Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Pasek wieloklinowy / wielokorkowy i napinacz - wymiana


Piero

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem ostatecznie zostawić tą robotę chłopakom z Tune Up w Gdańsku - wymienią rozrząd, a przy okazji ten nieszczęsny napinacz, rolkę odwracającą + pasek wieloklinowy. Po całym zabiegu od razu robimy program (w końcu!) i zobaczymy co wyjdzie z BKD + customowego Turbo ROB'a. Spodziewam się ok. 170KM + ładny moment obr do tego... Na to wszystko przyjdzie jednak poczekać do 11.03... mam nadzieję, że napinacz i pasek wytrzymają i nie posypie się wszystko do tego czasu... :rolleyes:

Ostatecznie sytuacja zakończyła się następująco:

Uszkodziło się sprzęgło jednokierunkowe alternatora (tzw. wolnobieżka), powodowało 3x głośniejszą pracę silnika, klekotało na maxa. Z czasem spowodowało to drgania całego układu, który łączy pasek wieloklinowy, a drgania te przejął napinacz. Tak to sobie drgało, a napinacz się rozp...ał aż w końcu go całkiem rozwaliło, pękł pasek i straciłem wspomaganie, ładowanie itd. Do wymiany napinacza konieczny był demontaż całego przodu, potrzebny był nowy napinacz, pasek i kilka godzin pracy. A wystarczyło za wczasu wymienić wolnobieżkę alternatora smiley Zrobiłem to zaraz po złożeniu całości: wystarczy zdjąć osłonę, odkręcić alternator, rozebrać go (potrzebny ściągacz), wymienić sprzęgło, złożyć do kupy, założyć. W Tune Up zajęło to 30 min i kosztowało wraz z częściami - 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...