Jump to content

[B5 AFN] Zapieczone kierowniczki w turbinie


sebo77
 Share

Recommended Posts

Czesc mam pytanko zapiekly mi sie kierowniczki w turbinie raz czyscilem i na poczatku bylo ok ale po przejechaniu 1000km znowu sie zapiekly.Nie zaowazylem zwiekszonego poboru oleju.Czy za zapiekanie sie tych kierowniczek moze byc odpowiedzialny zapchany katalizator przebiek auta 250 000 .I co jeszcze moze byc przyczyna tego zapiekania.Drogie pytanie o zawór ERG jak jest suchy i nie widac wyciekow z niego czy warto go ruszac,slyszalem ze mozna go zaslepic prosze o podanie czynnosci.Czy torbo nadaje sie juz tylko do regeneraci.Dzieki za porady pozdrawiam cieplo narazie.

Link to comment
Share on other sites

Czesc mam pytanko zapiekly mi sie kierowniczki w turbinie raz czyscilem i na poczatku bylo ok ale po przejechaniu 1000km znowu sie zapiekly.Nie zaowazylem zwiekszonego poboru oleju.Czy za zapiekanie sie tych kierowniczek moze byc odpowiedzialny zapchany katalizator przebiek auta 250 000 .I co jeszcze moze byc przyczyna tego zapiekania.Drogie pytanie o zawór ERG jak jest suchy i nie widac wyciekow z niego czy warto go ruszac,slyszalem ze mozna go zaslepic prosze o podanie czynnosci.Czy torbo nadaje sie juz tylko do regeneraci.Dzieki za porady pozdrawiam cieplo narazie.

wywal kata to podstawa :wink4:
Link to comment
Share on other sites

Guest Zimny Chirurg

Czesc mam pytanko zapiekly mi sie kierowniczki w turbinie raz czyscilem i na poczatku bylo ok ale po przejechaniu 1000km znowu sie zapiekly.Nie zaowazylem zwiekszonego poboru oleju.Czy za zapiekanie sie tych kierowniczek moze byc odpowiedzialny zapchany katalizator przebiek auta 250 000 .I co jeszcze moze byc przyczyna tego zapiekania.Drogie pytanie o zawór ERG jak jest suchy i nie widac wyciekow z niego czy warto go ruszac,slyszalem ze mozna go zaslepic prosze o podanie czynnosci.Czy torbo nadaje sie juz tylko do regeneraci.Dzieki za porady pozdrawiam cieplo narazie.

Po 1k km to niemozliwe zeby Ci sie znowu zapiekły. Nie ma takiej mozliwości. Ktoś spaprał robote albo uszkodził geometrie która jest delikatnym instrumentem w turbinie. Kata tez wywal bo to juz złom. I jeszcze dobrze Ci za niego zapłacą.

Moze sie geometria zapiec ponownie np jak bedziesz smigał PSjotem albo np bardzo mocno będą Ci lały wtryski ale nie po 1 k km. Jedz tam gdzie Ci czyścili i powiedz im co jest i niech czyszczą jeszcze raz. Bo to napewno nie Twoja wina po 1 k km.

Pozdro

Zimny Chirurg

Ostrzeżony

:polew:

Link to comment
Share on other sites

turbine czyscilem sam i bylem ostrozny co moglem zchrzanic uzywalem tylko nafty i szmatki wszystko chodzilo leciutko

[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 19:48_________________________________________________i jak czyscilel turbine to byla zapieczona jedna kierowniczka i co to jest ta geometria

Link to comment
Share on other sites

turbine czyscilem sam i bylem ostrozny co moglem zchrzanic uzywalem tylko nafty i szmatki wszystko chodzilo leciutko

to wywal kata bo pewnie jest zapchany i blokuje wylot sadzy która przez to osiada nadmiernie na kierowniczkach :gwizdanie:
Link to comment
Share on other sites

Guest Zimny Chirurg

turbine czyscilem sam i bylem ostrozny co moglem zchrzanic uzywalem tylko nafty i szmatki wszystko chodzilo leciutko

[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 19:48_________________________________________________i jak czyscilel turbine to byla zapieczona jedna kierowniczka i co to jest ta geometria

No to masz juz odpowiedz. Musisz ją wypiaskować w środku bo takie wyczyszczenie to sobie mozesz no wiesz gdzie dać.

A więc jeszcze raz na stół i do piaskowania. A kat niszczy wirnik turbiny bo spaliny sie odbijają od zapchanego kata i udezają w wirnik turbiny co skraca jego zywotność. Dlatego go wywal.

Pozdro

Zimny Chirurg

Ostrzeżony

:polew:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź też, czy masz dużo oleju w przewodzie między filtrem powietrza a turbiną. Jeżeli tak, możesz mieć uszkodzoną odmę, czyli zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. To okrągła puszka na pokrywie zaworów. Nie chodzi o to, że jest niedrożna czy nieszczelna, ale że straciła zdolność separowania oleju z oparów ze skrzyni korbowej. Podciśnienie w przewodzie dolotowym zasysa olej przez odmę, który potem spala się a osad z niego blokuje kierownice spalin. Problem zwiększonego zasysania oleju przez odmę został definitywnie rozwiązany np. w silniku AVG, poprzez zastosowanie separatora oleju na przewodzie między skrzynią korbową a odmą. Co ciekawe, problem nadmiernej ilości oleju w dolocie prawie nigdy nie objawia się niebieskim zabarwieniem spalin, najczęstszym objawem jest właśnie przyspieszone blokowanie kierownic spalin.

Link to comment
Share on other sites

Kata tez wywal bo to juz złom. I jeszcze dobrze Ci za niego zapłacą.

Zimny Chirurg

Ostrzeżony

:polew:

gdzie mi za tego kata dobrze zaplaca? i co wtedy na przegladach? bedzie auto przechodzic bez problemu przeglad? moj ma 220tys i nie wiem czy go nie wywalic..

Link to comment
Share on other sites

Guest Zimny Chirurg

Kata tez wywal bo to juz złom. I jeszcze dobrze Ci za niego zapłacą.

Zimny Chirurg

Ostrzeżony

:polew:

gdzie mi za tego kata dobrze zaplaca? i co wtedy na przegladach? bedzie auto przechodzic bez problemu przeglad? moj ma 220tys i nie wiem czy go nie wywalic..

Jak chcesz dam Ci 2 nr tel do gości co biorą jak leci. Ja od AJMa w BORZE dostałem 350 zł a wycięcie 50 zł. Tam jest platyna w nich i to takie jest cenne. Na przeglądzie nic nie powie bo pewnie nie masz w dowodzie katalizatora no i kat nie ma praktycznie nic do spalin w dieslu. To jest tylko wymysł marketingowy. Niestety. A no ma. Niszczy turbiny.

Pozdro

Zimny Chirurg

Ostrzeżony

:polew:

Link to comment
Share on other sites

to co warto wycinac kaalizator? po 220tys moze byc zapchany juz? naprawde nic nie bedzie jak wlozy ta sonde do tlumika? w dowodzie nie mam wpisanego katalizatora.

Link to comment
Share on other sites

to co warto wycinac kaalizator? po 220tys moze byc zapchany juz? naprawde nic nie bedzie jak wlozy ta sonde do tlumika? w dowodzie nie mam wpisanego katalizatora.

wywalaj :evil:
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...