Skocz do zawartości

ThePanKot

Pasjonat
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ThePanKot

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Tomaszów Mazowiecki

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ThePanKot

4

Reputacja

  1. Tak jasne szczelnie jest wszędzie. Błąd wywala i na pb i na lpg z tym ze teraz na lpg wcale nie przełącza czekam aż mi przyjdzie kabel od lpg moze on powie co jest nie tak. Jakich kanałów mam zrobić logi ?
  2. Witam mam problem z moją a4 co jakiś czas przez kilka lat wywalało błąd Mixture Adaptation zwykle było tak że tylko przez kilka km ładowała tylko okolice 0.4 bara i potem nagle wszystko wracało do normy ostatnio jednak błąd cały czas. Gdy go skasuje przejadę około 20km i znowu jest straszny muł. Wywala teraz Adaptation limit (mul) exceeded. Czyściłem przepływke podmieniałem dv sprawdzałem lambde wszystkie wskazania są ok zanim wywali mi błąd. Miał ktoś taki problem ? nie jestem aktualnie w stanie zrobić logów gdyż mam padniętą Baterie w lapku.
  3. Ja Swoim Thermo topem nie mogę się podpiąć przez kabel KKL podpinając go bezpośrednio + i - z aku a sygnał z żółtego nwm w czym problem :/ Ja żadnych problemów nie mam wszystko śmiga pozatym.
  4. Witam Ostatnimi czasy walczyłem z dołożeniem ogrzewania postojowego Webasto do swojej b5. Jako iż informacje zawarte na różnych forach nie są do końca ścisłe wręcz nie jasne postanowiłem zebrać wszystko w jednym wątku. Czy montaż jest trudny ? I tak i nie ale jak ktoś ma podstawowe pojęcie oraz narzędzia przede wszystkim sobie poradzi, mówię tutaj o narzędziach gdyż niby wszystko wydaje się proste - nic bardziej mylnego nie wszędzie mamy idealne dojście już w r4 jest ciężko co dopiero w v6. To by było na tyle z motywacyjnego zdania wstępu. Działanie: O tym długo by pisać dlatego odsyłam do podstawowego filmiku : Rodzaje Webasto : Do b5 potrzebujemy najlepiej analogowego pieca bez względu na to czy mamy Climatronic czy nie chociaż widziałem też pozakładne cyfrowe w wersjach po 2 lifcie (1999-2001) czy to idzie po canie czy nie ma znaczenia nie wnikam ja mam 98r więc bez can. Piece mamy różne różniące się zasilaniem petrol/on modelami rozmiarem marką sposobem montażu itd itp. Bez wględu na to działanie jest to samo. Kompletowanie zestawu: - Czyli czego potrzebujemy: - Piec (jednostka centralna) najlepiej z tłumikiem oraz rurą dolotową która również posiada Tłumik który sprawia że wentylator pracuje naprawdę dużo Ciszej - Wiązka elektryczna - Pompka paliwa /// z wyjątkiem (BW50) które jest piecem przelewowym //////////////////////////////////////// To jest podstawa, Do montażu w aucie potrzebujemy : - Węży paliwowych // tutaj zależnie od silnika oraz wersji pieca (są piece przelewowe i bezpośrednie) - Węży chłodniczych // tutaj to samo w 1.6,1.8,1.8T oraz 1.9TDI Webasto montujemy w komorze silnika ( Silniki Turbo mają w lewym nadkolu intercooler) lecz w przypadki 1.6 i 1.8 można również w nadkolu w 2.6 oraz 2.8 jedynie wchodzi w grę nadkole ze względu na gabaryt silnika i ilość dostępnego tam miejsca - Opasek na węże - Złączki na węże - Mocowania pieca ( ja owe zrobiłem samemu ) Co do średnic węży przy webasto Typu BW50 paliwo jest dostarczane z przelewu i posiada ono swój zbiornik podpinamy je wężami o średnicy wewnętrznej 8mm zbrojonymi podłączając równolegle do przelewu listwy wtryskowej i powrotu do zbiornika. Websta typu thermo top potrzebują własnej pompki paliwa mówię tu pompki bo to jest bardzo ważne i nie każdy może o tym wiedzieć takowa pompka nie pompuje cały czas lecz są do niej wysyłane impulsy (zwykłe 12v) i działa ona na zasadzie elektromagnesu, dlaczego ? webasta zużywają bardzo mało paliwa zależnie od modeli około 0.5l/h i nie potrzebują by było one podawane cały czas. W quattro podobno zbiorniki miały wyprowadzenie na webasto ja mam quattro ale takowego nie miałem więc po co coś rezać z baku skoro można podebrać z przelewu tak jak w przypadku DW50 ale o tym później. Co do węży chłodniczych w b5 przewody nagrzewnicy mają bodajrze 22mm. inne przy filtrach oleju itp 18, piece zwykle 22mm. Montaż Pieca : Do b5 po przekopaniu