Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AYM] Za wysoki wynik na analizatorze spalin


muchabzz

Rekomendowane odpowiedzi

witam

po pierwsze jestem jednak laikiem jesli chodzi o nowoczesne konstrukcje silnika wiec prosze o wytlumaczenie mi jak chlopu na miedzy

po drugie:

audi 2,5 tdi 2000 r. przebieg 200 000 km udokumentowany. samochod ma wszystkie pieczatki serwisowe audi. 10 000 km temu zmieniane rolki paski napinacze. 1000 km temu zmienilem fitry, olej( sytnetyk). ostatnie dwa tankowania do pelna i zalane dodatkowo plynem do czyszczenia ukladu paliwowego. Dzis na przegladzie wyszlo , ze samochod ma za brudne spaliny.. na dopuszczalne trzy jednoski ma srednio ok 5,39. no i zalamka bo kompletnie nie wiem jak do tego podejsc. napewno od jakiegos czasu , szczegolnie w nocy widac ze podczas dodawania obrotow za samochodem jest chmurka w swietle reflektorow z tylu. serwisant powiedzial zebym w zbiorniku zostawil ok 10 l paliwa i zalal to plynem do czyszenia tak jakby to bylo na 50 litrow a nastepnie powjezdzal na wysokich obrotach na pare gorek w okolicy. no i teraz pytanie ,,,

co moge jeszcze na szybko sprawdzic? ewnetualnie co moze byc przyczyna ?

w samochodzie nie pala sie zadne kontrolki poza jendyum objawem , ktorego nie jestem w stanie logicznie wytlumaczyc, otoz czasami na bardzo krotko zapala sie kontrolka swiec zarowych. pomiga pomiga i gasnie, nie wiem czy dobrze pokojarzylem ale ona gasnie w momencie kiedy zahamuje....ale nie bede sie upierac ze to jest powiazane ze soba jakos, byc moze to byl przypadek ze zgasla podczas hamowania...

natomiast dodatkowym sladem byc moze jest to ze mysle ze samochod cos za duzo pali. w miescie ok 340 000 tys ludzi uniukajac korkow samochod spala ok 10 litrow ropy. cos mi sie wydaje ze jest to lekko za duzo

nadmieniam ze rope tankujje tylko na szelu choc w anglii to raczej niejest problemem bo nie spotkalem sie z narzekaniem na jakosc paliwa

moze ktos mieszka w bristolu i moglby sie na chwile ze mna spotkac i pomoc mi w tym problemie ?

pozdrawiam

bardzo dziekuje za wszzelkie podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie masz OK. 10/100 to przy tym motorku standard. Nic nie pisałeś o wymianie filtra paliwa :naughty: Jak mruga kontrolka od świec to znaczy że coś nie tak :gwizdanie: Trzeba laptopa z kablem i programem Vag i diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety filtra paliwa nie wymienialem bo sie boje zapowietrzenia i nikt ze znajomych mechanikow nie chce sie tego podjac. autoryzowany serwis jest masakrycznie drogi i powiedziano mi ze wlasnie z tego powodu. natomiast co do lampki to swieci ona bardzo rzadko i na chwilke tylko ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety filtra paliwa nie wymienialem bo sie boje zapowietrzenia i nikt ze znajomych mechanikow nie chce sie tego podjac. autoryzowany serwis jest masakrycznie drogi i powiedziano mi ze wlasnie z tego powodu. natomiast co do lampki to swieci ona bardzo rzadko i na chwilke tylko ....

Procedura wymiany filtra paliwa (istotnie nieco bardziej wyrafinowana niz w innych silnikach) byla juz omawiana na forum i wcale nie jest znowu taka trudna w wykonaniu.

W warunkach 'podworkowych' mozna sie zmiescic w okolo 15 - 20 minut.

Co do reszty - najbardziej popularne powody 'przykapcania' tdi to dziura w dolocie lub 'lejace' wtryskiwacze. Bez wzgledu na przyczyne na poczatku zaczalbym od VAG/VCDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...