Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Migający ABS i (!) - problem inny niż wszystkie


zbyszek512

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :hi:

Przeszukałem cały dział i nie znalazłem nikogo z taki problemem jakim się borykam od wczoraj a mianowicie,wracając z pracy za trzymałem się na chwile i zgasiłem silnik, po samym przekręceniu kluczyka zaświeciła mi się kontrolka ABS i zaczął migać (!) przy czym z pod maski maski było słychać odgłosy pracującej pompki ABS. Wyłączyłem zapłon kontrolki zgasły a pompa nadal pracowała, wyjąłem kluczyk całkowicie i to samo więc postanowiłem rozłączyć klemę (+) od akumulatora. Rozłączyłem i po chwili podłączam, żeby jechać dalej a tu pompa dalej pracuje, przestała pracować dopiero gdy odłączyłem wtyczkę od sterownika pompy, po ponownym podłączeniu tej wtyczki niby wszystko wróciło do normy ale po przejechaniu kilku km znowu wszystko się zaświeciło, pompka ciągle pracuje, hamulce są ale ABS-u niema :disgust:

Nie mam teraz dostępu do VAG-a więc może coś podpowiecie co może się dziać z tą pompą :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wypiąłem wtyczkę od sterownika pompy i jeżdżę bez ABS-u , muszę przyznać jest różnica :kox:, trzeba to zrobić jak najszybciej. Sam nie mam VAG-a ale może uda się z kimś ustawić na vagowanie . Z tego co wyczytałem w necie to jeśli sterownik ABS- u nie będzie mi się komunikował z VAG- iem to możliwy jest zimny lut masy w sterowniku, podobno samemu można to naprawić. Co o tym sądzicie?

Co do przekaźnika to będzie sprawdzony :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij obudowę ze sterownika i przekaźnika abs-u i sprawdź sobie czy przypadkiem nie były zalane, bo słona woda mogła skorodować ścieżkę lub zrobić zwarcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak bedziesz rozbierał sterownik ABS-u to zrób to nożykiem do tapet . Idzie tym jak masło . I jesli poszła tobie masa na takich 2 najgrubszych drucikach to nie próbuj ich lutowac bo są nie do polutowania .Mase lepiej daj do takiego punktu na rogu plytki od sterowania . A jeszcze lepiej - jesli masz mase w sterowniku dziabnieta mozna ja podpiąc na zewnatrz ale to tylko wtedy gdy naprawde jest masa udziabana . Mozna to sprawdzic miernikiem . Kiedys tak zrobilem w A6 2,4 benzynce i dzialą juz ponad rok bez problemu .

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak bedziesz rozbierał sterownik ABS-u to zrób to nożykiem do tapet . Idzie tym jak masło . I jesli poszła tobie masa na takich 2 najgrubszych drucikach to nie próbuj ich lutowac bo są nie do polutowania .Mase lepiej daj do takiego punktu na rogu plytki od sterowania . A jeszcze lepiej - jesli masz mase w sterowniku dziabnieta mozna ja podpiąc na zewnatrz ale to tylko wtedy gdy naprawde jest masa udziabana . Mozna to sprawdzic miernikiem . Kiedys tak zrobilem w A6 2,4 benzynce i dzialą juz ponad rok bez problemu .

Krzysiek

Sprawdzałeś wcześniej VAG-iem :mysli:

Dzięki za redę :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG-iem nie dało się połączyć z ABS-em . Dlatego ze sterownik nie miał masy a poprzez to brakowało mu zasilania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem dzisiaj autko do VAG-a i coś takiego wyskoczyło, może ktoś powie co jest tutaj napisane :kox:

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4D0 907 379 K

Component: ABS/EDS BOSCH 5 7680

Coding: 0265109031

Shop #: BB 37680

2 Faults Found:

00301 - ABS Return Flow Pump (V39)

35-10 - - - Intermittent

00642 - EDL Change-Over Valve: Right Front (N166)

35-10 - - - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00301 Pompa strumienia powrotnego ABS (V39)

00642 Zawór przełączania EDL – prawy przód – N166

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chudineze [br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 15:35_________________________________________________.... w myśl tego, że coś się dzieje z czujnikem z przodu (prawym) zdjąłem koło i zauważyłem, że opaska ( ta przy kole) , która trzyma gumę przegubu poluzowała się i z pod gumy wydobywał się smar, który wymazał wszystko dookoła .

Zmieniłem opaskę wytarłem co się dało...

Zmierzyłem oporność czujnika i wynosi 1,2kOma czyli jest sprawny...

Czy możliwe, że ten samr wymazał czujnik i dlatego ABS mi świruje... :mysli:[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 19:37_________________________________________________Jak na razie wszystko jest dobrze z ABS-em i nic mi nie świruję...

Podejrzewam, że ten smar narobił tego zamieszania ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżam mam taki sam problem co zbyszek pompa działa caly czas nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki po podlączeniu do kompa pokazało błąd silnika pompy i przekaźnika czy to możliwe że przekaźnik się zblokował i podaje cały czas napięcie ? jak się dobrać do tego przekaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...