dziobak245
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
5 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O dziobak245
Osiągnięcia dziobak245
0
Reputacja
-
[B5 ADR] Wymiana uszczelki zaworów i oleju ADR.. (ASB)
dziobak245 odpowiedział(a) na dziobak245 temat w 1.8
Nie Niema sprawy ciesze sie ze sie przydalo.... -
[B5 ADR] Wymiana uszczelki zaworów i oleju ADR.. (ASB)
dziobak245 odpowiedział(a) na dziobak245 temat w 1.8
Nie trzeba zlewać oleju, pozdrawiam. -
[B5 ADR] Wymiana uszczelki zaworów i oleju ADR.. (ASB)
dziobak245 odpowiedział(a) na dziobak245 temat w 1.8
strona rzeczywiśći powiem "super" ale ja nie pa ruski...może to przetłumaczysz?? A propo porad, jak miałem opla miałem program na CD servisowy TIS i ECP, w tych programach były wszystkie podzespoły wypisane, dosyc czytelne rysunki itd..JEST COS TAKIEGO DO AUDI???? jesli tak moze ktos udostępnic?? Pozdrawiam -
[B5 ADR] Wymiana uszczelki zaworów i oleju ADR.. (ASB)
dziobak245 odpowiedział(a) na dziobak245 temat w 1.8
ja kupiłem orginalną niemiecką za 68 zł....taka sama była założona,....pozdrawiam -
Witam, wczoraj wymieniałem uszczelke zaworów i olej w swoim autku...silnik ADR, ASB (automatyczna skrzynia biegów), postanowiłem krótko to opisać może konuś sie przyda. Skrzynia biegów przy tych czynnościach nie jest ważna. Tak więc zaczynamy. Ściągamy osłony plastikowe silnika i odkręcamy obejme przewodu powietrza. Tak wygląda po zdjęciu osłony: Następnie zdejmujemy osłonę silnika pod spodem, niestety foty nie posiadam...znajduje się tam ok 8 śrub. Odkręcamy wlew oleju, wyjmujemy bagnet i odkęcamy śrubę na misce olejowej....spuszczamy olej, między czasie jak olej nam będzie spływał do pojemnika wykonujemy następne czynności. Kolejna czynność to odłączenie wtyczki i odkręcenie czterech śrób (kolor zielony) i zdjęcie cewki (to chyba jest cewka zapłonowa), proszę pamiętać o tym który przewód gdzie był...w tym przypadku są tylko dwa widoczne. kolejna czynność to odczepienie dwuch zaczepów osłony paska (kolor fioletowy), a następnie odkręcenie śrub kolor czerwony (9 sztuk, jedna jest pod cewką). Zdejmujemy osłonę zaworów i teraz już trzeba mocno uważać aby nic nam nie wpadło do silnika...zdejmujemy osłonę zaworów, wyciągamy stare uszczelki, czyścimy miejsca po uszczelkach, można także w tym momencie wyczyścić osłone zaworów.... Zakładamy nowe uszczelki, a następnie osłonę (tu trzeba uważać bo nowa uszczelka jest bardzo elastyczna i sama opuszcza miejsce przeznaczenia, wysuwa się z rowka, proszę o baczną obserwacje uszczeli w momencie montazu osłony... następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, proszę nie zapomnieć o podłączeniu wszystkich odłączonych wtyczek) widok po wszystkim... Ale to jeszcze nie wszystko. Następnie musimy wymienic filtr oleju. Znajduje się on pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego: odkręcamy trzy śruby, śrubokręt krzyżak, odłanczamy wtyczkę i w oddali widać filtr: Dojście do filtra jest straszne, ciężko go odkręcić, przynajmniej tak było w moim przypadku, zajeło mi to 30 min, ale sie udało, proponuje coś podłożyc pod filtrem ponieważ jeszcze z filtra wycieknie nam olej i zabrudzi nam miejsca poniżej. UWAGA na wtyczkę poniżej, która przynajmniej w ASB tak jest, jest poniżej ja ją ruszyłem niechcący i nie wskazywało mi prędkości ale należy tylko ją poprawić i jest ok. Następnie zakręcamy śrubę na misce olejowej i wlewamy olej ( u mnie weszło 4 L), odpalamy silnik i powinno wszystko zagrac. Samochód odrazu lepiej jechał. Przydatne narzędzia i elementy: - olej (ja wlałem ELF 10W40) - filtr oleju - klucz do filtra oleju - śrubokręt płaski i krzyżak - klucz nasadowy "17" - klucze "10", "13" i chyba "9" - pojemnik na stary olej - Imbus chyba "6" - rękawice - jakąś scierke - troche benzyny do umycia silnika z oleju - aparat - ZAPAŁ I to na tyle mam nadzieje ze komus sie to przyda, powodzenia.... A teraz mam pytanie do doświadczonych, po zdjęciu osłony zauważyłem w tylnej części łańcuszek a z przodu pasek....o co chodzi do czego jest pasek a do czego jest łańcuszek??? czy to i to to część rozrządu...
-
http://www.burnoutparty.prv.pl/ zapraszam na zlot, chcecie wiecej, kliknijcie na link
-
:th: witam wszystkich, pozdrawiam i życzę szerokiej drogi