Skocz do zawartości

ArmiDali

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ArmiDali

Informacje

  • Imię
    Grzesiek
  • Miasto
    Dęblin

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ArmiDali

0

Reputacja

  1. Wymieniłem przepływkę na nową Boscha i logi, które uzyskałem z jej użyciem są delikatnie mówiąc niepokojące. Przebieg masy powietrza nie rośnie wraz z obrotami. Występują dziwne piki. O dziwo samochód mimo tych dziwnych wartości jechał normalnie. Mam wrażenie, że nowy MAF musi się "wygrzać" żeby mierzyć poprawne wartości tak jak nowe kolumny głośnikowe potrzebują trochę pograć żeby pokazały klasę tak przepływka potrzebuje przejechać kilkadziesiąt kilometrów żeby działać jak powinna czy może się mylę? Plus, że wartości maksymalne podskoczyły i chyba nie ma już cofania zapłonu. LOG-01-002-020-118.CSV Logi nowe.xlsx LOG-01-002-020-115.CSV
  2. Dzięki za pomoc. Kupiłem biały element i przełożyłem spinkę. O-ring upolowałem oddzielnie. Po montażu problem z wyciekaniem płynu do spryskiwaczy został rozwiązany 😁.
  3. Wczoraj przy okazji dłubania w aucie wykręciłem część pomiarową przepływomierza i pochodzi ona z tego samego roku co samochód. Ślady korozji na elementach wyglądających na mosiężne widoczne na załączonym zdjęciu oraz wiek samego MAF przekonały mnie do jego wymiany. Udało mi się upolować nowy BOSCH'a w dobrej cenie i jak tylko przyjdzie powtórzę logi. Liczę na poprawę kultury pracy silnika na niskich obrotach i być może lepsze zbieranie się autka.
  4. Nie udało mi się osiągnąć wartości obrotów z maksymalną mocą (5700), bo skończyła mi się prosta na nieuczęszczanej drodze ale z tego co widzę to przebieg wartości przepływu w funkcji obrotów silnika jest liniowy. Po zrobieniu wykresu w excelu wyszło mi, że przepływ dla obrotów 5700 powinien mieć wartość 120 g/s. Dla silnika BFB ta wartość powinna być chyba nieco wyższa (163 KM * 0,8 = 130,4 g/s). Czy mogę jeszcze jakość zdiagnozować przepływomierz? Markowy BOSCHA to dość spory wydatek a nie chciałbym pochopnie wymieniać części. Autko dość sensownie się zbiera i nie wykazuje objawów zużytego przepływomierza jak mój poprzedni samochód też marki Audi z silnikiem 1.8 bez turbiny (wkręcanie się na obroty tylko do 4 tyś. obr. a z czasem i spadkiem sprawności przepływomierza już tylko do 3,5 tyś. obr i odcinka a także bardzo odczuwalny spadek mocy). Jedyny niepokojący objaw to, że samochód szarpie mi na jedynce na niskich obrotach i może przyczyna tego zachowania jest zużyty przepływomierz? MAF raczej nie był wymieniany od nowości i ma już za sobą 240 tyś. km. Co może być przyczyną zbyt dużego cofania zapłonu? Paliwo raczej wykluczam, bo tankuję na Orlenie i Circle K. W czasie testów w zbiorniku miałem mieszankę PB95 i PB98.
  5. Znalazłem chwilę czasu i niezbyt długą prostą na uboczu i zrobiłem komplet logów. Niestety nie udało mi się dociągnąć z obrotami do czerwonego pola, bo dostępny odcinek drogi na to nie pozwolił ale liczę, że to powinno wystarczyć. Logi komplet.xlsx
  6. Witam, tydzień temu zrzucałem zderzak żeby dołożyć drugi intercooler w moim BFB. Niestety po całej operacji przy zderzaku cieknie mi płyn do spryskiwaczy. Winowajcą jest łącznik znajdujący się na wężu doprowadzającym płyn do spryskiwaczy do układu mycia reflektorów, w którym pękł o-ring. Ponadto wygląda na to, że brakuje zabezpieczenia, które trzyma łącznik po spięciu ze sobą. Czy ktoś może mi pomóc w odnalezieniu numeru części i rozmiaru o-ringa. Na schemacie z Etki IFI CP2 Message IFINTERFACE.COM nie ma tego elementu (chyba, że jest to numer 13 w wersji prostej czyli 8D0955875 i o-ring N90303801 z tym, że wizualnie różni się od tego co mam w swoim aucie). Wolałbym nie robić jakiejś rzeźby w tym miejscu, bo w przyszłości pozbawię się możliwości sprawnego odpinania zderzaka dzięki tej szybkozłączce.
  7. Załączyłem logi dynamiczne z przyspieszania na trzecim biegu (parametr obciążenie silnika rośnie wraz z RPM). Czy może pominąłem jakiś kanał do logowania?
