Skocz do zawartości

dziobak245

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dziobak245

Osiągnięcia dziobak245

0

Reputacja

  1. Nie Niema sprawy ciesze sie ze sie przydalo....
  2. strona rzeczywiśći powiem "super" ale ja nie pa ruski...może to przetłumaczysz?? A propo porad, jak miałem opla miałem program na CD servisowy TIS i ECP, w tych programach były wszystkie podzespoły wypisane, dosyc czytelne rysunki itd..JEST COS TAKIEGO DO AUDI???? jesli tak moze ktos udostępnic?? Pozdrawiam
  3. ja kupiłem orginalną niemiecką za 68 zł....taka sama była założona,....pozdrawiam
  4. Witam, wczoraj wymieniałem uszczelke zaworów i olej w swoim autku...silnik ADR, ASB (automatyczna skrzynia biegów), postanowiłem krótko to opisać może konuś sie przyda. Skrzynia biegów przy tych czynnościach nie jest ważna. Tak więc zaczynamy. Ściągamy osłony plastikowe silnika i odkręcamy obejme przewodu powietrza. Tak wygląda po zdjęciu osłony: Następnie zdejmujemy osłonę silnika pod spodem, niestety foty nie posiadam...znajduje się tam ok 8 śrub. Odkręcamy wlew oleju, wyjmujemy bagnet i odkęcamy śrubę na misce olejowej....spuszczamy olej, między czasie jak olej nam będzie spływał do pojemnika wykonujemy następne czynności. Kolejna czynność to odłączenie wtyczki i odkręcenie czterech śrób (kolor zielony) i zdjęcie cewki (to chyba jest cewka zapłonowa), proszę pamiętać o tym który przewód gdzie był...w tym przypadku są tylko dwa widoczne. kolejna czynność to odczepienie dwuch zaczepów osłony paska (kolor fioletowy), a następnie odkręcenie śrub kolor czerwony (9 sztuk, jedna jest pod cewką). Zdejmujemy osłonę zaworów i teraz już trzeba mocno uważać aby nic nam nie wpadło do silnika...zdejmujemy osłonę zaworów, wyciągamy stare uszczelki, czyścimy miejsca po uszczelkach, można także w tym momencie wyczyścić osłone zaworów.... Zakładamy nowe uszczelki, a następnie osłonę (tu trzeba uważać bo nowa uszczelka jest bardzo elastyczna i sama opuszcza miejsce przeznaczenia, wysuwa się z rowka, proszę o baczną obserwacje uszczeli w momencie montazu osłony... następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, proszę nie zapomnieć o podłączeniu wszystkich odłączonych wtyczek) widok po wszystkim... Ale to jeszcze nie wszystko. Następnie musimy wymienic filtr oleju. Znajduje się on pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego: odkręcamy trzy śruby, śrubokręt krzyżak, odłanczamy wtyczkę i w oddali widać filtr: Dojście do filtra jest straszne, ciężko go odkręcić, przynajmniej tak było w moim przypadku, zajeło mi to 30 min, ale sie udało, proponuje coś podłożyc pod filtrem ponieważ jeszcze z filtra wycieknie nam olej i zabrudzi nam miejsca poniżej. UWAGA na wtyczkę poniżej, która przynajmniej w ASB tak jest, jest poniżej ja ją ruszyłem niechcący i nie wskazywało mi prędkości ale należy tylko ją poprawić i jest ok. Następnie zakręcamy śrubę na misce olejowej i wlewamy olej ( u mnie weszło 4 L), odpalamy silnik i powinno wszystko zagrac. Samochód odrazu lepiej jechał. Przydatne narzędzia i elementy: - olej (ja wlałem ELF 10W40) - filtr oleju - klucz do filtra oleju - śrubokręt płaski i krzyżak - klucz nasadowy "17" - klucze "10", "13" i chyba "9" - pojemnik na stary olej - Imbus chyba "6" - rękawice - jakąś scierke - troche benzyny do umycia silnika z oleju - aparat - ZAPAŁ I to na tyle mam nadzieje ze komus sie to przyda, powodzenia.... A teraz mam pytanie do doświadczonych, po zdjęciu osłony zauważyłem w tylnej części łańcuszek a z przodu pasek....o co chodzi do czego jest pasek a do czego jest łańcuszek??? czy to i to to część rozrządu...
  5. http://www.burnoutparty.prv.pl/ zapraszam na zlot, chcecie wiecej, kliknijcie na link
  6. :th: witam wszystkich, pozdrawiam i życzę szerokiej drogi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...