Skocz do zawartości

woj-o

Pasjonat
  • Postów

    372
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O woj-o

Informacje

  • Imię
    X
  • Miasto
    X

Auto

  • Model
    80 B3
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1986
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia woj-o

0

Reputacja

  1. Hej. Uszczelniacze na łożysku - stare ... były stare i puszczało trochę oliwy. EGR rzeczywiście zaślepiony - jak to wyjaśnia spore wskazania na jałowych to OK. Co to turbo - nie mam jak podejść to niego jak auto zimne (co by się nie poparzyć) - albo leje albo potrzebuje gdzieś jechać, i zdjąć sztangę ( a w wpierw to zabezpieczenie) , zobaczyć jak klapka chodzi na sucho. Po logowaniu jestem pewien że problem jest w sterowaniu turbo: klapka, lub sterowanie N75. Na zły trop mnie warsztat naprowadził bo powiedzieli że ciśnienie doładowania wraca (po zmianie biegów) przed tym (2-3 sekundy) jak auto zaczyna jechać - co po tym co zlogowałem i widziałem nie to jest prawdą - po zmianie biegów jest 1.1 bara i jak tylko doładuje do 1.4-1.6 bara auto jedzie. Wysterowania N75 niestety nie da się logować w tym modelu, więc najpierw pogrzebię w mechanice.
  2. Hej @karaluch Mam AHU - grucha sterowana jest ciśnieniem turbo (otwarcie) i ciś atmosferycznym (zamknięcie z pomocą sprężyny w gruszce) - podciśnienie tu nie gra roli (w przeciwieństwie do AFN i późniejszych). No w końcu trochę czasu się znalazło - podpiąłem kabelek, kompa, silnik rozgrzany. I po raz ... kolejny sie okazało... chcesz coś zrobić dobrze zrób to sam. Zlogowałem łobuza. Dawka postojowa 5.0 - 5.6 (zależy od temp silnika) 5.6 była na bardziej rozgrzanym (82st vs 84 st płynu chłodzącego). Napięcie nastawnika 1.4V (jałowe). Log na 3 od zera do maxa. Widać że przepływka niedomaga na górze (spodziewałem się tego). Mam wątpliwości czy mierzy OK na jałowych (pokazuje 500 przy spodziewanych 300). Engine speed MAF (specified) MAF (actual) 861-945 240-340 240-340 /min mg/str mg/str 861 270 492.1 861 275 498.8 861 275 492.1 861 275 488.8 861 270 492.1 861 270 485.5 882 270 488.8 882 270 492.1 861 270 492.1 861 275 482.1 882 270 492.1 861 270 485.5 861 270 495.4 882 320 488.8 1302 520 468.8 1407 515 532 1806 525 558.6 1848 250 542 1407 545 548.6 1701 545 591.9 1449 250 542 1197 780 522 1302 640 522 1428 535 538.6 1533 850 548.6 1659 850 608.5 1827 850 711.6 2037 850 818 2268 850 827.9 2478 850 821.3 2688 850 824.6 2898 850 821.3 3108 850 801.3 3318 850 788 3528 850 778.1 3696 850 768.1 3864 850 758.1 4032 850 758.1 4200 850 731.5 4347 850 694.9 4452 850 651.7 3927 850 438.9 2415 250 482.1 1344 250 512.1 840 270 485.5 861 260 468.8 861 260 468.8 861 265 475.5 861 265 455.5 861 265 468.8 861 595 462.2 I teraz clue programu - doładowanie - oczywiście to ono jest odpowiedzialne za "niejechanie". Engine speed Specified MAP Actual MAP /min mbar mbar 2499 1336.2 1020 2520 1448.4 1040.4 2541 1846.2 1111.8 2688 1846.2 1326 2940 1846.2 1713.6 3213 1836 1754.4 3444 1836 1734 ----- zmiana biegu------- 2940 1091.4 1346.4 2436 1530 1071 2268 1866.6 1111.8 2310 1866.6 1142.4 2352 1866.6 1173 2415 1856.4 1213.8 2478 1846.2 1244.4 2562 1846.2 1285.2 2625 1846.2 1336.2 2688 1846.2 1397.4 2772 1744.2 1397.4 2793 1499.4 1305.6 Mass Air Flow Barometric Manifold Position Pressure Pressure Throttle mg/str mbar mbar % 628.4 999.6 1275 100 688.3 999.6 1377 100 758.1 999.6 1519.8 100 834.6 999.6 1693.2 99.2 788 999.6 1785 0 492.1 999.6 1203.6 11.4 581.9 999.6 1142.4 100 548.6 999.6 1132.2 100 555.3 999.6 1132.2 100 565.3 999.6 1142.4 100 565.3 999.6 1162.8 100 578.6 999.6 1193.4 100 Wyraźny problem po zmianie biegów z ciśnieniem turbo - wg mnie jedyna możliwość to klapa w turbinie (która niby była sprawdzana) bo jak widać przed zmianą biegów jest w miarę OK - ładuje do 1785 max (na wymagane 1850). Wiem że to sa wycinki logów a nie super pełne logi - ale powinny dać obraz problemu (jeżeli nie i czegoś brakuje dajcie znać postaram się dorobić). Wg mnie problemy są dwa: - przepływka (braki na końcu obrotów) - ale nie powinna wpływać na ciśnienie turbo (więc na razie olewam - szukam dobrego wkładu Pierburga) - brak ciśnienia po zmianie biegów Problem drugi - wg mnie klapka przy turbinie się zacina lub ciężko chodzi (Panie sprawdzaliśmy chodzi dobrze luzów nie ma...). Dziury w dolocie na razie chyba bym nie szukał bo na II biegu z zerowych obrotów idzie ładnie (przy ciśnieniu 1700) już od 2000 rpm - problem jest przy zmianie - no chyba że mała dziura (intercooler?) i po prostu od zera ciśnienie nabije a przy zmianie szybko mu ucieknie i musi nabijać znowu). Spróbuje jeszcze zrobić logi odpinając sterowanie gruchy przy turbo (żeby klapa nie otwierała się) - zobaczę czy są spadki. I jeszcze pytanie - czy taki efekt może dać źle wyregulowana sztanga? Jak lać przestanie (niestety auto pod chmurką) to spróbuje odpiąć sztangę od turbo i ręką zobaczę jak ta klapa chodzi - jak źle to... da się to w warunkach domowych poprawić (odpiąć wydech poczyścić czy lepiej od razu turbo wykręcić i do speców (uszczelnienia turbo robione 3 lata temu - wirnik był OK). BTW Ktoś wie do czego powinna być ta cholerna śrubka co po robocie głowicy u mnie zniknęła?
