Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Jak spasować skrzynie z silnikiem??


denveco

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Mam maly ale za to bardzo ciezki klopot. Musialem w swojej bestji wymienic silnik, cały osprzet przelozylem ze swojego silnika do "nowego". wszystko szlo w miare bezproblemowo. Ale gdy przyszla kolej na polaczenie skrzyni z silnikiem to wogole nie moge ich polączyć, walek w skrzyni nie chce wejsc w tarcze sprzeglala bo ta nie jest centralknie na srodku. Jak metodami garazowymi mozna zamontowac, wpasowac ten walek ze skrzyni razem ze skrzynia w tarcze, nie majac profesjonalnych gratow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz klucz nasadowy, który wejdzie na styk w środek tarczy, wtedy będziesz mogł ja wycentrować. Nie wiem jakie masz możliwości poruszenia silnikiem na boki, bo ja kręciłem delikatnie skrzynią żeby frezy z wałka, który wychodzi ze skrzyni weszły na swoje miejsce. Skrzynie masz wyjętą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to wlasnie chodzi ze wywloklem wszystko silnik i skrzynia zeby leprze bylo dojscie do dokrecenia dwoch srob ktore sa na gorze. Motor i skrzynia lerza na glebie. takze dojscie mam, z tym kluczem nasadowym to sprobuje, tyle tylko ze nie wiem czy to bedzie na tyle skuteczne, zwazywszy na to ze o ile sie nie myle, srednica wielowypustu w tarczy sprzegla jest wieksza, niz zaglebienie ktore jest glebiej w kole zamachowym w ktore wchodzi walek od skrzyni. Mam nadzieje ze bedzie latwiej.

A orientujesz sie kolego jak odpowietrzyc uklad sprzegla?? Chodzi mi o to czy Na pracujacym silniku czy nie koniecznie?? Bo puki co silnikm i skrzynia sa na glebie to mam o wiele lepsze dojscie do odpowietrznika ktory jest na samym szczycie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tam są dwie różne średnice. Kluczem nasadowym da sie w miarę dobrze wycentrować (sam tak robiłem 2 razy). Co do odpowietrzenia siłownika sprzęgła to nie wiem, wykręcałem cały siłownik i podwieszałem. Jak dobrze pamiętam na siłowniku jest odpowietrznik, zasada odpowietrzenia będzie podobna jak przy hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy odpowietrzac na pracujacym silniku czy niekoniecznie?? Bo odpowietrzajac skrzynie, to tak naprawde odpowietrzal uklad hamulcowy...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyć wysprzęglik możesz dopiero po włożeniu wszystkiego na miejsce. Musisz przecież podłączyć przewód płynu. Nie musisz odpowietrzać na włączonym silniku, bo to w niczym nie pomaga. Najlepszy sposób na odpowietrzenie, to opadowy. Odkręcasz korek na zbiorniczku płynu hamulcowego, (który jest wspólny dla hamulców i sprzęgła), popuszczasz odpowietrznik na wysprzęgliku i czekasz aż popłynie z niego płyn. Jeśli długo nie będzie się pokazywał, to wspomóż pompowaniem pedałem sprzęgła. Oczywiście tą czynność już musisz wykonać w dwójkę. Jeden pompuje,a drugi popuszcza odpowietrznik. Kontroluj poziom płynu w zbiorniczku, aby go nie zbrakło. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...