Jump to content
0
pabbicz

[ALL B5] Czy dobra instalacja w A4 1.8 ?

Recommended Posts

Witam!

Jade niedługo do gazownika który zakładał instalacje (a4 1.8 benz. 125km) w moim audi.Instalacje zakładał poprzedni właściciel.Chce się trochę przygotować do rozmowy i mam pytanie do was - czy ten zestaw który mam zamontowany czyli:

zbiornik - Stako

reduktor - Bmme Gas

elektrozawor/filtr - Valtek

Wielozawor - Tomautto

obudowa - Stako

zawor tankowania - Tomautto

sterownik - lambda KME BINGO

...czy jest to zestaw który może niszczyć mi lub źle wpływać na podzespoły w silniku czy inne rzeczy?Pytam ponieważ chce podreperować moje auto a gazownik (polecany z forum zresztą) u którego bylem na przeglądzie proponuje wogole żeby ta instalacje usunąć i założyć nowa...Teraz jeśli zabiorę się za naprawę auta (uznajac ze nowy gazownik chce na mnie zarobić) jaki będzie miało to sens jeśli po roku znowu wszystko zacznie sie rypać z powodu użytkowania na gazie?Czy rzeczywiscie powinienem zrezygnowac z tej instalki po naprawach w silniku itp?

Dodam ze aa gazie zrobione jest okolo 15 tys ja osobiście zrobiłem około 5 tys.Różnic miedzy benzyna, szarpań cudów z którymi się niektórzy na forum borykaja nie mam ale ja kupilem juz taki wiec tak naprawde nie wiem do konca czy jezdze na sprawnej instalce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jeżeli nie masz problemów to po co chcesz zmieniać instalację? niewiele na temat obecnej tak naprawdę napisałeś bo ważniejszy jest przód niż tył ale wnioskuję, że masz 2 gen. a gazownik sugeruje montaż sekwencji a to może Cię kosztować ok. 1kzl. Opinii na forum na temat instalacji jest mnóstwo więc czytaj co warto a co nie ale ja uważam, że jeżeli auto jeździ bez problemu to ew. sprawdż skład mieszanki, lej LPG i jeździj na tym co masz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak instala jest 2 gen. jej cena dzis to okolo 1500.Gazownik odmowil wrecz przegladu, wymiany filtrow z "jakis" powodow blizej nie okreslonych sugerujac ze zalozy mi BRC Sqr 24 jakos tak za 2600 wykorzystujac jeszcze elektronike z tego co jest oczywiscie pod warunkiem szalonych napraw pod wskazanym adresem - ktos z was moze by go wysmial ja sie na tyle nie znam wiec zbieram rozne opinie co rusz.Ostatnio jeden mechanik troche sie przyjrzal pracy silnika, zasugerowal zeby lac plyny,wymieniac filtry i broń nie dawac do zadnych napraw itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o troszkę przyśiwrował ten mechanior. Za nową BRC w wawie gdzie jak wszyscy wiemy ceny są najwyższe to krzyczą 2900zł. A on za przeróbkę 2600zł. Chyba to jakiś amator łatwej gotówki.

I jeszcze ma robotę ułatwioną bo zrobi to na czarno bo do wydziału komunikacyjnego nie daje zadnych paierów.

Jak nic sie nie dzieje z instalacją a nie cierpisz na nadmiar gotówki to bym zostawił tak jak jest. Chyba, że masz naturę pedanta sumienie nie pozwoli Ci spokojnie spac.

Przy takich przebiegach jak piszesz 5kkm to raczej nie zdecydował bym sie na takowa inwestycję.

Jak instalacja ma zrobione 15kkm to mozna pomyśleć o wymianie filterka gazu fazy ciekłej bo tylko taki tam jest. Kup sobie takowy na allegro za 3,5zł do elektrozaworu jak napisałeś valtek i można przy sobocie wymienić na spokojnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czym argumentowal fakt zmiany calej instalacji skoro auto dziala bez zarzutu? za 2600 to sie nowe instalacje zaklada a nie bazuje na starej. wiekszosc roboty ma wykonana i pozostaje mu tylko wyjecie i wsadzenie nowych gratow.

