Skocz do zawartości

slajerrr

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O slajerrr

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia slajerrr

0

Reputacja

  1. Czy w takim razie, będzie jakaś różnica dla mnie jeśli zaleję Specific vs. X-Clean? Jakakolwiek poza tymi różnicami w VI, TBN, wynikającymi z karty parametrów. Rozsądek każe lać Specifica, ale stwierdzenie, że "duuużo nowszy" jest X-Clean, wskazuje na ten drugi. Zdaje sobie sprawę, że to rzeźbienie, ale czego się nie robi, by się poczuć lepiej
  2. endriuu, ja właśnie leję 505.01. Być może to rzeźbienie, ale chciałbym lać 505.01 mid SAPS. Teraz mam zalany Top Tec 4600, wcześniej miałem Valvo Synpower Xtreme 5w40. Oba oleje to low SAPS. Wiem, że Motul Specific 505.01 i X-Clean 5w40 to mid SAPS. Z droższych to Amsoil AFL 5w40 jest mid SAPS, ale nie wiem czy jest sens wywalać ponad 200... Znasz jakieś inne mid SAPsy 505.01?
  3. To właśnie ciekawe, że wg opisów oba te oleje to mid SAPS, a a jednocześnie producent pisze, że X-Clean może być stosowany do silników z DPF, a Specific już nie... Rozumie to ktoś? To niech wytłumaczy, bo ja nie W ogóle to mam takie pytanko. Które oleje 505.01 są olejami mid SAPS? Z trzech firm, które planowałem lać (Valvo, LMoly, Motul) wygląda na to, że tylko Motul posiada mid SAPS dla normy 505.01... Nie mam DPF, więc nie chcę lać eko szajsu, którego mi nie trzeba
  4. Fanem Mobila nie jestem i nie używam tego oleju. Jeśli uważasz, że olej w Twoim aucie powinien spełniać (ja uważam, że koniecznie powinien) normę dla Twojego silnika (a więc 505.01), to z tych dwóch bierzesz XE. Ten drugi X1 odpada, bo nie spełnia normy. Druga sprawa to to, że na allegro kupowałbym tylko ze sprawdzonych źródeł. Szwagier kupił kiedyś tak nomen omen Mobil ESP Formula 5w30 (VW 504/507) i jakiś dziwny ten olej był... Jest kilka sprawdzonych osób na tym forum, które Ci sprzedadzą dobry i oryginalny olej. Zapamiętałem jednego - Dzik. Pozdr Na normę: Jeśli DPF = 504/507 Jeśli bez DPF = 505.01 Ja zmieniałem z LL (po ok. 22 kkm) i też nie wiedziałem co było zalane. Płukanka poszła. Żadnych problemów. Opinie nt. płukanki są różne. Jedne to poprawa kompresji, odblokowanie zapieczonych pierścieni, niewiele wolniejsza degradacja wskaźnika TBN nowego oleju, etc. Drugie to wypłukanie nagarów, rozszczelnienie silnika, wycieki, zablokowanie filtra oleju, etc. Moja płukanka była robiona przy 268 kkm, i jak wspomniałem, żadnych problemów, wycieków, etc. Patrz wyżej nt. normy.
  5. A Ty kolego masz DPF? Bo jeśli tak, to ten olej nie ma normy 504/507 zalecanej do silników z DPF... Jeśli nie, to bierzesz 505.01, którą mają wymienione przez Ciebie oleje. Osobiście nie jestem fanem Mobila, ale skoro spełni normę dla Twojego silnika, to pewnie będzie OK. Subiektywnie proponowałbym któryś z 3: Motul, Liqui Moly lub Valvoline (kolejność dowolna).
  6. Jeśli masz na myśli Mobil 5w30 ESP Formula to u nas w PL kupisz z etykietką "fully synthetic" a w Niemczech z "HC". Różnica - inne etykietki... Jeśli pytasz o normę 505.01, to nie masz (najwyraźniej) prawdziwego fully synthetica, który miałby aprobatę VW do PD. Wszelkie Motule, LM TopTec, Valvoline, etc, etc z 505.01, są olejami z udziałem domieszki HC, co nie musi oznaczać, że są olejami złymi - wszak spełniają normę i mają oficjalne aprobaty VW.
  7. Na to wygląda, że do PD nie ma 100% syntetyku a'la choćby Synthoil, tzn. takiego, który zatwierdziłby VW.
  8. Tutaj było podane http://maluski.pl/files/36377/Karta_charakterystyki_LazerWay_LL.pdf Nie mogę znaleźć aktualnej msds.
  9. Na innym forum, osoba o nicku PAOLO ESCO go poleca. Podobno b. dobry stosunek ceny do jakości. Ma podobno wyraźnie napisane, że posiada 30% PAO. Kiedyś wyprobuję, choć to VW 507.
  10. A jakieś fakty poza skrótami myślowymi? Oleje 505.01 są testowane chyba przez 250h, a 507 przez 650 h. Tylko jak się to ma do ochrony silnika?
  11. Ale ja nie mówię, że lepsza! Tylko pytam, czemu akurat 505.01 a nie 507 (lub odwrotnie). [emoji14] Kilka podstron wcześniej zamieściłem link, tu wklejam go jeszcze raz http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php - na tej stronie (i nie tylko) oleje 504/507 mają lepsze własności niż 505.01 (więcej plusów). Zastanawiam się dlaczego.
  12. Nie no, chętnie się dowiem, dlaczego norma 505.01 jest lepsza niż 507 do autka bez DPF. Bo wszyscy piszą, że tak jest, ale nikt nie powie konkretnie dlaczego. Wiec może Ty wiesz?
  13. Dlaczego nie ma sensu? Proszę o konkretne i naukowe argumenty...
  14. i otym http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1150-Elf-Evolution-900-NF-5W40-4L.html Z podanych linków wynika, że nie mają normy do PD. Stosować, nie stosowałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...