
michaelmyers
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
18 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O michaelmyers

Informacje
-
Imię
Michał
-
Miasto
Bydgoszcz
Auto
-
Model
A6 C5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2001
-
Silnik
1.8 T
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
michaelmyers odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
Mozliwe, aczkolwiek z tego co czytalem na roznych forach, to jesli terkot wystepuje tylko przez 1-2 s w trakcie odpalania to nie koniecznie musi to byc wina napinacza i wymiana tego ustrojstwa nie zawsze eliminuje problem. Kolejna prawdopodobna rzecz to szklanki, wizualnie wygladaly bardzo zdrowo, ale mogą wlasnie halasowac podczas rozruchu. Bardziej sklaniam sie ku tej opcji. Jak wyjmowalem napinacz to pelno oleju z niego wylecialo, także jego hydraulika wg. mnie jest ok. Tak, walek ssacy mialem przesuniety o 1 zabek. Silnik odpalil z tudem, ale chodzil bardzo slabo (jakby na 3 gary). -
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
michaelmyers odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
Witam, W końcu udało mi się zmienić łańcuch + po części napinacz. Robiłem to sam i niestety źle wałek założyłem i musiałem do mechaniora. Nadal się głowię jak mogłem tak spartolić... Aktualnie jest nowy łańcuch, napinacz stary, ale górny tłoczek z ślizgiem jest nowy. Terkotanie podczas rozruchu nadal występuje. Natomiast po rozgrzaniu do 95+ stopni temp oleju, nie ma terkotu. Moment przestawienia fazy nadal słychać, aczkolwiek ciszej. Korekty w grupach 90-93 same 0. Czasem zdarzy się wskoczyć na 1. Przed wymiana było 2 a najczęściej 3. Prawdopodobnie u mnie winowajcą był łańcuch. Puki co na razie zostawiam jak jest i modle się, żeby terkot nie wrócił na wolnych przy rozgrzanym. -
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
michaelmyers odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
@Kris5333 Komplet napinacz + łańcuch coś koło 400 zł u kolegi Dzik. Napinacz ori jest z wtyczka, ale zamontuje do siebie bez, gdyż z tematu wynika, że jest to tylko eko smiec, nie mający wplywu na silnik/osprzet. -
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
michaelmyers odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
u mnie pokrywa była tak samo albo i gorzej zajechana przy przebiegu 250k. Były lekkie otarcia od łańcuszka, ale nie tak wyraźne jak u kolegi Kris. W międzyczasie wyczyściłem doł. Ostatnio zakupiłem napinacz febi od kolegi "Dzik". Co najlepsze nie jest to chinol, ma wybite na napinaczu Made in Slovakia, do tego łańcuch SWAG. W nabliższym czasie zabieram sie za wymiane. Mam nadzieje, że terkot ustanie:) -
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
michaelmyers odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
W moim przypadku, tylko i wyłacznie hałasuje na wolnych obortach przy temp. oleju 80+, lekka przygazówka i hałas ustaje na krótka chwilę(ciśniene oleju jest wporządku). W każdym razie ponowie testy z odłączoną wtyczką i zrobie znacznie dłuższy dystans. Ostatnimi czasy robię znacznie więcej km po miescie/per bak, także 13-14L przy wadze 1800kg z LPG i klimie nie jest złym wynikiem na serii z późno wstającą turbiną... Jeżdżę bardziej dynamicznie niż emerycko. -
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
michaelmyers odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
Ja doskonale rozumiem, że może akurat przez ten 1000 km to zebrałem mało danych by stwierdzić spalanie. Najbardziej mnie zastanawia tylko ta korekta sondy 0% przy odłączonej, myślę, że to może wskazywać na wzrost spalania, aczkolwiek mogę się mylić. Przy podłączonej wtyczce, korekty bardzo szybko sie budowały, czy to na benzynie czy na LPG. Zasadę działania sondy znam i wiem, że z upływem lat i przebiegu, wartości się zmieniają... Z hałasującym napinaczem śmigam już od ponad 25k km i nic sie do tej pory nie zmieniło. Także istnieje trzecia opcja, mianowicie olać temat i jeździć z stukającym jak disel autem:D -
Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ
michaelmyers odpowiedział(a) na kamil7361 temat w 1.8T
Przeprowadzilem u siebie test napinacza z odlączoną wtyczką. Auto jak w profilu, ale silniki prkatycznie takie same. Mam wrażenie, że spalanie wzrosło około 1,5-2L. Wcześniej mieściłem się w 12L LPG w cyklu mieszanym,natomiast po odłączniu wtyczki wzrosło do 14 LPG. Kolejna rzecz, która mnie dziwi to sterowanie sony lambda. Korekty długoterminowe pokazywały 0% przy odłączonej wtyczce i przejechaniu 1000 km. Przy podłączonej wtyczce miałem w granicach -0,8% i -1.6% na LPG. Błędów oczywiście brak, oprócz tego od odłączonej wtyczki przy napinaczu. Temat mnie zainsiporwal mimo innego modelu auta ale silnika praktycznie takiego samego, gdyż też przymierzam się do wymiany napinacza i stoje przed pytaniem, czy tanszy bez wtyczki, czy jednak isc w napinacz z wtyczka. -
Witam panownie, w dalszym ciagu borykam sie z podobnym przypadkiem w moim AWT. Na poprzedniej stronie opisywałem swój problem. Po krótce znów przypomne. Wcześniej było głośne klekotanie na jałowym po ostrzejszej jezdzie, przy lekkim dodaniu klekot znikał. Zmieniłem olej na Valvoline Synpower 5w40 i po jakims czasie klekotanie ustało całkowicie. Wystepuje tylko terktoka 1-2s przy zimnym rozruchu silnika. 3 tygodnie temu zmieniłem uszczlke pod napinaczem i deklem. Przy okazji sprawdziłem napinacz i slizgi nie były sie wytarte, również nie dało sie ich wcisnac palcem. Przeczyściłem napinacz, wszystko złożyłem do kupy i dalej jeździłem. Ostatnio zauważyłem spadek mocy w dolnym zakresie obrotów i pojawiający się błąd: 16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) P0012 - 35-10 - - - Intermittent Dodam, że po skasowaniu wraca po przejechaniu około 40km. Silnik nie klekocze, delikatnie tylko słychać jak pracują zmienne fazy. Wrzucam jeszcze log z kanałów 091 093 094. http://vaglog.pl/log_224222.html Czy to jest już ostatni dzwonek, żeby zmienić napinacz i łańcuch, czy moze jest inna przyczyna tego błędu. Przeszukiwałem już forum i nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi.
