Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Prawdopodobnie uszkodzony mechanizm różnicowy.


piotrpz87

Rekomendowane odpowiedzi

Ruszając na skrzyżowaniu usłyszałem zgrzyt i auto stoi w miejscu :shocked: pomyślałem, że to przegub i po scholowaniu mnie na kanał okazało się, że lewa półoś się nie kręci - podejrzenie padło na przegób wewnętrzny ale po rozebraniu go jest wszystko ok. Kręcąc tymi końcówkami przy skrzyni biegów ( do których jest prykrecony przegub wew.) jedna się kręci w prawo a druga w lewo - i przytrzymując jedną z nich drugą moge kręcić do bólu - czy nie powinno być tak, ze jak kręce jedną to drugiej nie powinienem zatrzymać?

Co sie stało bo już nie wiem :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm różnicowy tak działa że jak jedno koło się kręci to drugie możesz spokojnie zatrzymać i na odwrót.Jeśli po odkręceniu przegubu skrzynia zachowuje się tak jak opisałeś że kręci się normalnie to jeszcze raz zobacz przegub czy napewno jest dobry bo coś mi się zdaje że nie :cool1: Poskładaj wszytko do kupy i na kanał i zobaczył co się dzieje jak auto rusza która półoś się kręci czy jest zgrzyt itp. Opisz jak zachowuje się auto podczas ruszania czy w ogóle rusza to coś poradzimy :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub ok... hmm na pewno?? przegób moze byc cały- ALE !!! wieloklin(frez) jest na 100% nie zrezany?? bo kilka razy robiłem taka usterke ze wyrobiony był frez na półosi. z tym ze wtedy do wyminay półoś i przegób

co do skrzyni- jeśli 1 trzymasz a 2gą kręcisz do bólu to mechanizm różnicowy tak działa. a zapnij 1 bieg i spróbuj zakręcic oboma flanszmi w tym samym kierunku. bowinien byc spory opór jesli bedzie lekko i w tym bedzie czuc jakies przeskakiwanie na trybach to mogły poleciec tryby na 1wszym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub ok... hmm na pewno?? przegób moze byc cały- ALE !!! wieloklin(frez) jest na 100% nie zrezany?? bo kilka razy robiłem taka usterke ze wyrobiony był frez na półosi. z tym ze wtedy do wyminay półoś i przegób

co do skrzyni- jeśli 1 trzymasz a 2gą kręcisz do bólu to mechanizm różnicowy tak działa. a zapnij 1 bieg i spróbuj zakręcic oboma flanszmi w tym samym kierunku. bowinien byc spory opór jesli bedzie lekko i w tym bedzie czuc jakies przeskakiwanie na trybach to mogły poleciec tryby na 1wszym biegu.

Racja - padł frez na półosi z prawej strony - dopiero dzisiaj to zlokalizowałem bo pełno tam smaru i nic nie było widać. Teraz wymiana na nowy przegub i półoś i mam nadzieje, że będzie grało :good:

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...