Skocz do zawartości

muchabzz

Pasjonat
  • Postów

    72
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O muchabzz

Osiągnięcia muchabzz

0

Reputacja

  1. podstawowe i chyba w twoim wypadku najwiecej ci mowiace badanie - to sprawdzenie czy w ogole ubywa ci plyn i gdzie. Do tego celu sluzy urzadzenie ktore naklada sie na wlew chlodnicy lub wlew zbiornika przelewowego. Nastepnie robisz cisnienie ok 1 atm i czekasz. Uklad ma bez problemu wytrzymac to cisnienie. Ktos powyzej pytal czy uklad jest pod cisnieniem . Tak. Uklad chlodzenia jest podczas pracy zawsze pod cisnieniem. To dla tego niewolno otwierac goracej chlodnicy. Termostat sluzy do zamykania i otwierania podzielonego ukladu chlodzenia. Jest to zwiazane z praca sondy lambda,czystoscia spalin.oraz z dazeniem do jak najszybszego osiagniecia temperatury pracy silnika. W kazdym silniku masz dwa obiegi. duzy i maly. W trakcie rozruchu termostat blokuje przeplyw cieczy tak aby silnik jak najszybciej ja zagrzal ,a potem zaczyna sie otwierac i plyn goracy powoli sie miesza z plynem zimnym
  2. taki sam objaw - odpalanie z kopa a po jakims czasie z problemami wystepuje kiedy powietrze dostaje sie przez przewody przelewowe. wystarczy nawet mikroskopijna dziurka i grawitacyjnie po wylaczeniu silnika paliwo opada a w jego miejsce wchodzi powietrze. Jesli masz stare wezyki przelewowe to chocby profilaktycznie mozesz je wymienic. To samo dotyczy wszelkich polaczen na drodze paliwa do wtryskiwaczy. sprawdz czy nie dostaje sie do systemu powietrze Co do filtra paliwa, to w diagnostyce silnika w takich przypadkach jest to najprostsza rzecz do sprawdzenia. Wymien na na inny i sprawdz z jakims skutkiem. Ryzykujesz tylko tym ze bedzeisz mial nowy
  3. akurat robilem dzis cos w seacie toledo wiec mysle ze konstrukcja jest podobna. Sprawdz pod siedzeniem pasazera nie masz wejscia do zbiornika. Jesli tak to musisz zobaczyc w jakim to jest stanie. Dzis jak odslonilem to miejsce to bylem bardzo zdziwiony ile tam smieci i rdzy. Miesci sie tam wejscie do zbiornika i pompy paliwa. Po zdemontowaniu pompy zobaczysz dosc spora uszczelke. sprawdz jej stan. Sama pompa , czy raczej jej obudowa ma dwa krucce - wlot wylot. Sprawdz ich stan. Montowane sa na zatrzask. zastrzegam jednak ze nie wiem jak to jest dokladnie w audi ale mysle ze rozwiazania toledo - a4 beda podobne
  4. witam jestem uczniem szkoly w kierunku mechanik samochodowy. bieazacy caly rok szkolny jest calkowicie poswiecony diagnostyce. w zwiazku z tym szukam co najmniej dwoch rzeczy: 1. programu do symulacji obowodow elektrycznych. aktualnie uzywam crocodile clips ale jest w nim sporo ograniczen (np nie ma przelacznikow wielopozycyjnych i nie mozna w prosty sposob zbudowac obwodu nagrzewnicy czy wylacznika swiatel - trzeba kombinowac). zalezy mi na programie o podobnym dzialaniu gdzie moge sobie symulowac rozne awarie, pomiary. wbrew pozorom jest to bardzo pomocne:) 2. jako ze chodze do szkoly angielskiej szukam jakiej dobrej polskiej ksiazki o diagnostyce samochodowej uwzgeldniajacej aktualne trendy i rozwiazania. im nowsza tym lepiej. mzoe jakies podreczniki uzywane w szkolach ? bede bardzo zobowiazany za wskazanie mi jakichs rozwiazan. pozdr
  5. czy mozna prosic o jakis rysunek z etki z numerami czesci bo nawet nie wiem co zamawiac:(
