Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Zanieczyszczony układ klimatyzacji- POMOCY


kangooros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Audi a4 Avant 1.9 TDI 110KM, '99 grudzień po lifcie, auto kupione ~0.5 roku temu, dziś byłem w zakładzie który konkretnie zajmuje sie klimatyzacją, bo dwa poprzednie które tylko napełniały nie raczyły nawet zajrzeć do zaworu rozprężnego. I to właśnie dziś 3-ci zakład wyjął mi ten zawór i okazało się, że jest cały zasmarowany/zapchany jakby mułem (objawy auto wywiewa na LO 21st C czyli można podzieć że klima nie chłodzi). Przedmuchali go ale to nic nie dało. Dodam że po ponownym napełnieniu na rurce ciepłej zaraz za zaworem zrobił się szron a na zimnej rurce była temepatura zblizona do zewnętrznej.

Fachować powiedział, że jeśli jest muł na zaworze tzn, że cały osuszacz i skraplacz też muszą być nim zapchane a żywot sprężarki to kwestia niedługiego czasu:/ Dodam, że oprócz muły były może z 3 opiłki metalu na zaworze rozprężnym.

Zaproponowano mi płukanie układu ale wraz z wymianą sprężarki na regenerowaną (1 rok gwarancji) wymiane osuszacza i skraplacza (sprężarka 700zł, płukanie 500zł + ...) całośc miałaby wynieść 1500-1800zł.

Czy jest szansa aby uchrocić się przed takimi kosztami, oczyścić samemu wymienić pojedyncze tańsze elementy czy jeśli układ jest tak zabity to nic innego nie pozostaje jak rada fachowca = wymiana + płukanie = 1500-1800 zł ??

Widziałem fotostory kolegi jak naprawić kompresor ale nie wiem czy u mnie to coś by pomogło jeśli tak to czy na napełnionym układzie można to zrobić czy trzeba najpierw spuścić gaz?

Bede wdzięczny za każdą dobrą rade...

Pozdrawiam,

Załamany ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem na etapie naprawiania swojej sprężarki, bo cena jaką usłyszałem u fachowca jest nie adekwatna do części które mogą paść, oczywiście trzeba odciągnąć czynnik. Po rozebraniu swojej sprężarki wszystko prawie było ok oprucz, podkładek łukowych, które się tam znajdują:

SNq4r.jpg

5KRFS.jpg

SNWvi.jpg

Podkładki jak widać są popękane i jakby wypadły stamtąd to mogą narobić cuda w środku.

Ja rozebrałem to dlatego że sprężarka załączała się i wyłączała za chwile i tak na okrągło. Po wizytach u kilku fachowców nikt nie umiał mi odpowiedzieć co się dzieje, a więc postanowiłem zrobić to sam. Całość naprawy jaka może mnie wynieść to nowy olej do sprężarki, podkładki, osuszacz który trzeba wymienić i ten filterek który jest w rurce przy podszybiu a jeszcze napełnienie. Jak skończę cały zabieg to ewentualnie dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czekam na pozytywne zakończenie Twojej naprawy, ja jadę jeszcze sprawdzić elektrykę do audi we wrocku i liczę, że chłopaki z serwisu powiedzą mi co jest grane:/ jeśli nie, zabieram się sam za naprawianie sprężarki choć tego "syfu" dobrze byłoby się pozbyć a nie bardzo chyba "samemu" jest jak? a obawiam się że nawet gdybym uratował sprężarka może znów się zapchać tym syfem:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...