Skocz do zawartości

Tom_s

Pasjonat
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Tom_s

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tom_s

0

Reputacja

  1. Ok, dzięki za podpowiedzi, błędy w silniku sprawdzone i mogły być od zalanego kiedyś (być może) gorszej jakości paliwa i pojawiło się spalanie stukowe więc to nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Oleju już tu sami nie sprawdzimy bo bez kanału będzie ciężko. Szkoda bo myślałem że jest sposób na diagnozę komputerowo. Olej podobno od nowości nie był zmieniany ale przebieg auta jest nieduży.
  2. Sprawdziliśmy dzisiaj i niestety brak błędów w sterowniku skrzyni: Tuesday,13,January,2015,21:31:33:46862 VCDS Version: Release 10.6.0 Address 02: Auto Trans Labels: NONE Control Module Part Number: 01N 927 733 R Component and/or Version: AG4 Getriebe 01N 2286 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 00000 VCID: 4084425E2CD9D51C No fault code found. W silniku było kilka błędów ale czy mają związek ze skrzynią? Po skasowaniu i krótkiej przejażdżce nie powróciły więc nie wiadomo od kiedy tam były. Tuesday,13,January,2015,21:27:41:46862 VCDS Version: Release 10.6.0 Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADR.lbl Control Module Part Number: 8D0 907 557 C Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR AT D06 Software Coding: 04031 Work Shop Code: WSC 06313 VCID: 3064129E9C79459C 7 Faults Found 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded P1327 - 35-10 - - - Intermittent 17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded P1328 - 35-10 - - - Intermittent 17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded P1325 - 35-10 - - - Intermittent 17734 - Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded P1326 - 35-10 - - - Intermittent 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Skoro nie elektryka to będzie to pewnie awaria mechaniczna tak? Jeszcze z objawów - wyglądało to dzisiaj tak, że przy rozpędzaniu w okolicy ok 2tys. obr efekt jakby ślizgało się sprzęgło w manualnej skrzyni - czyli szybko przeciąga z 2 do 4 tysięcy i kiepsko się rozpędza. Słychać było przy przyspieszaniu że nawet przerzuciło na wyższy bieg ale kolega mówi że jeszcze chwila i po nagrzaniu jest tylko gorzej i wtedy już biegu nie przełącza więc dalsze rozpędzanie niemożliwe. Pytałeś co podświetla - na zegarach podczas jazdy do przodu podświetlone tylko D i nic więcej. Czy z takich objawów można dowiedzieć się co może być uszkodzone i na co się szykować? Wymiana skrzyni czy samego sprzęgła a może olej?
  3. Ok, jutro podam co z kodami błędów w sterowniku skrzyni. Co do pytań, usterka pojawiła się nagle bez specjalnych okoliczności. Licznik jest normalny bez FIS i podświetla tylko jeden bieg.
  4. To jak odczytać błędy z Transmissions to jasna sprawa Ja kompa jeszcze nie podpinałem tylko takie mam info od kolegi z opisem problemu. Szukałem właśnie czy nie ma takich informacji o automatach jak są dostępne o logowaniu silników czyli jak zrobić logi statyczne/dynamiczne i co logować. Kolega był podobno u mechanika i ten nie robi automatów - zaleca wymianę całej skrzyni. Zaczniemy więc od podpięcia i sprawdzenia błędów. Chciałem ewentualne logi bloków wartości zrobić za jednym razem.
  5. Witam Proszę o poradę... Problem w kolegi Audi A4 B5 '97, skrzynia automat. przestała przerzucać biegi na wyższe. Niewielki przebieg auta ok 150 tys (od nowości jeden właściciel). Auto da się rozpędzić max do ok. 40 km/h i to tyle. Nie był podpinany jeszcze pod vag'a bo przyznam że nie wiem które bloki co i jak diagnozuje się w automatach. Czy są gdzieś na forum takie informacje? Ja nie znalazłem. Jeśli podepnę to chciałbym wiedzieć co tam można testować zamiast szukać w ciemno (tak jak przy logach dynamicznych w silniku - są podane bloki wartości). Proszę o info co można sprawdzić albo co może być przyczyną opisanego objawu. Pozdrawiam
  6. Witam Problem w kolegi A4 B5 '97, skrzynia automat. przestała przerzucać biegi na wyższe. Niewielki przebieg auta ok 150 tys (od nowości jeden właściciel). Auto da się rozpędzić max do ok. 40 km/h i to tyle. Nie był podpinany jeszcze pod vag'a bo przyznam że nie wiem które bloki co i jak diagnozuje się w automatach. Czy są gdzieś na forum takie informacje? Ja nie znalazłem. Jeśli podepnę to chciałbym wiedzieć co tam można testować zamiast szukać w ciemno (tak jak przy logach dynamicznych w silniku - są podane bloki wartości). Proszę o info co można sprawdzić albo co może być przyczyną opisanego objawu. Pozdrawiam