jezeli nie powiedzial niczego sensownego to chyba chce na tobie zarobic :wink4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argumentował to tym ze przez ta instalacje która jest niszczy sie silnik, ze do robienia mam uszczelkę pod głowica, ze prawdopodobnie do układu dostaje się płyn chłodniczy bo przy świecach jakieś białe naloty znalazł (płyn chłodniczy nie ubywa sprawdzam codziennie), olej "czarny trochę" cokolwiek to znaczy ale moje auto ma 204 tys przebiegu to powinien być przezroczysty??Przezroczysty jest jak wezmę z bagnetu i rozetrę go lekko na palcach.Co więcej nie podoba się mu jak auto zapala i podejrzewa ze jeden tłok nie równo pracuje co się dzieje niby przez gorsze sprężanie w jednej komorze przez uszkodzona uszczelkę.Po tych oględzinach mówi ze nawet nie ma co instalacji sprawdzać ( bo w tym celu jechałem żeby sprawdzić szczelność wymienić filierki, spr. spalanie) - tak wiec zaproponował listę napraw po których dopiero będzie rozmawiał ze mną o ewentualnej instalacji nowego gazu.Tak to wyglądało.

Auto pali 10-13 litrów gazu, jeśli chodzi o obroty to czasem zauważam ze po zatrzymaniu sie na światłach z 900 obrotów spadnie na ułamek sekundy do 800-850 i wraca do 900.Po za tym zrobiłem już 6 tys w kilka miesięcy i nie zauważyłem żeby cokolwiek się działo bądź zmienialo-auto ma caly czas taka sama charakterystykę pracy.Jeśli chodzi o sama jazde na gazie to jest minimalna różnica w porównaniu do benzyny(oczywiście na korzysc Pb).

Soltys - czy taka wymianę mogę spokojnie zrobić samemu?rozumiem ze na forum znajdę posty z fotami czy szczegółowym opisem wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argumentował to tym ze przez ta instalacje która jest niszczy sie silnik, ze do robienia mam uszczelkę pod głowica, ze prawdopodobnie do układu dostaje się płyn chłodniczy bo przy świecach jakieś białe naloty znalazł (płyn chłodniczy nie ubywa sprawdzam codziennie), olej "czarny trochę" cokolwiek to znaczy ale moje auto ma 204 tys przebiegu to powinien być przezroczysty??Przezroczysty jest jak wezmę z bagnetu i rozetrę go lekko na palcach.Co więcej nie podoba się mu jak auto zapala i podejrzewa ze jeden tłok nie równo pracuje co się dzieje niby przez gorsze sprężanie w jednej komorze przez uszkodzona uszczelkę.Po tych oględzinach mówi ze nawet nie ma co instalacji sprawdzać ( bo w tym celu jechałem żeby sprawdzić szczelność wymienić filierki, spr. spalanie) - tak wiec zaproponował listę napraw po których dopiero będzie rozmawiał ze mną o ewentualnej instalacji nowego gazu.Tak to wyglądało.

Auto pali 10-13 litrów gazu, jeśli chodzi o obroty to czasem zauważam ze po zatrzymaniu sie na światłach z 900 obrotów spadnie na ułamek sekundy do 800-850 i wraca do 900.Po za tym zrobiłem już 6 tys w kilka miesięcy i nie zauważyłem żeby cokolwiek się działo bądź zmienialo-auto ma caly czas taka sama charakterystykę pracy.Jeśli chodzi o sama jazde na gazie to jest minimalna różnica w porównaniu do benzyny(oczywiście na korzysc Pb).

Soltys - czy taka wymianę mogę spokojnie zrobić samemu?rozumiem ze na forum znajdę posty z fotami czy szczegółowym opisem wymiany?

Nie wiem czy znajdziesz ale to dziecinnie proste.

Zakręcasz zawór w bagażniku od butli gazowej - ten, który idzie to reduktora pod maskę. Jak nie masz pewnosci to zakręć obydwa. Zapal silnik niech pochodzi na gazie aż zgaśnie. Podnieś maskę i znajdź elektrozawór. W elektrozaworze masz jedną śrubkę na dole bodajże na klucz 13. Odkręcasz ja i wyjmujesz filtr. W środku znajduje sie magnesik - przyciąga i zatrzymuje opiłki. Nalezy go dokłądnie oczyścić i zamontować dokąłdnie tak jak był z nowym filtrem. Trzeba uważać, żeby nie zgubić oringa uszczelniajacego cały elektrozawór. Skrecasz wszystko do kupy. Odkręcasz zawór w bagażniku i odpalasz silnik na PB po chwili przełaczasz na LPG może zgasnąć bo w przewodach nie ma gazu tylko powietrze. Można przegazować. Dla spokojnej głowy można rozrobić troche ludwika z wodą i nanieśc pianę na zawór i popatrzeć czy nic sie nie ulatnia.

Ot cała filozofia miłej pracy zyczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...