całych internetów udało mi się znaleźć tylko jednego pdfa odnośnie montażu. Pokazuje ona montaż w każdej wersji silnikowej Niestety jest on po niemiecku i nawet przy użyciu tłumacza gó..no można zrozumieć. Jednakże mniej więcej obrazkowo można to rozpracować : https://drive.google.com/file/d/0B_ZTzlOca4QAMzNjYjMzY2UtZmRkZC00YTNhLTg4YjMtOThjMzA1ZDdmMWUy/view?ddrp=1&authkey=CIfN4cIP&hl=en Instrukcja po Mojemu na przykładzie swojego 1.8T U mnie było tyle problem że posiadam LPG. Dlaczego to problem ? parownik miałem zamontowany obok pompy abs i musiałem go przenieść na pierwszą ściankę grodziową miejsce montażu wygląda tak : Gdy nie namy parownika lub mamy go w innym miejscu nie przeszkadzającym w montażu pieca znalazłem taki przykład : Gdy ustalimy już miejsce montażu pieca zabieramy się za podłączenie przewodów pamiętając o spuszczeniu cieczy chłodzącej odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego i poprzez śrubę spustowa w chłodnicy spuszczamy cały płyn. Następnie demontujemy zbiorniczek wyrównawczy gdyż będzię on nam tylko przeszkadzał oraz rurę dolotową w raz z przepustnicą. Teraz mamy w miarę dużo miejsca na montaż. W pierwszej kolejności bierzemy się za węże chłodzące gdyż to do nich jest najtrudniejszy dostęp ze względu na wzdłużne umocowanie silnika w naszych a4. Schematy podłączenia są różne jednak najlepszy zdecydowanie jest dla mnie schemat nr 1. Jak to wygląda w naszych a4 ? Interesuje nas przewód prawy nagrzewnicy ( wejście) pod grodzią wygląda to tak : Fabrycznie ten przewód jest połaczony jak na rysunku przecinamy go w miarę równo ja użyłem noża do tapet (dojście tam jest bardzo ograniczone a ten przewód jest naprawdę mocny) następnie zakładamy na owe przewody złączki oraz opaski pamiętając je dobrze dokręcić oczywiście z wyczuciem żeby nie przesadzić. Następnie podpinamy się dodatkowymi wężami do webasto przewód nr 2 idzie do nagrzewnicy więc podpinamy analogicznie do wyjścia z pieca (strzałki na króćcach webasto) a przewód nr 1 do wejścia. Następnie mając nasze webasto jeszcze na stole przykręcamy do niego około 50cm węza paliwowego ( przewód ma najczęściej 4mm) zakładamy opaskę i umieszczamy piec już na miejscu. Przewód paliwowy na razie puszczamy sobie w okolice listwy wtryskowej zajmiemy sie nim póżniej. Gdy mamy już piec przykręcone zakładamy węże chłodnicze zgodnie z wczesniejszym opisem zakładamy opaski i za pamięci dokręcamy. Możemy teraz zalać płyn i odpowietrzyć układ ściągając delikatnie lewy przewód od nagrzewnicy ( ten z dziurką) jest to bardzo ważne gdyż najmniejsza ilość powietrza w nagrzewnicy sprawi że nie będzie ona nam grzać tak jak powinna a przy webasto to dosyć ważne. Czas na Paliwo. Fabryczna wiązka jest tak długo aby pompkę zamontować bezpośrednio przy zbiorniku jednak ja dałem sobie spokój z rozbieraniem tyłu i podłączyłem ją pod przelew za pomocą takiego trójnika dostaniemy go na allegro bez problemu : Średnicami 8mm wpinamy się w przelew pamiętając o dobrych opaskach ze względu na panujące tam Ciśnienie ( widziałem na trytrykach). Średnice 4mm prowadzimy do pompki którą zamontowałem luzem za silnikiem ( można złapać na jakąć opaskę) Podłączamy następnie do niej przewody paliwe pamiętając o strzałce na pompce odnośnie kierunku jej pracy. Następnie Tłumiki . Wchodzimy pod auto przykrecamy rurę elastyczną do pieca a tłumik mocujemy np do belki lub skrzyni w zalezności jaką mamy długość rury ( jest ona dosyć droga lecz dla bezpieczenstwa lepiej nie zakładać dziurawej). Ja u siebie na wszelki wypadek owinąłem całą cześć wydechu od pieca bandażem termicznym oraz folią aluminiową na wszelki wypadek oraz żeby nasza polska sól nie zjadła rury po 2 latach. Co do dolotu rurka jest aluminiowa i bardzo tania najlepiej jest wyprowadzić ją gdzieś w okolice zderzaka żeby miała dostęp do świeżego powietrza. I gotowe została nam tylko elektryka nie przejmujcie się jest ona dziecinnie prosta. Część Elektryczna : Jeżeli mamy oryginalną instalacje będzie ona wyglądać tak : Do pieca mamy tak : Kostka u góry to sterowanie piecem przewody idą do jednostki centralnej. Kostka podwójna Kabel brązowy jest to masa