abx85
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
24 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O abx85
Informacje
-
Imię
Adam
-
Miasto
Katowice
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
1996
-
Silnik
1.6
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Jechałem ostatnio w deszczowa pogodą i przejechałem przez sporą kałuże (poniżej zderzaka). Po przejechaniu 350 metrów silnik zgasł i nie mógł już odpalić. Iskry brak napięcie na cewkę jak z aku. Stacyjka ok. Wyświetla wszystko. Komputer nie pokazał żadnych błędów? Pytanie, czy na wstępie wymienić cewkę i ewentualnie dalej szukać problemu w rozdzielaczu zapłonu czy kombinować jeszcze z czymś?
-
Nigdzie. są tylko używane 8V.
-
przewód zanurzeniowy w zbiorniku do wymiany. Miał dziurkę na igle. Kupić trzeba specjalistyczny Gets jest tylko dostępny w iparts. w razie pytań prv.
-
14700/FEB https://aparts.pl/partscatalogue/14700-febi-bilstein-pokrywa--oslona--korek-zbiornika,11-14700-0101-00056--14700~2FEB.aspx#
-
Dokładnie tak, korek zbiornika wyrównawczego 1,4 - 1,6 bar. Wcześniej miałem 3 sytuacje gdzie w słabych punktach puszczał już stary sparciały wąż właśnie przez głupi korekt zbiornika:) Tworzy się pod wpływem temperatury większe ciśnienie w układzie (korek ciężko odkręcić) i temperatura przez to też się zmienia. Jak obserwujesz temp. w układzie chłodzenia i silnika przy większym obciążeniu to widać zasadniczą różnicę.
-
1. Problem rozwiązany:) Jeżeli chodzi o temperaturę czujnika to powodem było zapowietrzony obieg wody przez korek w zbiorniku, który już nie regulował ciśnienia. Po wymianie temperatura pokazuje maksymalnie 97 stopni (nawet silnik przy prędkości 150-160 stopni jest o 10-20 stopni chłodniejszy na wskaźniku temp. oleju). 2. Przy starcie długo kręcił. Problem rozwiązny:) Powodem był przewód od pompy paliwa do pokrywy zbiornika (nawet minimalna dziurka często niewidoczna na pierwszy rzut oka powoduje taki objaw długiego kręcenia (czasami łapał od strzała, czasami zapalał na dwa cylindry i dopiero wchodził na ssanie itp. ). Tu należy zwrócić uwagę przy okazji na ten 20 cm przewód, bo u mnie za pierwszym razem mechanik go wymienił, ale w ciągu dwóch odpaleń już zdążył się zniszczyć co spowodowało, że szukałem przyczyn gdzie indziej. W końcu u innego mechanika dowiedziałem się, że musi to być specjalny przewód paliwowy zanurzeniowy (jedyny taki dostępny to gates 20793 30cm koszt około 50 zł - ciężko dostępny). Niestety z powodu jego dostępnością i wyjazdem na wakacje założył zwykły wąż paliwowo - olejowy uprzedzając mnie wcześniej, że długo nie wytrzyma. Po dwóch dniach było już po nim...
-
Cewka, świece, kable, kopułka i palec nawet regulator ciśnienia wymieniony bo już siatka była skruszała od dotknięcia. LPG sprawdzałem objaw podobny co na pb (butla zakrecona na noc) i to samo z rozruchem:/ Szukam...
-
k232 - 97 stopni jest w instruments wartość na zegary. mszark - a czy nie jest tak, że pompa paliwa włącza się na zapłonie na 1 sekundę i wtedy reguluje wstępnie obieg paliwa tzn. przy rozruszniku szybciej zapala. Rano nie dałem rady sprawdzić temperatury, ale po jeździe wartość w Instrumets na zegary jest 97 stopni. Dzisiaj rano znowu nie odpala równo na wszystkie gary tak jakby ssanie się spóźniało o 1-2 sekundy, a potem nagle wszystko wskakuje na obroty i jest ok. Czy trop przepustnicy-ssania jest zasadny?, biorąc pod uwagę, że jak już ruszy to obroty prawie idealnie się trzymają zakresu 840-860 rpm? Adaptacje przepustnicy wykonywałem wiele razy na rozgrzanym silniku. Może twardy reset przepustnicy i od nowa zaadaptować tylko jak?? słyszałem, że da się to zrobić gdzieś w VAG. Powoli tracę cierpliwość do tego auta:/...
-
Jeszcze przekaźnik po chwili może załapywać, pompa paliwa, przepustnica. Mam to samo i jeszcze nie znalazłem odpowiedzi:/
-
Dzięki za odpowiedź. Idę szukać dalej... błędów innych na VAG nie ma. Jutro muszę przeanalizować dlaczego pompa paliwa przy samym zapłonie się nie włącza tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem (czujnik temperatury wykluczony oraz temp. na dolocie - temp. 19,5 const.). Do sprawdzenia jeszcze przekaźnik pompy:)
-
to jest temperatura bezpośrednio po dłuższej jeździe zaraz po zatrzymaniu. Wymieniłem tylko temperatury cieczy na oryginalny VAG. Przepływkę podmieniałem i nic nie dało. Dalej nie wiem co z blokiem 19,5 stopnia, bo nie wiem czy to przepływka daje takie wartości? Bo samego czujnika tempartury na dolocie w ADP nie ma (sprawdzałem rurę od przepływki do przepustnicy i pusto) w innych wersjach nowszych było na rurze dolotowej przy przepustnicy (zapewne u ciebie w ADR tak jest).
-
temperatury wody 4 (2+2 do sterownika i zegara) pinowy, przepływka 3 pinowa.
-
Od pewnego czasu mam problem z rozruchem silnika. Długo kręci i w zależności od temperatury otoczenia zapala różnie (raz bardzo długo kręci i zaskakuje od razu; przy wysokiej temperaturze długo kręci i nie chcę skoczyć na wszystkie gary). W książce serwisowej rozwiązanie wskazuje na czujnik temp. wody oraz dolotu. Czujnik temperatury wody wymieniłem, a czujnik dolotu nie ma w silniku ADP 1.6 96r. Z tego co przeczytałem rolę czujnika temp. dolotu pełni przepływomierz. Po przejrzeniu na VAG w grupie 003 pojawia się non-stop temperatura 19,5 stopnia niezależnie od temperatury otoczenia i silnika. Nawet po podmianie przepływki nie znika . Pytanie do brzmi czy taka temperatura faktycznie musi być na stale ustawiona czy też może to wynikać z jakiegoś innego czujnika, o którym nie mam pojęcia. Czy na wartość temperatury dolotu ma w tym przypadku wpływ na pewno przepływka??? Czy też wynika to z zwarcia przewodu w instalacji, na wtyczce?
-
Witam, Proszę o opinie w sprawie zakupu kopułki i palca rozdzielacza? Czy warto zainwestować w Bosch 70 zł czy wystarczy jakiś tańszy zamiennik. Bosch https://aparts.pl/partscatalogue/1-235-522-444-bosch-kopulka-rozdzielacza-zaplonu,11-1~1235~1522~1444-0030-00692--1235522444.aspx Facet https://aparts.pl/partscatalogue/2-7530-36pht-facet-kopulka-rozdzielacza-zaplonu-audi-a4-8d2-b5-1-6-1994-11-2000-10,10-00005-00253-04613-0002-00692-0100008,0100148-2~97530~236PHT-0159-00692-000000162-FA~12~97530~236PHT.aspx