Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 1.9 AVB] - dziwne odpalanie


dobry_k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z odpalaniem. Objawia się tym iż raz odpala z tzw. kopa a raz musze pokręcic troszkę. Nie ma zalezaności czy na zimnym czy na cieplym.

Raz jest tak iż 5 raz kolejno odpali z kopa a nieraz nie.

Jesli chodzi o błedy to nigdzie nie wystepują, zmienialem stacje paliwa i tez nic nie pomaga. czy ktos miał taki problem ?

Sprawdzałem kąt wtrysku jak i korekcje wtryskiwaczy - wszystko jest ok, czy ktos miał taki problem ?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z odpalaniem. Objawia się tym iż raz odpala z tzw. kopa a raz musze pokręcic troszkę. Nie ma zalezaności czy na zimnym czy na cieplym.

Raz jest tak iż 5 raz kolejno odpali z kopa a nieraz nie.

Jesli chodzi o błedy to nigdzie nie wystepują, zmienialem stacje paliwa i tez nic nie pomaga. czy ktos miał taki problem ?

Sprawdzałem kąt wtrysku jak i korekcje wtryskiwaczy - wszystko jest ok, czy ktos miał taki problem ?

Pozdro

Oczywiscie masz program do diagnostyki VAG.... i mozes samodzielnie zrobic logi...?

A ile wynosi kąt wtrysku..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co nawet dzis mechanik patrzyl na VCDS, kąt wtrysku wynosil 5.1 a ma sie miescic w zakresie od 5 do 8 jak dobrze widzialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co nawet dzis mechanik patrzyl na VCDS, kąt wtrysku wynosil 5.1 a ma sie miescic w zakresie od 5 do 8 jak dobrze widzialem

Gwoli scisłosci... to u Ciebie nie ma czegos takiego jak kąt wtrysku...

W silnikach PD... nazywa sie to kąt synchronizacji... i najlepiej gdyby byl.... 0.00... albo +/- cos tam małego.

Ale napewno nie 5....

Musisz kupic interfejs... i sam zaczac robic logi, a nie jezdzic po mechanikach.

A tak wyglada cała filozofia...

Odpalasz Vag-Com > wybierasz Engine > Measuring Block (dolny lewy róg ekranu, klawisz z numerem 08) > po otwarciu się nowego ekranu w pierwszym górnym polu wpisujesz 004 > dajesz "go" i wyświetlaja Ci się wszystkie kolumny grupy 004. Ostatnia kolumna to kąt synchronizacji (synchro i itd).

I po co Ci mechanik i wyrzucone pieniadze...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam interfejs, jutro moge luknac tylko ktora to jest wartosc do mierzenia ?

P.S.

Nie wyrzuciłem ani grosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam interfejs, jutro moge luknac tylko ktora to jest wartosc do mierzenia ?

Pytasz i masz... :wink:

Powodzenia

PS. Oczywiscie silnik goracy (90)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra juz wiem tylko mam pytanie o to czy w moim aucie z PD mogę logowac grupe 004 w BS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim AWX mam ten sam problem jezdze od 4 miesiecy i nic nie robiłem, pojawia się to bez różnicy czy jest ciepły, czy zimny przeważnie jak czesto gasze i zapalam to wtedy dłuzej go musze kręcić.Troche juz to denerwuje czlowieka, ale najgorszy scenariusz to chyba powtryski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis bylem u jednego mechanika ktory mi powiedzial iż diesel ktory ma przejechane 240 tys lub wiecej musi miec "normalnie" wymienione uszczelki i inne rzeczy na pompowtryskach i musi byc wyregulowany, ponoc jest to zwykla serwisowa czynnosc jak wymiana oleju w aucie.

Z tego co wiem zestaw tzw. uszczelnien na PD wynosi 50zl od sztuki, hmm jak wroce znad morza to pewnie pojade na taka profilaktyczna wymiane.

Poza tym przyznam ze jest to troche wkurzajace jak trzeba krecic auto dluzej niz zwykle ;/

Hmm moze to jest tą przyczyna ze nie odpala z twz. kopa hmm trzeba od czegos zacząć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis bylem u jednego mechanika ktory mi powiedzial iż diesel ktory ma przejechane 240 tys lub wiecej musi miec "normalnie" wymienione uszczelki i inne rzeczy na pompowtryskach i musi byc wyregulowany, ponoc jest to zwykla serwisowa czynnosc jak wymiana oleju w aucie.

Z tego co wiem zestaw tzw. uszczelnien na PD wynosi 50zl od sztuki, hmm jak wroce znad morza to pewnie pojade na taka profilaktyczna wymiane.

