Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN Q] Pytanie odnośnie prowadzenia


Sloid

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do was drobne pytanie odnośnie prowadzenia B6 ASN QUATTRO avant z seryjnym zawiasem. Mianowicie po miesiącu wjeździłem się troszke w autko i zauważyłem dziwne (moim zdaniem) zachowanie w zakrętach. Auto po wejściu w zakręt z dużą prędkością wykazuje sporą podsterowność. Co prawda nie mam doświadczenia w jeździe "czterołapem" ale wydaje mi się że samocód powinien gubić trakcje w miare możliwości czterema kołami i tak też dzieje się na drogach nieutwardzonych, jednak podczas jazdy po asfalcie sytuacja zmienia się o 180 stopni. Niezależnie od tego, jak operuje gazem przód zawsze mi ucieka (oczywiście z wyłączonym ESP, chociaż czasem nawet z włączoną kontrolą trakcji ESP nie radzi sobie z przodem) i czasem muszę lekko klepnąć hamulec lewą nogą, żeby dociążyć przód. Oczywiście nie mówie o spokojnej jeździe, tylko o przechodzeniu zakrętów na granicy bezpieczeństwa. Nie chodzi mi również o wolne wchodzenie w zakręty i dodawanie gazu w trakcie - na wejściu mam maksymalną prędkość z jaką da się utrzymać na drodze. Czy zmiana sprężyn, amorów lub stabilizatorów może zmienić takie zachowanie? Uważam, że mam doświadczenie w jeździe autem (wcześniej miałem przedni napęd na codzień, na tor E30 do driftu), ale Audi ani razu na asfalcie nie udało mi się rzucić bokiem. Zdaje sobie sprawę z tego, że jest to kulturalne kombi a nie STI, ale jeśli moge jakoś zmienić tą sytuację - jestem za.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zupełnie normalne. spróbuj podejść do zakrętu ostro i w szycie puścić gaz lub lekko depnąć hebel, nadsterowność gwarantowana :)

na pewno obniżenie zawiasu poprawi sytuację, możesz kupić gwint i kombinować z różnicą wysokości, teoretycznie czym niżej dasz przód tym auto mniej podsterowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popróbuje takiej techniki przechodzenia zakrętów, jendak z ABSem hamowanie w zakręcie nie skutkuje efektornym bokiem :thumbdown: A może dochamowanie przed wejściem i lekka ryba? Pokombinuje jeszcze, ale w warszawie na drodze, którą pokonuje codziennie na uczelnie jest strasznie tłoczno...

Czy danie sprężyn z S-line może coś poprawić? Bo wykonanie lekkiego przeżucenia masy na seryjnym zawieszeniu nie jest precyzyjne i podczas tego manewru mam wrażenie, że zanim auto z przechyłu w jedną stronę nie wpadnie w przechył na drugą zupełnie nie mam nad nim kontroli. A gwint na nasze piękne polskie drogi raczej odpada, bo mam już dosyć po poprzednim aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...