czerwony to +12 przewody te idą do akumulatora i powinny być cały czas podłączone. odpowiedzialna jest przełączenie webasta w tryb letni ( po zmostkowaniu tych przewodów latem po włączeniu webasto uruchomi sie tylko dmuchawa schładzając wnętrze) czy to potrzebne ? wielu z tego rezygnuje i daje sobie z tym spokój bo przecież gdy auto stoi w słońcu jedynie klimatyzacja może dać w miarę przyjemny nie oszukujmy się. Kostka widoczna tutaj powinna znajdować się w kabinie służy ona do podłaczenia zegara webasta np takiego (timery są różne można nawet zamontować taki z kartą sim i uruchamiać webasto nawet z San Escobar ) : A te dwa przewodu luzem to jest przełączanie webasta w tryb letni dajcie sobie z tym spokój nie ma sensu tego ruszać. włączenie latem samej dmuchawy nic nie da gdy auto stoi w słońcu nie oszukujmy się bez klimy ani rusz. Jeżeli mamy szyberdach również się on uchyli. Ja osobiście zegara nie mam głownie z tego wzgledu że jakoś mi się on nie widzi wyrezany w dekorze z lewej strony kierownicy odpalanie webasta mam z pilota i mi to w zupełności wystarczy gdyż webasto uruchamiam tylko przed wyjazdem do kościoła no i czasami u panny środkowa część instalacji wygląda tak jak wyżej mamy tu przekaźnik który uruchamia nam webasto oraz żółty kabel do diagnostyki webasto jeżeli coś nam się dzieje podłączamy go jako linię k i diagnozujemy używajac kabla. Jeżeli webasto pochodzi z grupy vag będzie się ono komunikować przez vag com wtedy możemy się po prostu dolutować nim do lini k i diagnozować bezpośrednio z wtyczki obd z auta. Niestety nie wszystkie piece współpracują z vagiem te pochodzace z innych marek będą musiały się komunikować na krótko przy użyciu kabla od vag jednak z oryginalnym programem do diagnozy od webasto ( dostepny bez problemu w necie) Zabieramy się ułożenie wiązki, podpinamy webasto ciągniemy wiązke w okolice akumulatora za małą grodź szykujemy kable do aku na razie ich nie podpinająć teraz przez ecu puszczamy reszte wiązki do środka kable do środka i montujemy gdzieś tam centralkę. Teraz podłączenie do naszej a4. bierzemy kluczyk 10 i odkrecamy puszkę z bezpiecznikami otwieramy ją. interesuje nas bezpiecznik nr 25 (30A Dmuchawa układu ogrzewania, urządzenie klimatyzacyjne) Przecinasz kabel czarno niebieski (jest on gruby 2,5mm2) teraz musimy podłaczyć tutaj kable od przekaźnika czarny lutujemy do tego co idzie w stronę dmuchawy a do tego co idzie do bezpieczników. Teraz musimy to dobrze zaizolować i przykręcić spowrotem. Następnie musimy uruchomić climatronic gdyż bez niego klapy się nie otworzą i dmuchawa może sobie dmuchać na próżno. Ale zaraz pomyślicie jak to zrobić skoro po podaniu na climatronic prądu uruchomi się reszta urządzeń po zapłonie w tym alarm. Na szczęście ktoś mądry o tym pomyślał. Musimy teraz wyjąć nasz climatronic odpinamy kostki odwaracamy go do nas i szukamy gniazda oznaczonego literką D ( prawe skrajne siedząc dupskiem na fotelu) Interesuje nas pin nr 1 ja się poprostu do niego dolutowałem ale jak ktoś ma taki pin możemy się wyprowadzić normalnie z kostki . Owy kabelek o sygnale d1 prowadzimy aż do przekaźnika w instalacji webasto interesuje nas kabel biało zielony, wystarczy się poprostu dolutować do niego naszym sygnałem znajdujące się tam napięcie po uruchumieniu dmuchawy uruchomi nam również climatronic w części ( będą działały tylko wyświetlacze oraz otworzą się klapy dmuchawy nic więcej). Wszystko składamy do kupy i podłączamy się do klem na akumulatorze ja dla pewności dałem tam jeszcze bezpiecznik 30 A. Wiązka jest naprawdę długa więc spokojnie wszystkiego nam starczy potrzebujemy tylko tego metra kabla do podpięcia climatronika i to tyle. Mając pilota włączamy webasto na 30 min i wsiadamy do ciepłego autka. Gdy jest - 20 trzeba pogrzać przynajmniej 45min czy to się opłaca ? po odpaleniu tak rozgrzanego auta wskazówka po kilku km będzie już miała 90* wiec sporo zaoszczędzamy nie tylko na zdrowiu ale i na paliwie gdyż webasto zużyje o wiele mniej paliwa na rozgrzanie auta niż zimny silnik podczas jazdy. Pamiętajmy o pierwszym uruchomieniu webasto najlepiej podlać 1ml strzykawką do przewodu