Poza tym przyznam ze jest to troche wkurzajace jak trzeba krecic auto dluzej niz zwykle ;/

Hmm moze to jest tą przyczyna ze nie odpala z twz. kopa hmm trzeba od czegos zacząć

Ja bym zaczął od akumulatora! Jak masz słaby aku to też będzie kiepsko palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem...wydaje mi się ze to po wymianie filtra paliwa...spotkał się ktoś z czymś takim?? po takie właśnie wymianie? czy jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis bylem u jednego mechanika ktory mi powiedzial iż diesel ktory ma przejechane 240 tys lub wiecej musi miec "normalnie" wymienione uszczelki i inne rzeczy na pompowtryskach i musi byc wyregulowany, ponoc jest to zwykla serwisowa czynnosc jak wymiana oleju w aucie.

Z tego co wiem zestaw tzw. uszczelnien na PD wynosi 50zl od sztuki, hmm jak wroce znad morza to pewnie pojade na taka profilaktyczna wymiane.

Poza tym przyznam ze jest to troche wkurzajace jak trzeba krecic auto dluzej niz zwykle ;/

Hmm moze to jest tą przyczyna ze nie odpala z twz. kopa hmm trzeba od czegos zacząć

Ja bym zaczął od akumulatora! Jak masz słaby aku to też będzie kiepsko palił.

Ok przyznam ze jak auto postoi dobe nie odpalane to rano troszkę wolniej kreci ale po przejechaniu parunastu kilosow i ponownych probach odpalenia widac i czuc ze kreci szybko i z tym odpalaniem tak samo jest roznie hmm ale kto wie ? moze jutro podladuje aku i zobacze pozniej efekt, pozdro

---------- Post dopisany at 23:29 ---------- Poprzedni post napisany at 23:25 ----------

Panowie mam podobny problem...wydaje mi się ze to po wymianie filtra paliwa...spotkał się ktoś z czymś takim?? po takie właśnie wymianie? czy jest to możliwe?

A czy Twoje auto ma problem z tym aby jechac 160 ? hmm jesli tak to jest filtr paliwa jesli ciągnie dobrze do 160 i wiecej to filtr jest ok.

Tylko powstaje pytanie, co bylo zrobione nie tak ze od czasu wymiany filtra paliwa taki objaw powstał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje idzie do 230 jak należy...powyżej już filtrt nie przepuszcza :grin: a tak powaznie to nie wiem jaki wplyw moze miec na to filtr paliwa ale jednak stalo się to po jego wymianie...czytałem gdzieś, że filtr może być uszkodzony i się zapowietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem gdzieś, że filtr może być uszkodzony i się zapowietrza

Ja w tych sprawach jestem laikiem ale watpie w to aby auto mialo cos nie tak z filtrem paliwa i bylo w stanie pedzic 230 km/h.

Ciekaw jestem czy za pomocą VAGa mozna odczytac cisnienie paliwa jakie jest podawane do PD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odpalaniem na ciepłym jest różnie ponieważ ciepły silnik stawia jeszcze większy opór. Skoro zauważyłeś, że słabo kręci jak dłużej postoi to świadczy, że ma już słaby prąd rozruchu. Dlatego trzeba ogarnąć najpierw ten temat a tak będziesz jeździł po mechanikach szukał nie wiadomo czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam objaw - odpalanie z kopa a po jakims czasie z problemami wystepuje kiedy powietrze dostaje sie przez przewody przelewowe. wystarczy nawet mikroskopijna dziurka i grawitacyjnie po wylaczeniu silnika paliwo opada a w jego miejsce wchodzi powietrze. Jesli masz stare wezyki przelewowe to chocby profilaktycznie mozesz je wymienic. To samo dotyczy wszelkich polaczen na drodze paliwa do wtryskiwaczy. sprawdz czy nie dostaje sie do systemu powietrze

Co do filtra paliwa, to w diagnostyce silnika w takich przypadkach jest to najprostsza rzecz do sprawdzenia. Wymien na na inny i sprawdz z jakims skutkiem. Ryzykujesz tylko tym ze bedzeisz mial nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiec sprawdzilem kąt synchronizacji i okazało się ze jego wartosc ciagle sie zmienia miedzy wartoscią 0.0 , 0.5 do 1.1 i tak wkoło.

Czy tak ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest źle. Powinno być w okolicach 0 i podobno lepiej jeśli jest delikatnie na minusie, ale wartości które podałeś mieszczą się w granicach norm (-3...+3). Sprawdź jeszcze czy na włączonych światłach lepiej odpala (nie pytaj dlaczego, ten typ tak ma), ewentualnie sprawdź pompę tandemową. Pompki i uszczelnienia zostawiłbym na później, ja je musiałem wymieniać ale mimo że były mocno zużyte nie miałem problemów z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...