Skocz do zawartości

goner13

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O goner13

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia goner13

0

Reputacja

  1. Dzień dobry Panowie (i Panie). Pękł mi na harmonijce przewód odpowietrzający odmy - ten co leci od pokrywy zaworów do dolotu. Na razie naprawiłem go chałupniczo ale tak być nie może. Nowy do B7 kosztuje ok 200. Numer katalogowy: 03G103493T, zastanawiam się czy podszedł by wąż od B6. Ewentualnie czy istnieje tańszy zamiennik? orginał: ASO PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI A4 03G103493T 8089101054 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 174 zł - ASO PRZEWÓD ODPOWIETRZAJĄCY AUDI A4 03G103493T (8089101054). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! - część z B6 PRZEWÓD ODMY AUDI A4 1.9 TDI 00- 7857019132 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 45 zł - PRZEWÓD ODMY AUDI A4 1.9 TDI 00- (7857019132). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
  2. Witam. Dziś rozprawiłem się w końcu z podgrzewanymi lusterkami. Jak w tytule kod wyposażenia to 6XC w Audi A4 B7 (czyli autko bez podgrzewanych lusterek). Nie sprawdzałem napięcia przed instalacją a informacje że podgrzewane lusterka można bez trudu odpalić znalazłem na zagranicznym forum. Na polskich forach ciężko było wyciągnąć jednoznaczne wnioski więc chciałem swoje własne uwiecznić dla pożytku innych posiadaczy A4. Co zastałem jak ściągnąłem oryginalne szkła: 2 czarne kable z wsuwkami założonymi na plastikowe uchwyty oryginalnego lusterka. Ktoś na forum pisał żeby nie pomieszać kabli więc założyłem je na szkła z ogrzewaniem dokładnie tak jak były w oryginale na plastikowych zaczepach. No i tu zaczęły się schody bo niestety szkła nie grzały. Minął tydzień i różne temperatury na zewnątrz panowały więc w tym wypadku mit o załączaniu w zależności od temp na fisie mozna włożyć między bajki. Zacząłem grzebać w necie i wyszło na to że należy zakodować sterownik drzwi. Zacząłem szukać jakiegoś speca od audi z vagiem. W międzyczasie ktoś napomknął że w aucie z oryginalnym podgrzewaniem coś nie działało - okazało się ze zaśniedziałe były styki po przeczyszczeniu grzanie zaskoczyło bez problemu. Dziś znalazłem chwile czasu więc idąc tym tropem zdjąłem szkło i wygrzebałem z wsuwki śrubokrętem zielony nalot na który nie zwróciłem wcześniej uwagi, podłączyłem kable, odpaliłem auto, włączyłem grzanie tylnej szyby i czekam. No i po raz kolejny lipa. Ale jak już coś robić to porządnie więc jeszcze raz przeczyściłem styki - i dla sprawdzenia wszystkich opcji zamieniłem kable kolejnością. Odpaliłem auto, grzanie szyby i zdziwko - WKŁAD GRZEJE! Ta sama procedura w drugim lusterku, od razu zamieniłem kable kolejnością. Nie wiem czy kolejność miała wpływ, na pewno konkretne czyszczenie pomogło. Potwierdza to teorię że w Audi A4 B7 z kodem 6XC wystarczy założyć wkłady i wszystko grzeje. Badane przy temp 20C. Grzanie wyłącza się samo po kilku min. Dodam tylko że kupiłem wkłady view max za 70pln oba na allegro. Mam nadzieję że komuś ten post się przyda, pozdrawiam i życzę udanego grzania Niestety moje zadowolenie było przed wczesne, lusterka grzeją ale zbyt słabo aby mogła odparować z nich woda. Jak są na nim krople wody momentalnie robi się chłodne. Nie mam pojęcia jak to ogarnąć. Dostałem info od użytkownika innego forum: Moduł sterujący w drzwiach nie ma opcji podgrzewania lusterek. Na forum a4 można znaleźć co posiadają sterowniki o różnych numerach OE. Tak de facto to one grzeją ale bardzo delikatnie. Nie radzą na przykład z kroplami wody na lustrach ale już z delikatnym szronem tak. Kolega zamontował u siebie a A4 tylko że silnikiem 2.5 TDI z tego samego roku i u niego zaraz po włączeniu wyraźnie czuć, że szkła lusterek się nagrzewają i po 2-3 minutach nawet krople wody znikają. Morał jest taki "żeby mieć podgrzewane lusterka trzeba wymienić obydwa sterowniki drzwi z opcją podgrzewanych lusterek". No więc jest ciąg dalszy historii. Miernik uniwersalny w dłoń i sprawdzamy co i jak. Najpierw opory: wkłady mają odpowiednio 15,5 oraz 14 Ohm. Napięcie na konektorach pojawia się na chwilę i niknie po sekundzie - najwyższe jakie udało mi się zmierzyć to 7V. Spróbowałem jeszcze zmierzyć w obwodzie z lusterkiem łącząc się szeregowo. Ten sam rezultat. Ostatni strzał podłączyłem lusterka, włączyłem grzanie i końcówkami miernika sprawdziłem napięcie na stykach. Jest 11V na włączonym zapłonie z wahaniem 0,2V. Zauważyłem wcześniej ze lusterko robiło się ciepłe a później robiło się chłodne, trzeba było ponownie włączyć podgrzewanie aby stało się ciepłe. Dlatego sprawdziłem charakterystykę prądu w czasie. Przez ok 1,5 min mamy napiecie 12V a pozniej napiecie pulsuje 0-6-0-7 tyle udało mi się zmierzyć - podejrzewam ze napięcie jest 0-12 ale bezwładność miernika daje o sobie znać. Wniosek jest taki że wkłady które kupiłem są kiepskie i nie potrafią się odpowiednio szybko nagrzać poza tym nie pokrywają całej powierzchni lustra. Będę próbował z wkładami innej firmy, tym razem Alkar.
  3. Witam kolegów z Krakowa Pewnie wpadnę niebawem na spota przywitać się.
  4. Cześc, mam na imię Piotrek, mieszkam w Krakowie. Od niedawna śmigam czarnulką A4 B7 1.9 TDI BRB. Mam nadzieję że koledzy z forum pomogą w odpowiednim traktowaniu mojego jeździdełka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...