Jump to content
IGNORED

Kod błędu na klimatroniku


petrus
 Share

Recommended Posts

Gdy rano odpalę auto, to wyskakuje na klimatroniku błąd 22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ale po już po krótkiej jezdzie pojawia się 0, więc coś jest z tym nie tak?

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam blad ale u mnie powodowalo to zalaczanie i rozlaczanie sprezarki klimatyzacji.

Dzieki koledze Iceman, rozwiazalem problem.

Przyczyna tego problemu byla zanieczyszczona chlodnica klimy. Od tego kazal mi kolega Iceman zaczac. Czyli od najtanszego sposobu usuniecia usterki.

Przemyta i wszystko lata jak ta lala.

Wielkie dzieki dla Icemana za cena wskazowke.

Dodam jeszcze, ze jeden spec powiedzial, ze brudna chlodnica nie jest tego przyczyna, a drugi ktory ma warsztat z klima stwierdzil, ze to czujnik do wymiany. :shocked:

Ach, Ci nasi fachowcy.

Jeszcze male pytanko do Icemana.

Czy zabrudzona chlodnica powodowala, ze sprezarka byla bardziej obciazona gdyz cisnienie wzrastalo?

Dlatego pytam bo zauwazylem, ze teraz rzadziej samochod wpada w wibracje na jalowym.

Przyczyna wibracji jest prawdopodobnie plecionka, a nie dwumas ktory wymienilem i nic nie pomoglo.

Jesli ktos chce moja uzywke to zapraszam na PW.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsz sprawa to jak iceman napisal wyczyscic dobrze chlodnice klimy a druga sprawdzic czy wentylator elektryczny dziala.

Czy zabrudzona chlodnica powodowala, ze sprezarka byla bardziej obciazona gdyz cisnienie wzrastalo?

Jasne ze tak. Jak chlodnica jest brudna lub padniety went. elektr. to cisnienie rosnie do 25 bar i cz. wys. cisnienia wylacza sprezarke. Przy prawidlowym stanie ukladu cisnienie na rurze tlocznej jest w granicach 16-18 barow okolo.
Link to comment
Share on other sites

Witam

Ja mam właśnie problem z wentylatorem nie działa. Sprawdzałem bezpiecznik jest ok. Sam wentylator sie włancza np. gdy wzrośnie temeperatura płynu chłodniczego. Sprawdzałem trzymając go na obrotach na postoju. Wiec nie wiem jaka może byc przyczyna. Prosze o poradę.

Link to comment
Share on other sites

A masz klimatronik??

Jak nie to tak moze sie zachowywac. Przy podlaczonych manometrach mozna sprawdzic czy went dziala tez przy wzroscie cisnienia czynnika. Na wlasne ryzyko mozesz sprawdzic to przez zakrycie jakims kartonem chlodnicy, jezeli cisnienie i temp wzrosna wysoko to powinien sie zalaczyc. Ryzyka praktycznie nie ma bo jest czujnik ktory wylaczy sprezarke przy zbyt wysokim cisnieniu. U mnie jak padl to tak sprawdzalem.

Link to comment
Share on other sites

Mam klimartonik, nie musze sprawdzać , bo przy tych upałach jak tylko stane na chwile np na światłach to zaraz wyłancza sie sprężarka. A le zaraz po ruszeniu sie włancza i zaczyna normalnie chłodzić.

Może to pomoże w zdiagnozowaniu problemu.

czekam na sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem tak samo, nawet jak stawalem na swiatlach to wylaczalem na chwile klime zeby sprezarki nie przeciazac. Wina moze lezec w cz. wysokiego cisnienia z tego co wiem sa w nim 4 przewodu 2 od wlasnie wentylatora i 2 od wylaczania ukladu wlasnie w przypadku zbyt wysokiego cisnienia. Glowy nie dam ale zaczalbym od tego. To jest sprawa dla elektryka samochodowego, czesto w warsztatach ktore zajmuja sie klimatyzacja nie ma takiego. U nas tez niestety takiego fachowaca brakuje, ale takie podstawowe sprawy jak cz. niskiego, wysokiego, elektromagnes sprawdzamy. Jak nie dajemy rady to odsylamy do zaprzyjaznionego elektryka. Tak apropo kupilem ostatnio kabelek wiec bedziemy rozszerzac uslugi o diagnoze komputerowa, a to napewno ulatwi sprawe diagnozowania usterek.[br]Dopisany: 16 Lipiec 2007, 23:15 _________________________________________________Dodam jeszcze ze jest faktycznie cos takiego jak opornik wstepny wentylatora. Nie wiem gdzie on sie znajduje ale jest. Gosc mnie zmylil na serwisie bo powiedzial ze u mnie tego nie ma, ze bylo to w starszych a4 95, 96. Ale jak naprawilem went to przekonalem sie ze nie ma racji, gdyz jak wlaczam klime to went najpierw kreci sie wolniej a po chwili dopiero idzie na maxa.

Link to comment
Share on other sites

Musze tu moja wypowiedz naprostowac.

Okazalo sie, ze po kilku dniach wyskoczyl blad 22.1 blad czujnika wysokiego cisnienia - ciagla przerwa.

Co sie okazalo wine za bledy ponosil kabel idacy do czujnika. Poprostu przetarl sie, a mycie spowodowalo tylko lepsze przewodnictwo dlatego klima dzialal kilka dni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...