Skocz do zawartości

Morecus

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Morecus

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Bełchatów

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Morecus

0

Reputacja

  1. Witam koledzy, Czy ktoś w Was orientuje się czy sama gruszka WG jest wymienna w turbinach silników ANB AEB? Całe turbo mam w miare zdrowe natomiast gruszka odmówiła sterowania klapką:( Sama klapka już też rok temu wyleciała wydechem ale została dotoczona druga ze stali kwasoodpornej i uwaga - może komuś się to przydać - takie rozwiązanie działa BEZ zarzutu. Wiem że to druciarstwo... ale bardzo dobrze się sprawdziło. Bardzo proszę o odpowiedź kogoś kto troszkę lepiej pamięta budowę tej turbiny niż ja lub ew. wykonywał już coś takiego. Do tych co pewnie napiszą o regeneracji turbo. Koledzy - nie opłaca się - chińska K03 z transportem do PL kosztuje 204 $ nowa... i o dziwo są całkiem dobrej jakości. Pozdrawiam, Piotr
  2. Koledzy.... jednak nie. Nadal nieodpala jak nalezy. Dziś jest cieplo i problem jest znow i zastanawiam sie... bo zauwazylem nastepujace rzeczy: Odpalam auto - jade. Silnik nabiera normalnie temp. zero szarpania moc w normie. Gasze auto - silnik jest nagrzany - probuje odpalic - odpala normalnie.... ale jak zostawie auto na 5-15 minut i wsiade - juz nie odpala. CO moze sie dziac w takim czasie.... i to glownie na cieplym silniku. Jeszcze mi przeszla jedna mysl... mocno debilna ale tonacy brzytwy sie chwyta - jesli pisze glupoty prosze poprawcie mnie. W aucie jest instalacja gazowa - ma 12 lat.... moze dzieje sie tak ze jakis elektrozawór puszcza jak nabierze temp? Albo parownik gdy dostaje temp? i idzie i gaz i benzyna? Mija pare minut - gazu juz moglo cos uleciec do kolektora - a ja jak probuje odpalic to ma za bogata mieszanke i nie odpala? Może to glupie co napisalem ale probuje to jakos rozwiazac.... bo VAG bledow nie pokazuje zadnych. Jeszcze postaram sie sprawdzic raz ta zasrana iskre - czy jest w momencie kiedy mi audi nie odpala.... bo swiece maja 30 kilometrow... @up
  3. Witam, Na wstępie mała notka i prosba do moderatorów - pisze w dziale o elektryce swiadomie - gdyż to tutaj upatruje problemu. Drodzy koledzy, Walczę z autem już rok... zwiedziłem kilku mechaników - z większością jestem już nawet na "Ty" ale mojego auta juź widzieć nie chcą. Udają że nie mają czasu... Auto poczatkowo nie odpalalo po dlugiej trasie gdy silnik byl cieply. Podjechalem na stacje tankuje, wsiadam.... i nic.... czekam 5-10 minut czasem wiecej az odpali znow... rozrusznik kreci... czuc paliwo z wydechu. I nic. Problem byl przy ponownym odpalaniu na cieplym silniku i tylko w upalne dni... Teraz juz nie wazne... nawet na zimnym nie pali. Nic nie daje odpiecie klem, psikanie autostartami przed przepustnice.... nic. Auto podpinane pod VAG dziesiatki razy - bledu brak. Przepływka zamyka skale prawidlowo... przepustnica ok... wiec sądze że moze gdzies po stronie elektrycznej? Dodam ze czasem przy probie odpalania - odpalal ale mial 1000 obrotow... i nie reagowal prawie na pedal gazu. Przy wcisnietym pedale do oporu - czasem obroty rosly do 1200 i to wszystko... po zgaszeniu i ponownym odpaleniu - jesli zapalil wracalo do normy. podejrzenie padlo na przepustnice - wymienilem wiec i ja. Dodam ze wraz z brakiem odpalania pojawil sie brak mocy oraz czasami kopci jak by mial kiepska mieszanke - glownie jak sie go dluzej zostawi na jalowym. Dodam ze cisnienie na silniku ok. Turbo tez ok. Bardzo proszę o sugestie co moge sprawdzic i jak? Jakieś przekazniki? bezpieczniki? Co ma bezpośredni wplyw na odpalenie auta? Przejze krok po kroku bo juz mi rece opadaja... Pozdrawiam