-
Witam, podłącze się pod temat, gdyż mam w podobnym miejscu wyciek oleju. Na 99% jestem pewien, że to cieknie z rurki doprowadzającej olej do turbo, ale wolałbym się upewnić czy to aby na pewno z niej. Na zdjęciach zaznaczyłem skąd leci. Myślałem, że to z pod uszczelki napinacza/pokrywy zaworów, ale niestety po wymianie nadal tryska olejem z tyłu silnika. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f973dcc8cff1cb6a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/17252002aee2e5aa.html Jakieś pomysły? Czy może moja teoria odnośnie rurki jest prawidłowa? bo nic innego do głowy mi nie przychodzi co może wydalać olej w tym miejscu.
-
Promocyjne ceny na Motul, Liqui Moly, Valvoline. Części samochodowe najtaniej.
michaelmyers odpowiedział(a) na dzik temat w Pro Choice
Witam, Proszę o wycenę: Olej: 3x Motul 8100 X-Cess 5w40 5L Filtr: Mann W735/2 i W940/66 ENGINE FLUSH LM2640 x2 C26168 - Filtr powietrza Oraz do Audi A6 1.8T AWT 2000 uszczelka pod pokrywę zaworów i gniazd świec uszczelki napinacza łańcucha rozrządu uszczelka miski olejowej uszczelka korka spustowego miski olejowej korek spustowy miski olejowej -
U mnie narazie spadku mocy nie zauważyłem, Przejechałem 300km ponad i ani razu nie odezwał się napinacz, także myślę, że jeszcze można pojeździć. Przy następnej wymianie oleju zwale michę i zobaczymy co tam jest grane i zaleje znowu full syntetyk. Jedyny błąd silnika jaki mam to związany z katem, albo sondą za katem, błąd pojawia sie czasem po kilkunastu km, czasem przejadę nawet 200 i więcej i się nie pojawi.
-
Witam, podepnę się pod temat. Pacjent co prawda A6 C5, ale silnik ten sam co w temacie. Od dłuższego czasu występuję u mnie terkotanie, ale tylko na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach. Przy przygazowaniu do 1,5tys obrotów terkotanie ustaje. Terkotanie najczęściej pojawia się jak parkuje, lub zatrzymuje się na światłach i jest sporadyczne. Do tego występuję terkot 1sekundowy podczas rozruchu zimnego silnika. Dziś byłem u mechanika sprawdzić ciśnienie i wygląda na to, że jest poprawne. Na zimnym wolne obroty 4-5bar, przy przygazowaniu do 3k obrotów odcina i spada wskazówka manometru jakos przy 6bar. Ciepły motor, wolne obroty 1.5bar <, przy przygazowaniu dochodzi do 4 i odcina, wskazówka manometru opada. Kolejny powód, który by wykluczał pompę oleju, lub zapchany smok, to wymiana pompy oleju i miski olejowej w 2012 roku w serwisie w Niemczech. Auto ma nalatane aktualnie 255k i przebieg potwierdzony w serwisie Audi. Aktualnie zalany olej to Valvoline SynPower 5w40, filtr oleju Knecht ten duży, przejechane 5k od wymiany. Wcześniej zalany był Mobil5w30 filtr oleju mały Filtrona i terkotanie również występowało. Terkotanie pojawiło się po sprowadzeniu auta i wymianie oleju właśnie na Mobila. Jaki był wcześniej zalewany olej, to trudno mi powiedzieć. W książce serwisowej jest wpisany Fuchs 5w30, auto miało Longlife przeglądy.... Moje podejrzenie pada na napinacz/łańcuszek. Pytanie jest następujące, czy można z tym jeździć, czy jest to bezpieczne dla silnika? Nie chce się pchać na razie w koszta, bo z tego co widzę to ceny porządnego napinacza i łańcuszka są ogromne. Filmiki z terokotania: Podczas rozruchu zimnego motoru: https://youtu.be/SmLFW1vZ4ZQ Podczas pracy na wolnych obrotach i nagrzanym silniku: https://youtu.be/gipuniJ92To