między pompką a webastem gdyż zanim pompka dostarczy paliwo do pieca może się on kilka razy wyłączyć ze wzgledu na jego brak. Gdy jednak mamy pompkę przy zbiorniku podlejmy tam dużo więcej bo zanim ona z tamtąd przepompuje minie troche czasu a my będziemy się denerwować że webasto nie działa. Co do kosztów ja wychaczyłem kompletny zestaw za 350zł wiec bardzo okazyjnie korzystając z ruskiego poradnika na yt samodzielnie zregenerowałem palnik poprzez wymianę siatki palnika oraz czyszczenie radiatora. Teraz webasto śmiga aż miło załącze film z pierwszego uruchomienia ( pracuje głośno gdyż nie było założonej jeszcze rury dolotowej z tłumkiem) ostatecznie zamknąłem się w kosztach 700zł także wcale nie trzeba przepłacać. Mam nadzieję ze poradnik komuś pomoże w montażu mimo że pewnie opisałem to dosyć chaotycznie gdyby były jakieś pytania pytać śmiało, jak uwagi co zmienić również.
  5. W naszych a4 z tego co pamietam pompa paliwa pracuje dopiero po zapłonie nie po kluczyku owszem zauważyłem że robi jeden obrót wałem więcej ale zdarzało mi się już mieć tak wcześniej - zaczęło się po modyfikacji ecu silnika czemu tak jest to zostawie specjalistom. Robiłem już próbę uruchomienia lecz też mam problem wejscie nagrzewnicy to ten wąż z prawej strony a powrót z lewej niestety przez org instrukcje źle to podłączyłem zamiast najpierw odpalić auto i zobaczyć którym płynie ciepło w moim przypadku teraz webasto ogrzewa blok silnika oraz nagrzewnice jednocześnie ale dopiero po bloku jednak po 10min pracy w srodku już się robiło przyjemnie a po dotknięciu chociażby głowicy silnika była gorąca, wyłączyłem webasto odpaliłem silnik i wtedy już leciało przyjemne ciepło a wskazówka od cieczy się zaczynała podnosić wiec na razie zostawię tak jak jest zobaczymy zimą jak sie nie sprawdzi to poprostu zamienie węże (pobieram płyn z magistrali przed chłodnicą oleju.
  6. Na razie jeszcze paliwa nie podłączyłem, u mnie jest to inaczej gdyż mam termo top'a a u ciebie jest bw50 które ma zasilanie przelewowe i piec napełnia się benzyną podczas pracy silnika i mnie paliwo jest dozowane pompką która powinna być teoretycznie puszczona z baku gdyż kabel do niej ma około 5m ale nie widzi mi się ani puszczac takiego wezyka ani zmieniać wkładu zbiornika bo nie mam wyjscia na webasto wiec albo podepne pod przelew albo ogarne jakiś zbiornik mały i tam będe lał, nie ma wyjscia. Webasto podłaczone, potwierdzam, thermo topy też można podpinac śmiało pod przelew bez potrzeby przerabiania wkładu pływaka ani ciągnięcia przewodów aż do baku.
  7. Jeśli chodzi Ci o średnice przewodów paliwowych to owszem są 8mm a wąż do webasta ma 4mm ( wewnętrznie). Na zdjęciu zaznaczyłeś dolot a nie powrót w nadkolu to chyba najlepsze miejsce masz bo nie masz turbo jak ja i niestety mam tam iceka myślałem nad wsadzeniem tego w prawe nadkole ale ze względu na zainstalowany tam osuszacz klimy nie ma tam miejsca na takie rzeczy. Również miałem parownik koło pompy abs i obawiałem się tam jeszcze pchać webasto żeby nie zrobić sceny rodem z 1 czesci f&f gdy eclipse wyleciał w powietrze ale nie było gdzie tego wsadzić pozostało tam gdzie były montowane w serwisach, obydwa elementy udało się jakoś ożenić mimo że pod nimi jest istne spaghetti z węży chłodzących. Jeżeli chodzi o kolejność ogrzewania to wyciągnąłem trójnikiem wejscie z nagrzewnicy idzie ono bezposrednio do pieca, płyn pobieram zaś z magistrali za głowicą najpierw parownik potem chłodnica oleju tak aby silnik i parownik rozgrzewały się równomiernie. wypadało by jeszcze kupić bandaż termiczny i owinąć wydech webasta gdyż będzie on po milimetrach od przeowdów hamulcowych, wspomagania oraz gumy przegubu.
  8. Uniwersalnym króćcem webasto do pobierania paliwa przez pompę paliwa Posiadam coś w tym rodzaju : Tylko czy wpiąć się w przelew czy przed listwe ?
  9. Witam, montuje właśnie webasto w swojej a4 i nie wiem gdzie wpiąć się z paliwem, widziałem w kilku poradnikach że można wpiąć się w przed listwę wtryskową tylko czy oby na pewno znajdujące się tam ciśnienie nie zaleje pieca ?
  10. Ja u siebie zastosowałem tarcze indiglo efekt :
  11. ThePanKot

