P@włok Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam Mam mały problem z moim sprzętem. Kiedy silnik jest zimny wszystko pracuje ok, ale kiedy złapie temperatury zaczyna tracić moc. A do tego zdarzają się jeszcze momenty (bardzo rzadko) że po dłuższej jeździe na jakiś czas wszystko wraca do normy. Wymieniony był świece (NGK), kable (beru), czujnik temperatury. Chociaż z tym czujnikiem też jest dziwnie, ponieważ kiedy na desce rozdzielczej wskazywana jest temperatura 70 st, na klimatroniku (kod 51) pokazuje temperaturę 90 st. Odczytałem błędy VAG-iem (Polski VAG) i wskazywało na sondę lambda, ale z racji tego że autko jest zagazowane i takie błędy podobno mogą wyskakiwać, skasowałem błędy i zapaliłem na samej benzynie i zostawiłem żeby pochodził jakiś czas (parę razy przegazowałem) i znowy wyskoczył błąd sondy lambda. Skasowałm więc błąd i zrobiłem kilka rundek po mieście na samej benzynie, potem znowu podłączyłem VAG-a i znowu ten sam błąd. Pierwszy test: KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 18:10:35 4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał 554 Regulacja Lambda 2 poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 535 Pierwsza regulacja na spalanie stukowe poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 536 Druga regulacja na spalanie stukowe poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY Drugi test: KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:10:43 4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał Trzeci test: KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:40:55 4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał I teraz pytanie, czy przyczyną jest sonda lambda, czy coś innego? Jeżeli to sonda to która (podobno są dwie) i jaką polecacie (może jakiś link do sklepu internetowego, albo allegro). [br]Dopisany: 10 Lipiec 2010, 10:43_________________________________________________Po wizycie u mechanika okazało się (podobno) że jeden z kabli od sondy lambda nie kontaktował, a same sondy są sprawne. Niestety problem pozostał, czyli silnik zimny - wszystko ok, po rozgrzaniu traci moc. Po jakimś czasie ponownie odczytałem VAG-a i pojawiły się te same błędy: Pierwszy test: KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 18:10:35 4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał 554 Regulacja Lambda 2 poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 535 Pierwsza regulacja na spalanie stukowe poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 536 Druga regulacja na spalanie stukowe poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY Drugi test: KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:10:43 4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał Trzeci test: KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 09.07.2010 Godzina 19:40:55 4A0907473D 2,6l V6 MPFI HS D06 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to niech pisze? Dziś znowu jadę do mechanika, zobaczymy co z tego wyjdzie.
wojtek26 Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Sprawdz czujnik temp do ECU czy podaje właściwą temp.
P@włok Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 Czujnik temperatury cieczy był wymieniany, a potem jeszcze raz sprawdzony, działa bez zarzutu. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, mianowicie kiedy na zewnątrz jest chłodniej, wtedy spadek mocy jest trochę mniej odczuwalny. Może to jakiś czujnik temperatury powietrza (istnieje coś takiego?). W sumie teoretycznie to by się zgadzało w wyższej temperaturze mamy mniej cząsteczek tlenu w cm3 niż w niższej, tylko czy to może mieć aż tak znaczący wpływ na osiągi. Co myślicie?
M_ILES Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Ktorys z producentow sond lambda podaje, iz zywotnosc takowej to ok.70tys km, zatem dostajac czysty komunikat(VAG), ze odczyty z sondy sa zle, mozna smialo ja wymienic. Ale moze doradzi ktos, kto sie na tym zna...
P@włok Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Opublikowano 24 Lipca 2010 Wczoraj zrobiłem mały eksperyment, odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury powietrza dolotowego (ten obok silniczka krokowego, tak to się chyba nazywa) i zauważyłem odczuwalną poprawę. Myślę że znalazłem przyczynę problemu. W poniedziałek idę z tym do mechanika, dam znać co i jak.
M_ILES Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Po co isc do mechanika zatem?Wymien sobie czujnik i po problemie... :gwizdanie:
KANAL Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Wczoraj zrobiłem mały eksperyment, odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury powietrza dolotowego (ten obok silniczka krokowego, tak to się chyba nazywa) i zauważyłem odczuwalną poprawę. Myślę że znalazłem przyczynę problemu. W poniedziałek idę z tym do mechanika, dam znać co i jak. I jak po tej operacji?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się