  4. Witam serdecznie, Jak w temacie - urwała się klapka turbo Audi B5 AEB. Jest ktoś może w posiadaniu wymiarów ori klapki lub wyświadczy mi przysługę i sprawdzi wymiar na jakiejs zepsutej leżącej w kącie turbinie?? Chcę wytoczyć nową gdyż nie można znaleść starej... i zaspawać ją. Podobno będzie trzymać, Interesuje mnie średnica w/w klapki oraz wymiar otworu wewnętrznego. Pozdrawiam
  5. W jaki sposób mogło by to aż tak drastycznie na to wpłynąć? Generalnie te modele mają małe IC aczkolwiek wątpie by to tutaj leżała przyczyna. Chyba że kolega wyjaśni mi to lepiej. Dziekuję za odpowiedź
  6. Podpinam się pod ten sam problem. Mam identycznie - znajomy mechanik mówił że świece lub cewki. Póki co starczyło czasu na wymianę świec i przyznam ze w chłodne dni lub deszczowe auto chodzi jak nigdy ale jak przychodzi powyzej 20st C to przyspieszenia nie ma... kompletnie. Do tego auto nie równo chodzi zarówno na gazie jak i benzynie na jałowym. Też obstawiacie cewki zapłonowe czy jakiś czujnik? Bez jaj.... Uno 1.2 się szybciej zbiera w upalne dni niż B5 1,8T AEB...
  7. @up dziekuje za wyprowadzenie mnie z bledu! Jutro zobacze je dokladniej. Byc moze bedzie z tym mniej zabawy niz mysle. I lufa dla mnie z wiedzy o tym elemencie. Przestudiuje sobie budowe tego ukladu dosyc wnikliwie.
  8. Jutro zamirzam podnieść auto i zobaczyć z tymi przegubami bo to będzie stosunkowo proste do oceny. Miałem z jednym mały problem (zewnętrznym) ale to przy ostrym ruszaniu na skręconych kołach stukał. No ale brnąc dalej w temat - musiały by oba na raz polecieć - no bo gdyby tylko jeden to i tak auto miało by napęd na jedno z kół. Tak się własnie nad tym wszystkim zastanawiam... na zgaszonym silniku wszystko ok... biegi ze sprzęgłem czy bez pracują normalnie... nie ma jakiś oporów itp. na odpalonym silniku na wciśniętym sprzęgle też wszystie się przerzucają łącznie ze wstecznym... ale jak popuszczam sprzęgło słysze grzechotanie... auto nawet nie drgnie. @ DEV - łożysko mogło by tu mieć aż tak istotny wpływ na to? Z początku stawiałem na róznicowy bo kurde to ostatnie miejsce na przeniesieniu napędu... zwłaszcza że sprzęgło chodzi normalnie na "pedale" no ale ten docisk.. nie daje mi spokoju... No i lekko zaczeło rosić ze skrzyni po wszystkim... nie to że leci ale czasem jakaś kropelka spadnie... bo wcześniej auto żadnej plamki nie zostawiało. Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia to proszę o opinie:) Pewnie 100% diagnoze poznam po rozbiórce:) postaram się wkleić zdjęcia dla potomnych dokumentując tym samym swoją głupotę. Pozdrawiam
  9. Witam serdecznie, Mam mały problem ze swoim B5:)! Wczoraj chciałem sobie na skrzyżowaniu na ręcznym zawrócic - no i w sumie zawróciłem ale jak wcisnąłem gaz do oporu usłyszałem mało przyjemny huk i UWAGA UWAGA! Autko nie idzie:( Wiem... debilne... <sad> No ale przejdźmy do rzeczy: -silnik chodzi równo, -sprzęgło się wciska, -biegi się przerzucają na sprzęgle płynnie bez grzechotania itp, Jedyny najmniejszy problem to to że... B5 nie jedzie ani do przodu... ani do tyłu Jak przerzucam biegi i próbuje zwolnić sprzęgło słyszę mało przyjemne grzechotanie... na każdym z biegów no i rzecz jasna B5 nadal stoi w miejscu:( Pytanie o diagnozę? Docisk sprzęgła był słabszy ode mnie? Czy może mechanizm różnicowy w co w sumie mało wierze? Pozdrawiam serdecznie, proszę o podzielenie się swoimi sugestiami co do meritum a nie co do stylu jazdy.
  10. Morecus