  3. ooo - w sumie o tym nie pomyślałem - jednak człowiek głupieje na starość. Jutro targam lapa i go podpinam w takim razie - logi nie wiem czy mi się uda do weekendu (notoryczny brak czasu na rozgrzanie porządne auta no i druga osoba).
  4. Cześć. Dawka na rozgrznaym to 4.6. Auto poddymia ale zasłony czarnej nie stawia (stawiało jak wtryski były zawalone i dawka wyższa). Wg jadacych z tyłu przy delikatnym przyspieszaniu poniżej 2tyś coś tam się pojawia ale depnnięcie do podłogi (i do 3.5tyś obrótów) nie powoduje TIRA tylko szaro czarne zadymienie. Inaczej jak stoi na światłach i na I ostro dpenę (turbina nie rozkręcona) wtedy jest czarnawy dym w lusterku. Zaraz po zmianie pompy było 1.5 i były wałki (brak stabilnych obrotów przy stałym położeniu gazu) - za dużo. Po ustawieniu 6.3 jest wyraźnie słabzy poniżej 2tyś i powyżej 3.5. Kabel mam, soft mam, tylko lap juz nie ma Win XP - próbuje się podpinać przez WMWare ale jest tak niestabilnie że logowanie odpada - może napięcie uda mi się zczytać. To z tym lagiem się pogorszyło na przestzeni ostatnich 2 tyś km - zaczęło się od minimalnego opóźnienia - teraz jest 3 sek. Dziś się pobawiłem trochę i zgłupiałem: - na II biegu wachluje gazem i idzie za każdym razem - na III biegu jak odpuszczam gaz z 3 do około 2.2 obrotów to po depnięciu lag jest - przy zmianie z I na II, z II na III lag jest (nawet na zimno) Wskazywało by to na problem z turbo ale ono wstaje ładnie bo od dołu czuć że idzie już koło 1800 obr. Wiem że musze go prządnie zlogować - po prostu zapytałem bo ktoś moze już przerabiał i napisze "aaa AHU i takie wałki to pewnie to i to" . Jeszcze w ramach zgadywanki dziś podmienię przepływke na moją starą (niedomagającą na górze) - zobaczę czy cos się zmieni.
  5. Witam Piszę na forum bo skończyły mi się pomysły. Auto to AHU z wtryskami .216 (seryjne turbo i soft). Robiona była głowica (uszczelniacze, prowadnice) - w ori pompie zatarty tłoczek regulacji kąta wtrysku, więc mechanior wymienił pompę na sprawną. Tutaj pierwszy myk - ori pompa miała oznaczenie z końcówka H nowa jest z końcówka A. Wg niego "to to samo". Fakt auto zapala, jeździ całkiem sprawnie (i reguluje wtrysk). Natomiast problem jest następujący: Po zmianie biegów podczas przyśpieszania tak na 70% gazu auto nie ma mocy (jakby turbo nie pompowało). Jeżeli przyśpieszę tak samo ale na jednym i tym samym biegu po czym zdejmę nogę z gazu (obroty zjadą o 1 tysiąc) i znowu przyśpieszę problemu nie ma - jest lekki lag miedzy depnięciem a jazdą (ale to już po prostu turbo dziura - tak 0.5 sek od depnięcia do porządnej reakcji). Resumując - ma problem przy gwałtownej zmianie obrotów (lub wciśnięciu sprzęgła - nie wiem czy to ma znaczenie dla ECU) Co zrobiłem: Wymieniony N75 (na z ori Pierburga na nowy Pierburg) bez żadnych zmian, inny warsztat sprawdzał gruszkę przy turbo i sztangę - chodzą dobrze - na zimno stare n75 też wyglądało OK ale było podejrzenie że się spóźnia na gorąco. . Problem zaczyna się od lagu około 1 sek przy zimnym silniku do 3-4-5 sekund po przejechaniu 100km (dobrze nagrzany silnik) - na trasie wkurza ale da się żyć - w mieście tragedia bo odjechać nie ma jak. Niestety nie mam kompa żeby zrobić porządne logi, więc pytanie do znawców czy może ktoś skojarzy gdzie szukać - jak logi konieczne to jeżeli ktoś z Wrocka miałby kompa i chwilkę będę wdzięczny. Podłączany było do VAGA - błędów zero, na postoju turbo ładuje jak powinno, przepływomierz też wyglądał ok - przejażdzka tak 200m i wg pana siedzacego obok, po zmianie biegów jest obiżka ciśnienia turbo ale krótsza niż brak reakcji auta. Bo mi zostało: przepływka (4 letni zamiennik jeździ) - lub ta pompa wtryskowa - ale wszyscy mówią że ona albo działa albo nie. Dodatkowo mam pytanie - bo nie mogę znaleźć na sieci - chodzi o śrubkę na osłonie turbiny. Co ona trzyma? - ta zaznaczona na zdjęciu? - u mnie "nóg dostała" tylko w jej miejscu nie ma nic do czego by mogła być przykręcona.
  6. Próbowałem - nie reagował. Generalnie abs nie był suchy nigdy. Przepompowalem z 1l płynu - czystszy nigdy nie był. Zostawiłem go na noc i rano hamulce normalne - pedal twardy bez silnika reaguje normalne hamuje normalnie bez żadnych objawów zapowietrzenia. Nie wiem o co chodzi w sumie. Też zacząłem myśleć o pompie ( wreszcie 18 lat). A wracając do tematu to rs serwis odpowietrza ciśnieniowo. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  7. woj-o

