Skocz do zawartości

daffne85

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O daffne85

Osiągnięcia daffne85

0

Reputacja

  1. ok dzieki w weekend zabieram sie za to ...będą efekty dam znać
  2. ok dzieki za odpowiedz.... czyli radzisz sprawdzać to w jakiej kolejności, od czego byś zaczął i na czym skonczył... ??
  3. Witam po przeczytaniu całego tematu strona po stronie analizowaniu i rozkminianiu zasady działania wariatora oraz pompy nie do końca moge sobie odpowiedzieć na pyatnie czy w moim przypadku też trzeba bedzie te elementy wszytskie wymieniać- prosił bym o poradę. Też tak jak i u was stukot slychac na zimnym silniku przez 1-2 sek. ale nie to mnie akurat boli-bo tak jak bylo wspomniane mozna z tym jezdzić dopoki nie klekocze na cieplym. Bardziej co mnie razi to pomaranczowa kontrolka check ktora po wykasowaniu wlancza sie ponownie przy kolejnym odpaleniu audi. Było wspomniane o checku ale nikt nie napisał jakie błedy są czytane. A może przy uszkodzeniu wariatora check mało kiedy świeci?? w moim przypadku to bład P0010 doczytałem się ze P0010 jest to- nastawnik wałka rozrządu po stronie ssania/lewa/przód, rząd cyl. 1 - nieprawidłowe działanie obwodu prądu i teraz pytanie czy to nie może być uszkodzony czujnik polożenia wałka rozrządu, jeśli tak to jak go sprawdzić?? czy może jest to typowy błąd który znacie i dotyczy tego tematu czyli wariator i pompa wysokiego ćisnienia?? PS. wspomne iż pierwszy raz kontrolka check z tym błędem mi sie zaświeciła zaraz po zalaniu go świeżym olejem...może ma to jakieś znaczenie?
  4. daffne85

    Eżektor jak to działa?

    Dołanczam sie do pytania. Po co czwórnik ma czwarte wejscie do eżektora. Jaki ma to cel. Czy może nam jakichś fachowiec znawca przybliżyć zasade dzialania tego zespołu??
  5. daffne85

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    ...a może też ktoś pochwali się z nami i fizycznie to sprawdzil iż olej 10w-40 faktycznie znacznie zmniejsza zurzycie oleju w ALTkach. Było by to wbrew teorii o ktorej przeczytalem cytuje : "Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40." ....ale jak dobrze wiemy teoria mija sie często z praktyką
  6. hmm a podał byś kolego przy jakich olejach oraz ich parametrach jakie miałeś zuzycie ? czy to jest faktycznie duzy skok miedzy 5w-40 a 10w-40, czy zuzycie faktycznie spadło. Z tego co pamietam to w kwietniu tego roku byłeś za motule 5W40 x-cess albo Liqui Moly. Mam tez pytanie czy jest na tym forum może ktoś kto ma do sprzedania wlasnie rure zsącą czy też odme? Jest może dział z uzywanymi częściami czy tylko allegro i inne portale wchodzą w gre
  7. dlaczego olej 5w40 mija sie z celem?? ---------- Post dopisany 07-03-2014 at 14:33 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2014 at 17:35 ---------- oto przytaczę pewien cytat "...Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku. Olej o lepkości letniej „30” podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”. W efekcie olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”. Wielu mechaników postawionych przed takim dylematem radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej." dlatego sądzę że zmiana ma duże znaczenie a nie koniecznie mija sie z celem...
  8. Również raczej na Castrola bym się nie zdecydował; leje w tej chwili Valvoline, ale gdybym miał zmieniać to chyba spróbował bym Liqui Molly A na tym Valvoline ile Tobie wchłania oleju i jaki przebieg masz czwórki jeśli moge zapytać ??
  9. hmm a to musi być syntetyk czy mogę przerzucić się na 10w ...wchłania jakiś 1litr na 3000 km ale oczywiście uszczelkę mam do wymiany
  10. U mnie identyczna sytuacja aktualnie mam 170 tys long life w serwisie. Korcze z serwisem i chce teraz zmienić z 5w30 castrola edge na....no jaki olej lejecie polecacie?? zwracając uwagę na przebieg i ubytki oleju .
  11. o fakt to czwórnik a odma to rurka od czwórnika do silnika z taką gruszką jak dobrze rozumie- u mnie jest bez uszkodzeń. hmm a czy ktoś wie czy w takim czwórniku ta powierzchnia ma być tak pęknięta?? .... króciec jest ułamany fakt ale jest na tyle długi że złapię go obejmą co do uszczelki to zrobię to w najbliższym czasie ale czy ktoś mi podpowie jak bo nie wiem czy jest warto zabrać się za to samemu?? moja wiedza zatrzymała sie na tym że wiem iż trzeba odkręcić śruby z góry z 15 szt. z tego co się przyjrzałem to trzeba również odkręcić ten dekiel plastikowy z przodu oraz rurę dolotową przepustnicy czy dobrze myślę?? Ceny: uszczelka reinz 65zl i silikon 10zl czy może oryginalna (ponoć bez silikonu osadzana -tak słyszałem w ASO) za 110 zl w ASO .... którą warto zakupić?? do tego klucz dynamometryczny dokręcamy w odpowiedniej kolejności - moment 10Nm. Czy coś więcej muszę wiedzieć??
  12. Witam dziś wyczyściłem pokrywe zaworów przykladam sie do wyminy oleju (aktulnie long life, serwis,170tkm) i zastanawiam sie czy przed tym nie zmienic jeszcze uszczelki i odmy. Prosił bym o doradzenie czy odma jest już do wymiany i czy jest sens wymiany uszczelki. Chciałbym dodać że po przyglądnieciu się odmie ma ona pekniecie w środkowej powierzchni (foto) a na pokrywie widać olej co wiecej wlał sie on tez do świec tak wiec uszczelka zapewne popuszczoa jest w środku a oto zdjecia odmy a oto co musialem poprawiać niestety izolacja bo na szybko noi pytanie czy jeśli bym to zaizolować opaską termokurczliwą czy by to wystarczylo?? czy lepiej zakupić nowe że nie bardzo da sie jeżdzić??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...