  6. witam tu jest rysunek http://imageshack.us/f/195/beztytuueqi.png/ jakw idac sa trzy rysunki. rzecz sie dzieje na srodkowym . moj problem to pasek alternatora ktory spadl. zalozylem nowy i znowu spadl. winna jest rolka powrotna nr 18. rolka ta jest hm...no krzywo skierowana lewa strona (patrzac od czola pojazdu) do korpusu silnika. tak naprawde nie tyle rolka ile cale ramie 21 przekrzywia sie w lewo do bloku silnika. okazuje sie ze sruba 22 i 27 przy dokrecaniu kreca sie jednoczesnie. czyli srube 27 nalez zlapac i przytrzymac (skontrowac) jednoczesnie dokrecajac 22. i teraz zonk. jak do tej cholery dojsc? czy ktos ma jakis patent nie konczacy sie wyjeciem polowy osprzetu?(wspomaganie, klima itd?) stoje juz tydzien i nie zarabiam kasy na moja kochana malzonke i jej waciki z powodu glupiej srubki... zauwazylem ze odpowiednio krecac sruba 27 cale ramie sie prostuje i uzyskuje polozenie na oko wygladajace na prawidlowe. czy to tak ma byc? dodatkowo jesli ktos ma jakies sugestie dotyczace tej rolki...bo troche mam watpliwosci ze to dokrecenie cos da. glowny podejrzany to element 25 czyli na oko tuleja laczaca sruby 22 i 27. czy moze mi ktos podac nr tej czesci i sasiednich (nie posiadam etki)? czy wykrzywienie osi rolki 18 moze byc spowodowane ta tulejka czy tez moze to byc zwiazane z zespolem silownika 29?. sama rolka jest w dobrym stanie pozdr i dziekuje z gory za odpowiedzi
  7. problem w tym ze nawet jak ten bezpiecznik byl spalony to wszystko dzialalo
  8. jou dzieki z pompa sprawa zalatwiona polowicznie. furka jest na chodzie choc swoje przeszla bo z powodu noza na gardle samochod w obroty wzial jakis nieznany mi spec od pomp. wymienil sterownik co prawda ale : nie pokasowal bledow spalil mi wszystkie swiece zarowe stwierdzil ze migajaca lampka swiec zarowych to nic groznego bo sa wlasnie spalone swiece oczywiscie nie zsynchronizowal sterownika z pompa najprawdopodobniej nie ustawil katow wtrysku no ale jak mowie mialem noz na gardle bo musialem dojechac na czas 2000 km. na razie musze zvagowac samochod i sprawdzic te katy wtryskow ale jak na zlosc vag ktorego chcialem uzyc nie chce wspolpracowac z kablem jaki dostalem. tak ze musze cos nad tym pomyslec natomiast meczy mnie ten bezpiecznik zdjecia nie mam bo juz to dawno poskrecalem ale tak jak napisalem wczesniej jest to bezpiecznik w okolicach nog kierowcy po prawej stronie samochodu( samochod z angielska kierownica) i jest umieszczony horyzontalnie razem z bezpiecznikiem 50 amperowym. pozdr
  9. witam jadac sobie gdzies stanalem na poboczu i samochod mi zgasl. szybka akcja ratunkowa z vagiem pokazala blad j399 czyli poszedl sterownik. podczas dochodzenia do tego co sie stalo zdjalem tapicerke nad kierownica (samochod to anglik wiec kierownica jest z drugiej strony) i znalazlem tam dodatkowe przekazniki i bezpieczniki. miedzy innymi byl bezpecznik 40 amper - spalony. i teraz pytanie. do czego jest ten bezpiecznik i czy spalenie sterownika i spalenie bezpiecznika sa ze soba zwiazane? pozdr
  10. to moze ja sie podepne pod watek i zapytam kiedy nalezy weze wymieniac profilaktycznie. chodzi mi o weze paliwowe - w moim przypadku diesel i cisnieniowe. ?? czy paliwowe (przelewy ) to sa te same weze co podcisnienie? (wygladaja tak samo ) pozdr