    Zacisk tył

    Dev. Dzięki za info. Trzpień od ręcznego i sam ręczny działa dobrze. Dźwignią ręcznego ręką ruszam i trzpien się wysuwa i chowa tak samo jak z prawej strony. Myślę że to wyklucza system ręcznego - chyba że się mylę. Dlatego zostaje uszczelniacz chociaż też jest taki sam i wymieniamy jednocześnie z prawą stroną. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  8. woj-o

    Zacisk tył

    Super. W żeliwnych w tloczku też jest samoregulator ręcznego jak w Alu? Pytam bo u mnie ostatnio lewy lekko trzyma, cały zacisk czyszczony, tloczek jak lustro i dalej to samo. Myślę nad nowym tloczkiem Ale cały środek trzeba przełożyć. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  9. woj-o

    Zacisk tył

    A co do tloczka. Wyjmij go wyczyść, zobacz w jakim stanie uszczelniacz, pasta do tłoczkow i powinien wejść łatwo. Najlepiej dwie osoby do początkowej fazy ( ciężko jest samemu kręcić i rowno go docisnąć nim wejdzie na uszczelniacz i gwint. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  10. Witam. Czy ktoś zna i jest w stanie polecić warsztat we Wrocławiu lub okolicy który ciśnieniowo odpowietrzy układ hamulcowy w a4? Mam objawy zapowietrzenia ( po postoju pedal miekki za pierwszym depnieciem) mimo odpowietrzania ( kilkukrotnego i przepompowania płynu przez cały układ) - podejrzewam że pompa abs się zapowietrzyła. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  11. woj-o

    Zacisk tył

    Nie pasują p&p. Z tego co się dowiedziałem inaczej przewody są prowadzone co do jarzma nie mam pewności - ja chciałem z Alu na żeliwne zmieniać :-$. Zaciski nie były zmienione przy lifcie tylko w lipiec sierpień 1997. Od vinu VDV w górę powinny już być Alu. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  12. Hehe. Ja poszedłem za newtonem i zrobiłem dźwignię. O prosty wahacz no i sworzen ciężarem auta potraktowalem plus młotek. Wtedy puścił. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  13. Zgadza się tylko uważaj ( jeżeli sprezyny nie zdejmujesz) , bo po odkreceniu dolnego tylnego cale koło ma wielka ochotę przesunąć się do przodu ( pochylenie sprezyny) i są problemy żeby dolnym przednim trafić i piaste. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  14. Wątek o spalaniu jest. Moje ahu miasto Wrocław, odcinki 6km. Pali 8 (7.7 - 8.2). Trasa 5-5.5. Szybka autostradą 6.5. Pełna seria Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  15. woj-o

    Wibracje wydechu

    Ee tam - plecionka to około 50-100 plus koszt wymiany. No chyba że to poszło do góry mocno. Kata się nie rusza ( chyba że zapchany) Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...