Skocz do zawartości

adamss75

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O adamss75

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamss75

0

Reputacja

  1. WITAM. Problem niby stoi w miejscu ponieważ kiedy to sie stało zaczęły sie Swięta i Nowy Roczek już mamy za sobą a moje Audi stoi nadal w warsztacie sprawdzonym....i szukają przyczyny.Na szczelność głowicy wyszło OKey,na sprawność turbiny OKey,wyczyszczony został EGR,ponoć odma zawalona była i jest wyczyszczona lub sugeruje wymiane pokrywy zaworów z odmą na nową.Jest diagnoza że DPF nie jest taki zły i mój mechanik nie chce narażać mnie na koszty likwidacji bo powiedział że przepustowość DPFa jest OKey.,Wpadło na sprawdzenie wtryskiwaczy i komp wskazuje na wolnych 75% do 80% skuteczności ale ponoć lały podczas jazdy bo powiedział że komputer pokazał mu to na podłączonym podczas jazdy i wymieniliśmy narazie uszczelniacze no a jak to nie pomoże to pompowtryskiwacze do wymiany i koszt . Proszę o poradę. ---------- Post dopisany 17-03-2014 at 23:37 ---------- Poprzedni post napisany 01-01-2014 at 22:51 ---------- Fatalny FINISCH . Po demontażu głowicy jest przyczyna dymienia: pęknięty tłok(bardzo mała rysa) - powód pęknięcia to wina wtrysku który lał podczas jazdy. Wymiana tłoka,2 pompowtryskiwaczy i dodatkowy koszt to wymiana kieliszków popychaczy oraz wałek rozrządu do wymiany bo krzywki wyjechane. Wiadomo że uszczelka pod głowicą i olej nowy.... Wszystko naprawiłem i cały szajs sprzedałem-Nie jestem już posiadaczem Audika i zapominam o tej marce na zawsze. Wybiłem sobie z głowy szajs spod szyldu Audi i VW.Mocne słowa ale niestety opinię mam już wyrobioną .
  2. Z obrotami jak wyżej pisałem to fałszywy alarm bo w manualu ponoć przy wciśniętym sprzęgle jest tylko obrotów do 3000. Dziś wyjechałem na próbe przegonić rure na autostrade i musiałem jechać awaryjnym pasem bo siwy dym i straszny smród nawet gdy osiągnął temperature. Przy przejechanych 15km po zjezdzie z A4 dymić przestało nawet gdy dałem wielkiego kopa. Przejechałem ok 20-30 km i gdy po 2 godzinach silnik ostygł to płyn chł wskazuje tak samo a olej dalej powyżej max ok 1 cm na wskażniku na kulce. Tak jak piszesz piotrsob podejżewam teraz paliwo w oleju lub najgorsze głowica po temperaturze szczeliny zamyka. Zobaczymy....jutro jade na spr.szczelności głowicy.
  3. Może to jakaś podpowiedż: dzisiaj odpaliłem silnik i chodził bez ruszenia na wolnych obrotach około 25 minut -puszczał lekkiego dymka białego ,ale wiadomo że zimno na dworze to sobie kopcił i potem gdy ruszyłem to biała świeca dymna-ulica cała niebiesko biała,kiedy dodawałem więcej gazu dymił coraz bardziej(jedna wielka mgła w lusterku wstecznym).Kiedy wypalił to coś bardzo śmierdzącego to już na rozgrzanym silniku dymił mniej.Jeszcze bardzo ważne co może podpowiedzieć to po odpaleniu na zimnym maxsymalnie na pełnym gazie do dechy na postoju mam 2800 obrotów i nie wchodzi wyżej a po rozgrzanym jest maxymalnie bo przekracza 5000 tys obr. Mam jeszcze jedną uwagę że przybyło oleju 1 cm ponad stan max. a w sierpniu wymieniałem olej i co pamiętam było równo max. Podejrzewam gdy stał na wolnych obrotach to nazbierał się olej w turbinie i kiedy dostał kopa to wypalał wszystko ?? nie wiem to tylko moja sugestia bo zbiera sie normalnie... Proszę fachowców o pomoc bo nie chcę sie ,,nadziać" ponieważ jak zacznę jeżdzić po mechanikach to każdy wymieni coś innego i czasami niepotrzebne koszty:facepalm:
  4. Witam.Myśle że nie jest to para wodna-wiem że niska temperatura daje więcej dymu w aucie.Ten dym na zimnym jest przerażliwie śmierdzący,coś jakby palony olej z paliwem.Moje podejżenia to zaczyna się coś z głowicą-uszczelka albo gorzej.Chcę zacząć od tańszych rzeczy za co dziękuję za podpowiedż briano. Pierwsze co zrobie to wyczyścić zawór EGR czego nie robiłem jeszcze ale na forum dużo się dowiedziałem(tylko to mały pewniak bo kopyto jest i zbiera się OK). Drugie to wymiana chłodniczki oleju(chłodnica spalin)tak można rozumieć lub ....z mieszanym uczuciem padnie na likwidacje DPF.Jeżeli w trakcie to nie pomoże to czas pokaże i jak pojeżdżę to padnie na uszczelkę ponieważ dziś uzupełniłem płyn chł. i zaznaczyłem żeby sprawdzić czy ubywa...... Proszę o podpowiedzi ponieważ nie chcę pochopnie rozkręcać silnika i siedzę tu już prawie 24/h na dobę i myślę że diagnostyka postawiona dobrze ale proszę o wsparcie Nie wiem czy się zgadzacie ze mną ale myślę że co do kosztów to chyba dobra strategia i kolejność szukania ,,dziury w całym".
  5. Nie wskazuje na uszczelkę pod głowicą ponieważ płynu chł. nie ubywa.Nie przybywa również oleju na wskażniku .
  6. Witam. Mam problem z zimnym silnikiem ponieważ bardzo dymi na biało .Silnik z przebiegiem 192 tys. nie bierze ani grama oleju,więc pierścienie odpadają. Turbina nie wyje,ani nie brzęczy....moc jest prawidłowa bo ostro się zbiera,ale gdy dostanie gazu to kopci bardzo mocno na biało. Jeżdże na zmiane trasa-miasto...więcej na zimnym miasto ale czy to może wypuszczać DPF jakieś dziwne dymy? Po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury kopcenie z rury zanika i jest okey.... Wtryski na kompie pokazały od 65-75% Dwa razy w ciągu 2 miesięcy zapaliła się kontrolka DPF przy jeżdzie miejskiej ale po przegonieniu gaśła i jest okey. Proszę o radę.
  7. Witam użytkowników i pasjonatów Audi !!! Od ponad roku czasu mam przyjemność użytkować A4 2.0 TDi S-line . Mam małe problemy z silnikiem BPW więc zapraszam do odpisywania w temacie silnik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...