  11. ok dziekuje za linka. bede w wolnej chwili probowac:) a galka podswietlana faktycznie niezla tylko to podlaczenie elektryczne mnie przeraza..nei cierpie pradu ale zobacze co sie da zrobic:)
  12. witam co by nie szargac swietosci umieszczam watek tutaj bo chodzi o inny samochod niz audi:) otoz mam taki problem : samochod ze zmienna faza rozrzadu nie chce odpalac na cieplym silniku. jest to samochod kolegi i ja tego samochodu specjalnie nie znam ale zakladam ze zasady diagnozowania tego problemu sa jednakowe dla wszystkich samochodow. w pierwszym momencie pomyslalem o tym ze nie domykaja mu sie zawory. czyli ma uszkodzony mechanizm zmiennej fazy co by sie zreszta zgadzalo bo objawy na to wskazuja. jednak chcialbym sprawdzic tez inne mozliwosci zanim zabiore sie za dosc droga naprawe tego urzadzenia. ktos mi zasugerowa ze moze to byc czujnik polozenia walu ale nie do konca potrafie polaczyc dzialanie (lub jego niedzialanie) w koorelacji z temperatura. nie jestem smigany z elektryki ale cos tam pamietam ze czujnik polozenia walu albo pracuje albo nie pracuje. nie ma stanow posrednich kiedy pracuje jak jest taka temperatura a niepracuje jak jest inna.. czy dobrze to rozumie? co moze jeszcze powodowac problemy z zapolonem na goracym silnku? pozdr
  13. witam moj samochod to wersja z niebieskim ciemnym wykonczeniem z roczniak 2000. problem jest w tym ze wnetrze a szczegolnie plastiki i kierownica straszsnie sie brudza. dzis probowalem wyczyscic kierowniece z nalotu jaki tworza dlonie (fizjologia czyli brud pot tluszcz) i masakra ..uzylem do tego odtluszczacza i silnego detergentu. gabka jaka to robilem byla cala niebieska. po wysuszeniu widac gwytarte miejsca na kierownicy. jak to mozna zregenerowac ? kupic jakas naszywana skore? gdzies tu na forum widzialem ze ktos pryskal to jakims plynem do renowacji skor. ile to jest warte ? to samo z plastikiem pod wajcha hamulca. nie wiem kto to projetkowal ale jest to swietny osadnik brudu. non stop mi sie tam zbiera kurz jakies drobinki, klaczki. Kiedy chce to wyczyscic to caly ten brud zostaje w porach plastiku. i znowu cala gabka niebieska. a kurz jak tam siedzial tak siedzi. myslalem juz nawet o wyklejeniu tego czyms ale jakos nie mam pomyslu czym. czy mozecie cos polecic? szukam tez inspiracji dla ladnej milej dla oka i niedrogiej galeczki do wajchowania biegami (6 biegow) bo stara sie zaczela przecierac oraz jakiegos ladnego wkomponowania uchwytu na samosunga galaxy tak zeby mi nie wystawala jakas kobyla moze macie jakies ciekawe rozwiazania tego tematu? ? dodatkowo szukam jakiegos fotostory z rozbierania drzwi bo ostatnio probowalem i poleglem. myslalem ze pod listwa ozdobna beda sruby a listwa jest z plastiku a tu sie okazalo ze nie ma a listwa jest z metalu.
  14. witam na poczatku poprosze moderatora o ewentualne zespawanie tego co tu napisze z watkiem dotyczacym wymiany odmy o ile tak uzna. Szukalem odpowiedniego watku ale nie za bardzo wiem do ktorego mozna to dopisac Dzis zmierzylem sie z tym problemem (odma) i moge podpowiedziec kila knifow. podczas pracy korzystalem z tego opisu i zdjec http://www.audi-sport.net/vb/diesel-forum/54242-replacing-crankcase-breather-2-5-v6-tdi-photos-description.html do calej operacji uzywalem wylacznie zestawu 200 narzedziowego yato. nie potrzeba bylo nic wiecej aby wymienic odme nalezy: 1. zaznaczyc sobie przewody wysokiego