    Problem z AEB brak mocy

    Witam kolegow ponownie, Troche to trwalo ale pracujac po 14h dziennie inaczej sie nie da. Sondy lambda obie ok, przepustnica zaadaptowana. Trzyma obroty i rowno chodzi. Turbo rozebralem okazalo sie ze klapka jest luzna i nie domyka wiec skrecilem. Obecnie dmucha do 0, 8 bara. Nie za duzo? Aha... katalizatora nie ma... ktos wybil go kiedys. I tak - silnik jest aeb z kompem od anb. Z wiekszoscia problemow sobie poradzilem zostal jeden. Turbo ladnie laduje i auto idzie ale czasami moc ginie... najczesciej jak cisne do 6500 obr i zrzucam nawyzszy bieg... aha... i pomiedzy turbo a przepustnica nie wyrzuca mi cisnienia... jak zdejme noge z gazu to odprowadzi czesc cisnienia ale ok 0,3-0,4 bara zostaje... tak wykazal vag. Wiec mysle ze stad ta moc ginie ze robi sie zbyt uboga mieszanka - za duzo powietrza.... i tu moje pytanie.... co moze byc jeszcze za to odpowiedzialne oprocz DV?. Ktos cos podpowie? Aaa i sonda lambda podaje temp spalin napoziomie na luzie...400st a przy gazowaniu 460 st. Przy jezdzie z butem podaje temp pomiedzy 600-680 st. Aaa i koledzy.... NIGDY WIECEJ NIE POJADE DO MECHANIKA... gwinty pozrywane... szpilka przy kol wylotowym urwana i 4 nakretki palcami odkrecilem....uszczelka okopcona bo spaliny bokiem szly. Turbo z kol wydechowym tez niepodokrecane. I mozna by dalej wymieniac... rozumiem gdyby to jakis paprok byl... ale byl to jeden z najdrozszych serwisow w okolicy!
  11. Morecus

    Problem z AEB brak mocy

    Witam wszystkich serdecznie! Na poczatek kilka slow o pacjecie: Audi b5 99/00 1, 8T AEB ( poprzedni silnik byl ANB ale klin na wale....) Auto zbiera sie w czasie ok 11 sec do 100 km/h. A wiec straszny mul... Chcialem sprawdzic cisnienie ale mechanik powiedzial mi ze to nie ma sensu bo gdyby ten silnik nie mial cisnienia to szarpal by na luzie. Powiedzial ponadto ze przy inst gaz pewnie sa dwie sondy lambda do wymiany bo paliwo doslownie znika. No i dziura w wydechu dlatego podobno przy dodawaniu gazu chodzi jak suszarka... szumi jak cholera. Podobno przepustnica do adaptacji bo rozbieralem ja bez odlaczenia aku no i teraz ma na luzie 1200 obr/min. Aaaa i niewiem czemu ale ten wentylator co na pasku jest no to chodzi a ten drugi na wprost bloku niestety nie.... no i silnik po zgaszeniu osiaga maks 100 st C. Czy ktos z Was jest w stanie mi powiedziec od czego wogole zaczac? Bo lista usterek jest jest dluzsza od listy lekow mojego dziadka...; ( Aha... wlasnie wrocilem od kolegi ktory trudni sie mechanika... wyszlo ze jest pekniecie male na kol wylotowym na turbo. Taka mala ryska dlugosci 3 cm. Doslownie ryska. Turbo po przejechaniu ok 5 km do 3000 obr czerwone.... no i podobno wtryski gazu bo"stukaja" jak twierdzi. Czy ktos umie to poskladac w logiczna calosc? Od czego zaczac? Co sprawdzic? Bo inaczej to i pol auta mozna wymienic
  12. Witam serdecznie z Bełchatowa. Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...