  7. Witam Problem w kolegi A4 B5 '97, skrzynia automat. przestała przerzucać biegi na wyższe. Niewielki przebieg auta ok 150 tys (od nowości jeden właściciel). Auto da się rozpędzić max do ok. 40 km/h i to tyle. Nie był podpinany jeszcze pod vag'a bo przyznam że nie wiem które bloki co i jak diagnozuje się w automatach. Czy są gdzieś na forum takie informacje? Ja nie znalazłem. Jeśli podepnę to chciałbym wiedzieć co tam można testować zamiast szukać w ciemno (tak jak przy logach dynamicznych w silniku - są podane bloki wartości). Proszę o info co można sprawdzić albo co może być przyczyną opisanego objawu. Pozdrawiam
  8. Racja, silnik to ALH - moja pomyłka przy oznaczeniu i wpisałem AGR. Czy jest jakaś metoda sprawdzenia tego siłownika (gruszki?)?
  9. Proszę o sprawdzenie logów. Silnik AGR. Pojawia się notlauf i odcina moc przy ok 3 tys. obr. (ale nie zawsze, choć raczej nie ma mocy jak powinien). Na dole wkleiłem błąd ze sterownika silnika. Logi nie wszystkie udało się zrobić przy temp.>80st bo wygląda na to że padł termostat. Przy postoju dogrzewa do ponad 80 stopni - przy gazowaniu też, ale już podczas jazdy silnik się wychładza (pewnie termostat jest ciągle otwarty na dużym obiegu, chłodnicy). LOGI: STATYCZNE: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75263.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75268.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75264.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75262.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75266.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75267.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75265.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75261.html STATYCZNE - BS: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75271.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75270.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75269.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75272.html DYNAMICZNE: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75276.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75275.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75279.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75274.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75277.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75273.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_75278.html Tuesday,06,March,2012,23:42:18:46862 VCDS Version: Release 10.6.0 Address 01: Engine Labels: 038-906-018-AGR.lbl Control Module Part Number: 038 906 018 AK Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2141 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06313 VCID: 5FC6A122B1678AE4 1 Fault Found 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-00 - - Readiness: N/A
  10. Termostat to fakt - chyba cały czas puszcza. A jak z przepływką, patrząc po logach innych aut z reguły ładują więcej niż te 850. Tutaj takie wskazania są do ok 3500obr/min. To początek jej końca?
  11. Nowe logi zrobione. Proszę o ponowne sprawdzenie jeśli można - po rozebraniu ECU faktycznie było trochę oleju - dostał się na pewno z dolotu do MAP sensora, ale nie mam pojęcia jak - gumowa rurka jest cała, opaski trzymały mocno, może z samego czujnika? Po wyczyszczeniu sterownika z oleju nadal padnięty był czujnik ciśnienia atmosferycznego, więc go wymieniliśmy. Od razu zaczął poprawnie wskazywać ciśnienie (na wyłączonym silniku wartość była taka sama jak z MAP sensora, ok 1000mbar). Jednak pojawił się inny problem, bo po odpaleniu i krótkiej przejażdżce w sterowniku rosło ciśnienie i czujnik ciśnienia atmosferycznego co kilka sekund podawał większą wartość, 1110, 1120.. 1190 aż dochodził do wartości granicznej i znów wskazywał około 650mbar (wyłączał się?). Okazało się że zawalony olejem był ten "odpowietrznik" w obudowie ECU. Po wyrzuceniu tego filterka ciśnienia wg mnie pokazuje już ok, auto jeździ wg mnie prawidłowo. Powiedzcie czy może być tak że ten MAP sensor przepuszcza ciśnienie? Bo powinien być chyba szczelny i tylko je odczytywać? Faktem jest że przy zabitym filterku-odpowietrzniku ciśnienie z MAP sensora w puszce ECU powodowało przekłamanie odczytu przez czujnik ciśnienia atmosferycznego. Logi dynamiczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41301.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41298.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41300.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41303.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41299.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41302.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41297.html Logi statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41305.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41304.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41311.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41306.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41307.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41309.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41308.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41310.html Logi statyczne BS: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41312.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41313.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41315.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_41314.html Pozdrawiam, Tomek
