Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Zapalanie po nocy


woj-o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moim AHU.

Zrobile soę trochu zimniej i teraz jak po nocy zapalam to nie pali od 0.5 obrotu tylko najpierw zaskoczy na 1 gar a ułame sek później na resztę - dłużej rozrusznik musze przytrzymać.

Podczas upałów nic takiego sie nie działo - tak samo poprzedniej "zimy" - pałił równiutko na wszystkie.

Choć dwa razy ostatniej zimy mi wyciął numer - po zapaleniu chodzi równo a przy próbie ruszenie i przekroczeniu 1.5 krpm

zaczyna się dławić kopci na biały - jakby go ropą zalewało. Po 5 sekundach przeszło i dalej normalniutko.

Byłem u dwóch mech, nic nie wskórali (znaczy zielonego pojęczi co to było nie mieli).

ja zreszta też ;) - jedyne błąd to było ciś w przewodzie ssącym (raz mi przeładował).

Od tego czasu nie zgłasza błędów.

W międzyczasie rozrzad wymieniany. Po zmianie jedyne co się zminiło to dawki korekcyjne:

przed wymianą były 0.3-0.5 a po wymianie 0.8-0.9.

Spalanie chyba norma - Wrocław 7.5-8 trasa 5.5.

Nie dymi za bardzo (trzoszku przy "noga podłoga" na I i II biegu bo turbo nie doładowuje), olej powiedzmy norma jakieś 0.1-0.3l na 1000km.

poza tym jeździ w porządku.

Wiem że bez logów to wróżenie z fusów - prosze napiszcie które kanały zrobić.

Chyba że ktoś ma pomysł dlaczego tak dziwnie może zaskakiwac teraz - zimno przeciez nie jest - boję sie że jak sie zrobi zimno to bedą jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie to - choć nie wykluczam.

Z moim sa na zimno problemy - na ciepło pali od pół obrotu ładnie. Jakby zupełnie odwrotnie.

może to być kwestia paliwa?

Nuti - ty napisałes że twoja A4 szarpie - ja tego napisać nie moge po prostu nie załapie od razu na wszystkie gary tylko przez 1 obrót (jak benzyniak co to na sucho zalew się benzyną) czuć że 1 gar zapalił a potem obrót silnika pózniej reszta - szarpania nie ma to jest kwestia że nie ma:

- kluczyk i tratata

- ale jest kluczyk i tr, tratata

:)

Przyznam że ciśnienia spreżania mu nie mierzyłem a objaw jakoś tak by wskazywał że na któryś cyl jest gprzej - choć z kolei wtedy by było widac na dawkach korekcyjnych a akurat one sa równe.

Trochę mnie dziwi zmiana dawek korekcyjnych po wymianie rozrządu (i oleju)- silnik był w miare czysty w środku przed wymianą więc płukania jakiś syfów (i stąd pogorszenia dawek)nie przewiduję.

A jeszcze jedno pytanko - zauwazyłem że jak postoi tydzień to jakby mu paliwko uciekało i trzeba dłużej rozrusznikiem pokręcić. Sa w dieslu jakeis zaworki zwrotne (w filetrze, w pompie ?) które moga być do .. kitu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nuti - ty napisałes że twoja A4 szarpie - ja tego napisać nie moge po prostu nie załapie od razu na wszystkie gary tylko przez 1 obrót (jak benzyniak co to na sucho zalew się benzyną) czuć że 1 gar zapalił a potem obrót silnika pózniej reszta - szarpania nie ma to jest kwestia że nie ma:

- kluczyk i tratata

- ale jest kluczyk i tr, tratata

Właśnie mam takie objawy, łapie jakby nie na wszystkie gary, a jak długo potrzymam to pali ładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No objawy podobne - w sumie może być ale z tego co czytam to u ciebie na ciepło nie łapie a u mnie na zimno.

W sumie pompa powinna szybciej sie odezwać na zimno (musi większą dawkę dać wg mnie).

Ech zobaczymy jutro śmigam Wrocław Kraków to zobaczymy czy sie coś po trasie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w swoim 2.5 TDI. Jak po dosc chlodnej nocy ja odpalam to potrafi zalapac nawet i po 2 - 3 obrotach rozrusznka. Pochodzi tak powiedzmy 2-3 minutki i pozniej juz lapie od pierwszego strzala. Tyle ze mi od razu lapie na wszystkie gary, jest tylko ulamek sekundy takiego jakby wachania silnika, czy zapalic czy nie :D Ja mam w sumie 6 garow i moze u mnie :Dtakie "humory" silnika jak jest bardzo wychlodzony to normalne :a4fan::quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr wymieniamy 3000 km temu. To zachowanie nie wystąpiło po wymianie filtra.

Dziś postał noc w Kraku i rano zapalił ładnie tyle ze znowu jakby mu paliwko uciekło bo trzeba było zrobic więcej obrotów.

To chyba tez może by przyczyna tego łapania na 1 gar - w tym jednym paliwo jest a z reszty uciekło ;).

Może coś takiego się dziac?

Dziwny ten mój motor - na pocz wspołczynniki korekcyjne były 0,2-0,4 po wym rozrządu 0,5-0,7.

Własnie wróciłem z Kraka przez A4 podpinam VAG i widze ze zgrozą że zakres jest 0,8-1,5. Koszmar jakiś.

Spalanie średnie 6.6 w tamtą strone do 140 w tą 150-160 z przewagą 160. Więc chyba w normie jak na 90km (krótsza V niż w AFN u mnie 160 to 3,7krpm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...