majster Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam. Problem ze skaczącą temp. i ubywaniem płynu mam już od dłuższego czasu. Gdy zaczęło ubywać płynu okazało się, że koło czujników temp. przy silniku była mała szczelina i płyn wyciekał. Potem wymieniłem też zbiornik wyrównawczy bo też nie był szczelny. Niedawno stało się tak, że po przejechaniu ok. 30km w zbiorniku nie było wcale płynu chłodniczego. Okazało się, że pompa wodna padła. Wymieniłem ją z myślą, że juz musi być wszystko ok. Teraz jest tak, że po przejechaniu ok 20km temp. wzrasta na liczniku do ok 105 stopni. Po kilku km wraca ponownie do 90 i jest już ok. Nie mam pojęcia w czym może być problem. Może ktoś zna już podobny problem?
wojtek26 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Byc moze masz zapowietrzony układ i stad te skoki temperatury, dobrze byłoby sprawdzic temp na klimatroniku jezeli masz.
majster Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 W czasie gdy na liczniku jest 90 stopni to na klimatroniku na kanale 51 temp. jest 94-104 (chyba to jest blok silnika) natomiast gdy na liczniku jest 105 stopni to na klimatroniku 110-115. Na kanale 49 mam 0. Układ odpowietrzałem w ten sposób. Zdjąłem trochę wąż co wchodzi na podszybiu do kabiny, następnie zdjąłem wąż powrotny ze zbiornika i go zaślepiłem. Potem przez króciec powrotny wprowadziłem ciśnienie powietrza co spowodowało, że na podszybiu zaczął wylewać się płyn. Może ja odpowietrzanie właśnie źle robię i dlatego tak się dzieje?
wojtek26 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Spróbuj zrobic tak jak jest opisane tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_problemy_z_ogrzewaniem_odpowietrzenie_ukladu_chlodzenia-t64170.0.html
majster Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Właśnie wróciłem do domu, więc odczekam trochę i jak ostygnie spróbuję odpowietrzyć w podany sposób.[br]Dopisany: 19 Styczeń 2010, 18:07_________________________________________________Odpowietrzyłem w podany sposób. Z węża przy podszybiu na początku wcale płyn nie wylewał się więc wygląda na to, że jednak było zapowietrzone. Dopiero po zwiększeniu nieco obrotów po chwili zaczął wypływać płyn a raczej sikać do góry. Następnie nasunąłem wąż i odkręciłem korek przy chłodnicy. Tam płyn od razu wylewał się. Następnie odkręciłem korek od zbiornika i zaczekałem aż termostat otworzy. Znów zakręciłem korek od zbiornika i ściągnąłem ponownie wąż przy podszybiu. Znów płyn nie wypływał. Zwiększyłem obroty i po chwili zaczął płyn sikać do góry. Nasunąłem wąż i odkręciłem korek spustowy od chłodnicy. Płyn wypływał, więc zakręciłem korek. Na liczniku przez cały ten proceder było 90 stopni a na klimatroniku od 91 do 94 na kanale 51. Zobaczymy jutro jak będzie się zachowywać temp. Pozdrawiam[br]Dopisany: 19 Styczeń 2010, 21:42_________________________________________________Dzisiaj temp. już nie wzrosła powyżej 90 stopni. Na klimatroniku na kanale 51 wahała się od 92-105. Postanowiłem jeszcze raz odpowietrzyć układ. Zauważyłem że parownik od LPG nie jest gorący w porównaniu z silnikiem dlatego przy parowniku odkręciłem zacisk i włożyłem śrubokręt aby powietrze mogło uciec. Po paru chwilach na wolnych obrotach zaczął płyn sikać więc wyjąłem śrubokręt i zakręciłem zacisk. Parownika po chwili nie można było dotknąć taki był gorący. Wygląda na to, że tam też było zapowietrzone. Problem z odpowietrzeniem jest natomiast przy wężu przy podszybiu. Płyn zaczyna sikać dopiero gdy przygazuje na chwilę. Na wolnych obrotach nic się nie dzieje. Czy może być coś z tym? Jeśli dobrze zrozumiałem opis odpowietrzania to płyn powinien zacząć sikać na wolnych obrotach. Niestety u mnie tak się nie dzieje. Co może być powodem?
wojtek26 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Przyczyn może być kilka juz lekko przypchana nagrzewnica i jest słaby przepływ inna przyczyna to uszkodzona pompa wody, ale na wolnych obrotach to rzadko sie zdarza zeby płyn sikał
majster Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 Pompa wody jest nowa 3 tyg. temu założona. Problem może być jednak w nagrzewnicy.
majster Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 przepłukam nagrzewnice tylko jak mróz trochę odpuści
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się