    1.8t AEB Brak Mocy

    Dopiero w weekend będę w stanie podpiąć lapka :/
  12. Tak planuje zrobić ale z tego co wyczytałem to akurat ten mój nie posiada żadnego zamiennika a samego sterownika się nie kupi wszystko z pompą za 500zł
  13. ThePanKot

    1.8t AEB Brak Mocy

    Witam, moje autko ostatnio wyczuwalnie osłabło gdy ostatnio miałem taki problem zdjąłem wężyk z gruszki od turbo przejechałem się kawałek założyłem spowrotem i problem znikł teraz jest zero reakcji na zdjęty wężyk. Zawór sprawdzałem działa w porządku dv też wie ktoś co to może być ? czyżby klapka na Turbinie zakończyła żywot ? Czytałem sporo tematów i w każdym można przeczytać że doładowanie powinno wynosić 0.6 bara jako iż mam wskaźnik u mnie pokazuje 0.9 a wtedy na zdjętym wężyku nawet 1.1 Bara, czy ktoś potrafi wytłumaczyć czemu tak się dzieje ? dodam iż auto nie ma kata, reszta wydechu przelot 2,75cala silnik mechanicznie seria nic nie dłubane
  14. Witam odkąd kupiłem audi mam uszkodzony sterownik abs od 2 lat jeżdżę na złączonych kablach aby nie titały kontrolki za każdym razem gdy przekręce kluczyk. Postanowiłem się w końcu za to wziąć niestety moja pompa to 8E0614111A i cena dobrej używki jest kosmiczna sam sterownik raczej nie nadaje sie do naprawy gdyż tam już ktoś dłubał widać. Jaką pompą bądź sterownikiem mogę ją zastąpić by działał sam abs rozumiemn że ona jest tak droga ze względu na ebs czy co ?
  15. Witam, jakiś czas temu założyłem do swojej a4 gwint na przód ta technix jest sztywno. Na tył byłem zmuszony założyć amortyzatory obniżające również ta technix gdyż cięzko dostać gwint do quattro. wszystko siedzi elegancko lecz pojawia się problem gdy wiozę komplet pasażerów. tył siada na tyle że koła chowają się w nadkolach a półośki przycierają o bude. Jakiś patent na utwardzenie tyłu ? sprężyny od kombi ? jakieś wzmocnione ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...