  12. A czy ten błąd w starym ECU o uszkodzeniu sterownika nie masz przez dupnięty czujnik ciśnienia atmosferycznego? Robimy teraz z kolegą jego passata z silnikiem AHU (sterownik 028 906 021 GK z czujnikiem doładowania w sterowniku) i tam tez był błąd o uszkodzeniu sterownika, auto nie miało mocy, często łapało notlauf. Po zrobieniu logów (010) okazało się że uszkodzony jest właśnie czujnik ciśnienia atmosferycznego (dostępny w allegro układ motoroli za 30zł). W sterowniku było pełno oleju, po wyczyszczeniu przez chwilę atmosferyczne pokazywało w miarę prawidłowo i wtedy błąd o uszkodzeniu dało się wykasować, ale że czujnik nadal świruje to błąd wraca. Sprawdź bo może i u Ciebie jest takie uszkodzenie (proste do naprawy) a miałbyś możliwość powrotu do oryginalnego sterownika.
  13. Cześć, kolega ma problem z passatem AHU - jedzie do 100 i praktycznie za każdym razem jest notlauf. Zmiennej geometrii nie ma bo to 90KM więc gdzie szukać przyczyny, coś z podciśnieniami? Niesprawny N75 (nie wiem jak go sprawdzić na vag'u)? Z góry dzięki za pomoc. Logi dynamiczne: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39594.html 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39592.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39593.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39589.html 008 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39591.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39590.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39588.html Logi statyczne: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39595.html 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39598.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39596.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39599.html 007 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39601.html 013 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39597.html 018 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39602.html 023 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39600.html Logi statyczne BS: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39603.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39606.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39605.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_39604.html Pozdrawiam, Tomek
  14. Świece sprawdzimy, notlaufów jak narazie nie ma, będzie trasa to się kierownice rozruszają. A z rozrządem co konkretnie jest - źle ustawiony czy regulacja tego kąta synchronizacji wystarczy? Kolega mówi że mechanik ustawiał na blokady. Czytałem wczoraj na którymś forum o tej synchronizacji, że ideał (004 - 04) to wskazanie 0, ale przy lekko przyspieszonym ok -1 może być lepiej (praca silnika i dynamika) i niektórzy właśnie tak to ustawiają - podobno niektóre z PD przy ustawionym "0" gorzej pracują. Dajcie znać co z tym zrobić. Pozdrawiam
  15. Cześć kolegi Sharan TDI 130KM ASZ, podobno nierówno pracuje po odpaleniu na zimnym, i dość kopci na biało, jednak płynu nie ubywa. Jest też trochę spore spalanie ok 10 litrów/100. Porobiliśmy logi, jeśli można sprawdźcie czy wszystko jest ok. W silniku było kilka błędów ale po skasowaniu jeszcze nie wróciły (możliwe że pojawiły się po wymianie rozrządu). Logi dynamiczne: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37011.html 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37005.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37008.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37006.html 008 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37007.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37010.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37009.html Logi statyczne: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37012.html 001 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37013.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37014.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37017.html 007 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37015.html 013 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37018.html 018 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37016.html 023 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37019.html Logi statyczne BS: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37021.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37020.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37023.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/vwtomek_37022.html Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...