cisnienia i jednoczesnie zaznaczyc tak samo na pompie. ja to zrobilem tak ze na przewody nakleilem sobie tasmy. jedna na pierwszy dwie na drugi trzy na trzeci itd.. a na pompie narysowalem sobie mazakiem uklad i z numerkami. oszczedza to bardzo czas. Przewody odkrecamy a wtryski polaczenia na pompie zabiezpieczamy folia!!!!! tam sie nie ma prawa nic dostac a podczas manewrowania rekami przy odmie brudne rece bardzo czesto dotykaja koncowek wtryskow w pompie. Wbrew pozorom polecam bardzo uwazac na tlumiki drgan zalozone na przewody wtryskowe. jest to dobra rzecz ale nie za bardzo dobrze pomyslane. podczas demontazu a szczegolnie montazu trzeba bardzo uwazac zeby nam nie spadly w silnik 2. zeby wyjac odme trzeba odkrecic egr. Sruby przyttrzymujace Egr do kolektora ssacego nie sa problemem. imbus i mala grzechotka dadza rade bez problemu. ale to nie wszystko. teraz trzeba odkrecic dwie sruby wchodzace do podstawy turbiny. pierwsza odkrecimy kluczem oczkowym. bardzo dobrze sie sprawdza zapadka oczkowa. Druga nakretka ma zupelnie inny dostep. tam trzeba wsadzic nasade plus przegub kardanai przedluzke do klucza zapadkowego. W zaleznosci od zapieczenia pojdzie trudniej lub latwiej. W obydwu przypadkach trzeba bardzo uwazac na zgubienie tych nakretek. radze miec pod reka silny magnes do wyciagania takich zgub. nkaretki obydwie trzeba odkrecic ile sie da kluczami ale nie do konca!! na samym koncu trzeba wlozyc tam reke i tak nia manewrowac zeby wylapac te nakretki. smiesznie to wygladalo ale te druga nakretke po lewej stronie egr wyciagalem stojac tylem do samochodu i majac wykrecona reke za siebie:) wazne ze dalo rade: Przy wyjmowaniu rurki z Egr trzeba uwazac na uszczelki o ile chcemy je z powrotem zalozyc. grawitacja je sciaga na dol 3. nastepna rzecza jest rurka olejowa z polaczeniem gietkim. jest przymocowana szpilka. bardzo fajnie sprawdza sie ten magnes do szukania zgub. wykrecamy szpilke a magnesem ja wyciagamy. Potem problem z wyjeciem tej rurki z bloku. trzeba ja podwazyc dlugim srubokretem plaskim zeby wyskoczyla z oringiem. tak samo sie ja zaklada. czyli dociskajac tez czyms dlugim (srubokretem). 4. jak juz rurke i egr mamy z glowy wyjmujemy odme. odma wychodzi z oporem. jest blokowana w gniescie oringiem. trzeba pokonac jego opor. i tak po czterech godzinach bardzo ostroznej pracy krok po kroku i to bez piwa !! mamy odme na wierzchu.....nowego typu.....nie wymagajaca wymiany czyli nic nie trzeba bylo robic:) 5. teraz przed nami odpalanie....wszyscy to kochaja:) mi sie udalo od razu. czyli hehlalem a kolega zakrecal po kolei wszystkie wtryski kiedy tylko zaczynaly sikac. Na koniec kolega (bez mojej wiedzy ) popuscil na pompie wtryskowej waz przelewu prowadzacy od wtryskow. Odpalil od strzalu!!
  15. kolejny raz zadaje to samo pytanie.... masz silnik i podejrzewasz ze bedzie mial wycieki. Co robisz? likwidujesz wycieki i jezdzisz na porzadnym oleju czy wlewasz gorszy olej ludzac sie ze ci w ten sposob wycieki znikna? albo inaczej : jak masz wyciek na syntetyku to zlikwidujesz go wymieniajac olej na bardziej gesty ? bo wg mnie to wyciek bedziesz mial dalej tylko wmawiac sobie bedziesz ze olej ci naprawil ludzie kiedy wy w koncu zrozumiecie ze wycieki sie likwiduje a nie zmienia olej na gorszy !!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...