterownik komfortu z końcówką 433AS może potwierdzić u siebie działający pakiet oświetlenia lub zatwierdzoną wartość 2 w kanale 61 adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zmieniarką na spota wjedz i podmieńcie komu. Będzie wiadomo czy działa czy nie.

Co do modułu komfortu, to jeżeli masz VAG-COM-a z netu to może masz go źle zcrackowanego i uznaje, że jest to shareware. Wtedy adaptacje działaja tylko do 9 kanału:

Shareware Limitation(s):

* The Unregistered/Unactivated version of VAG-COM will only allow access to the first 9 Adaptation Channels (out of 99 possible).

* The Save Function is Blocked.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ograniczenie shareware udało mi się przebrnąć :decayed: Teraz ewidentnie daję save a skubany nie zapisuje - bardziej się boję że jednak moduł AS nie obsługuje tej funkcji (ale chyba wtedy nie byłoby w ogóle kanału 61?)

Ze zmieniarką wydaje mi się że coś z wiązką pochrzaniłem - zastanawiam się nad kupnem nowego kabelka z naviervice - chcą 55zł. Ale tak jak napisałeś - najpierw podmienię na spocie i zobaczymy czy działa.

BTW - błąd 01206 w module klimy sam zniknął :)[br]Dopisany: 23 Październik 2009, 06:54_________________________________________________Problem ze zmieniarką rozwiązany - jeden z pinów był nieprawidłowo wpięty. Po poprawieniu zmieniarka zatrybiła bez żadnych problemów.

OK, teraz został już tylko ten nieszczęsny moduł komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...