Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALZ] Silnik bierze olej


admin20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka oleju. Po sprawdzeniu okazało się że że oleju jest minimum. Nie doczytałem się na stronie nic o tym silniku i proszę mnie nie wysyłać do wyszukiwarki. Chyba że ktoś poda link. Oleju było nalane ponad połowa stanu. Po przejechaniu 1,5 tyś kilometrów okazało się że jest minimum. Czy to jest normalne przy tych silnikach?? Leje olej Motul 5w30 bo taki był lany od początku. Proszę o pomoc!! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w B5 mam silnik [ANA] - bardzo podobny do [ALZ] i miałem podobnie, skończyło się na wymianie pierścionków. Brał mi ponad litr/1kkm, a teraz nie bierze ani grama :gwizdanie: Powodem były zapieczone pierścienie przez stosownie tzw. oleju "longlife" :wallbash:

Sprawdź może jest jakiś wyciek. Może gumki na zaworach. Przyjrzyj się końcówce tłumika ja miałem czarną, teraz jest czyściuteńka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę. wycieków nie ma bo oglądałem silnik. przebieg mam mały bo tylko 120 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę. wycieków nie ma bo oglądałem silnik. przebieg mam mały bo tylko 120 tyś.

A w książce co ile był wymieniany olej ? Był tzw. "longlife" ? Przebieg sprawdzony w ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w książce jest że niby był wymieniany co 20-22 tyś. i zauważyłem też że mi temperatura cały czas prawie jest na 50 stopni a jak stoje na postoju to wskoczy mi na 90 a później jak jadę to znowu jest trochę powyżej 50 :mysli::kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zauważyłem też że mi temperatura cały czas prawie jest na 50 stopni a jak stoje na postoju to wskoczy mi na 90 a później jak jadę to znowu jest trochę powyżej 50 :mysli::kwasny:

A to akurat wina termostatu :wink4:

20-22kkm co roku ? Kiedy go kupiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi się tak wydaje bo stał nie jeżdżony ponad 4 miesiące :kwasny:

książka wydaje się prawdziwa bo jest z miejsca zamieszkania osoby od której go kupiłem :przebiegly:

teraz to jestm w kropce co zrobić :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go kupiłeś niedawno to policz sobie ~9 lat razy 20-22kkm daje ~180kkm :gwizdanie:

Termostat u Ciebie 06B 121 111 L koszt ok. 350pln :confused4: a u mnie 120pln - tym między innymi różnią się te silniki :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi się tak wydaje bo stał nie jeżdżony ponad 4 miesiące :kwasny:

książka wydaje się prawdziwa bo jest z miejsca zamieszkania osoby od której go kupiłem :przebiegly:

teraz to jestm w kropce co zrobić :kwasny:

KOlego jak samochód stał 4 miesiące to nie najlepiej i mogły stanąć w nim pierścienie i pupa. Trzeba zobaczyć co się dokłądnie z tym olejem dzieje. Jak dymi tylko po odpaleniu na zimno przez pierwsze 30 sekund na nbiebiesko to uszczelniacze popychaczy zaworowych padły. A jak dymi na niebieskawo jak go przeciągniesz w okolice 4 i więcej tyś obr.min to pierścienie.

Jak dymi cały czas nawet do 3 tyś to bardzo możliwe, że pierścienie się zapiekły.

Kup termostat wahler od Tom 77 i będziesz smigał aż miło. Wahler to ori tylko jak kupisz w aso to zamiast wahler będzie logo :audi: no i inna cena na paragonie.

http://www.allegro.pl/item957081063_termostat_wahler_audi_seat_skoda_vw_1_6_1_8_2_0.html

Nie to że polecam konkretnego sprzedawcę ale kolega z forum ma ori i pewnie jeszcze kilka zł taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup termostat wahler od Tom 77 i będziesz smigał aż miło. Wahler to ori tylko jak kupisz w aso to zamiast wahler będzie logo :audi: no i inna cena na paragonie.

http://www.allegro.pl/item957081063_termostat_wahler_audi_seat_skoda_vw_1_6_1_8_2_0.html

Nie to że polecam konkretnego sprzedawcę ale kolega z forum ma ori i pewnie jeszcze kilka zł taniej.

Kolego taki termostat nie pasuje do [ALZ] - podałeś do B5 :cool1: powyżej (7 odpowiedź) podałem jego nr. OE :gwizdanie: koszt takiego ORI termostatu to ok 350 pln :disgust:

uF69A.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 (2000.07 - 2001.09); 1595.00 ccm - 102.00 KM/75.00 kW; Silnik: ALZ

W opisie widnieje niby takowy silnik ale sie nie upieram bo tam znalazłem na szybko, a i zopisu to wynika, że ten termostat pasuje prawie do wszystkiego z koncernu vag :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak, dzisiaj rano odpaliłem samochód i nawet nie przykopcił... przez 30 sekund trzymałem go na 4 tyś.obrotów i czasami więcej i o dziwo pokazywał się tylko taki biały dymek :mysli:

myślę więc że silnik jest zdrowy? :tongue4:

ale zastanawia mnie to czemu bierze olej?? :kwasny:

a przebieg niby autentyczny bo książka, a pierwszy wpis miałem przy 41 tyś.km ale nie wiem czemu :kwasny:

samochodzik mam od 2 tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie używania auta to niedużo- poobserwuj zużycie przez jakiś czas, za kazdym razem dokonując pomiaru poziomu oleju w takich samych warunkach, tj. najlepiej w tym samym miejscu na równej powierzchni i powiedzmy, godzinę po zgaszeniu silnika, żeby olej miał czas spłynąć do miski. Z tego, co piszesz, na dystansie 1500km wypił pół miarki, czyli jakieś 0,5 litra. To daje ok. 0,3l/1000km- jeśli te półtora tysiąca km zrobiłeś w trasie ostro butując, to jest do przeżycia.

Na Twoim miejscu jeszcze bym nic nie kombinował poprzestając na obserwacji faktycznego zużycia oleum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ze 2 razy zdarzyło mi się przycisnąć, jak każdemu kto kupił nowy samochód :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO sprawdza się przebieg :wink4:

I z tego co piszesz na 100% masz termostat do wymiany :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podłącze się do tematu i poproszę o pomoc. 4 tys. km temu miałem wymieniany rozrząd wszystkie płyny filtry no i oczywiście olej - shel 10W40 Dwa dni temu sprawdzam poziom oleju a tam sucho, po dolaniu litra pojawiło się gdzieś z pół miarki. Moje pytanie jest następujące czy zastąpienie półsyntetyka mineralnym 15W40 to dobry pomysł. Nie znam się na tym ( kolega mówi, że w ten sposób zabije silnik :wink4: ) . Zauważyłem kopcenie z wydechu rano przy ruszaniu np. jak stoje w korku do ronda i przy każdym ruszeniu puszcza mocnego dyma :/ Przebieg 163000 km (wdł. książki serwisowej w miarę wiarygodny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... kolega mówi, że w ten sposób zabije silnik ... Zauważyłem kopcenie z wydechu rano przy ruszaniu np. jak stoje w korku do ronda i przy każdym ruszeniu puszcza mocnego dyma

Pierścionki lub gumki :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...