  8. Witam, mam prośbę o analizę logów pod kątem szczelności dolotu (konkretnie lewego IC). Jakiś tydzień temu robiłem mod mojego auta polegający na dołożeniu drugiego IC z silnika BEX. Po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że przy zwiększeniu obrotów na postoju było wyraźnie czuć, że rura wychodząca od turbiny do prawego IC "puchnie". To samo rura wychodząca z prawego IC i rura wchodząca do lewego IC. Niestety rura wychodząca z lewego IC prowadząca do przepustnicy już się tak nie zachowywała. Mam podejrzenie, że powietrze gdzieś ucieka przez nieszczelny lewy IC. Próbowałem sprawdzić szczelność lewego IC zaślepiając rurę wchodzącą od dołu i pompując wszystko sprężarką modelarską. Obie rury "puchły" ale chwilę po odłączeniu sprężarki ciśnienie gdzieś uchodziło. Nie pomogło nasłuchiwanie, bo nie było wyraźnie słychać gdzie uchodzi powietrze. Specyfik w piance do sprawdzania szczelności instalacji, który kupiłem na Allegro nie wykazał nieszczelności na łączeniach rur i z tyłu IC (do przodu nie miałem dostępu, bo nie zrzuciłem zderzaka). Logi nie pokazują nic niepokojącego, bo wartości zadane pokrywają się z rzeczywistymi. Czy powinienem się przymierzać do wymiany lewego IC czy raczej nie muszę obawiać się nieszczelności? Autko zachowuje się normalnie i dość żwawo przyspiesza. Drugi IC pozytywnie wpłynął na temperatury w dolocie. Prawy IC kupiłem jako sprawdzony pod kątem szczelności i zachowanie rur, która do niego wchodzi i która z niego wychodzi by to potwierdzało. LOG-01-002-004-115.xlsx
  9. Zabieram się do montażu prawego intercoolera z BEX'a i mam już prawie wszystkie części. Niestety nie udało mi się upolować rury łączącej o oznaczeniu 06B 133 607 C (numer 15 na załączonym obrazku) w miejsce tej stosowanej w BFB o oznaczeniu 06B 133 607 N. Czy jest jakaś zasadnicza różnica między częściami o końcówce C i N? Czy bez tej rury czeka mnie szczególne rzeźbienie żeby wpasować części z BEX'a? Pytam, bo cena oryginału jest zdecydowanie zaporowa (466,94 zł).
  10. Przymierzam się do drobnego ulepszenia mojego Audi A4 B7 polegającego na dodaniu dynamicznych (pływających) kierunkowskazów w lusterkach. Zamierzam wyciąć otwory w obudowach lusterek (tanie zamienniki w podkładzie do pomalowania pod kolor nadwozia żeby eksperyment odbył się przy niewielkich kosztach) i wkleić w nie kierunkowskazy pływające uniwersalne "wydobyte" z gadżetu motocyklowego (wklejenie zapewne żywicą epoksydową uzupełnioną silikonem dla zapewnienia wodoszczelności). Zastanawiam się skąd łatwiej będzie pociągnąć "+" załączający kierunkowskazy? Ze schematu elektrycznego wynika, że ze złącza 17-stykowego czerwonego przy słupku "A" lewym T32b/21 (dla kierunkowskazu lewego) i złącza 17-stykowego czerwonego przy słupku "A" prawym (T17c/3). Zapewne czeka mnie trochę zabawy ze zgraniem częstotliwości migania pływających LED-ów z tradycyjnymi żarówkami ale to wyjdzie "w praniu". Czy istnieje jakieś ryzyko, że MCE wykryje minimalnie większe obciążenie po stronie kierunkowskazów i wygeneruje błąd? Czy w obudowie lusterka starczy miejsca na dodatkowe przewody aby w przyszłości mogło się ono składać elektrycznie?
  11. Podejrzenia, że w moim autku brakuje jakiejś części się potwierdziły. W toku eksploatacji "zaginęła" kierownica powietrza.
  12. Szukałem dziury w całym, bo moim zdaniem przez otwór w zderzaku widać za dużo elementów w komorze silnika. Wydaje mi się, że widać nawet chłodnicę intercooler'a. Twój post zasugerował mi, że powinienem poszukać brakującego elementu innego niż kapa. Jestem niemal pewny, że z powodu jakiejś naprawy powypadkowej nie udało się poskładać kierownicy powietrza Nr 1A (8E0 117 335 K) więc ją wyrzucono. Jeszcze się upewnię czy rzeczywiście jej brakuje, a jeśli tak muszę ją bezwzględnie uzupełnić żeby poprawić wydajność chłodzenia powietrza.
  13. Mam pytanie do forumowiczów użytkowników Audi A4 B7 Avant Quattro, a mianowicie czy Wasze autka mają zaślepkę zderzaka / kapę po lewej stronie przy halogenie? W Etka on-line znalazłem informację, że ma ona oznaczenie 8E0 807 151 A z tym, że w uwagach silnik 1.8T o kodzie BFB nie występuje. Sugeruje to, że dla tej wersji silnika kapa występuje tylko dla strony prawej i ma oznaczenie 8E0 807 152 A (kody OE ze strony http://www.oemepc.com/audi). Czyżby konstruktorzy Audi dla lepszego chłodzenie intercooler'a pozostawili niezaślepiony otwór na dole zderzaka narażając to co się za nim kryje na uszkodzenie od np. kamyków na drodze? Czy ktoś z posiadaczy czterech pierścieni z silnikiem BFB ma zaślepki oznaczone kodami OE: 8E0 807 681 F 01C albo 8E0 807 681 G 01C i czy jest szansa, że swoje (nr 32) mógłbym zamienić, na którąś z wymienionych nr 34 (u siebie mam wzmocnione zderzaki z kodem PR: 2K1)?
  14. Mam na imię Grzesiek i jestem posiadaczem Audi A4 B5 z automatyczną skrzynią biegów. Pozdrawiam !!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...