Skocz do zawartości

kazan

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kazan

Informacje

  • Imię
    Krystain
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kazan

1

Reputacja

  1. kazan

    nawiew szwankuje

    Czy zdiagnozowałeś problem ? Panowie i jak usunęliście problem?
  2. a vag jakie widzi ciśnienie w stanie spoczynku ? Cały czas mam 33bary. Przepraszam, że nie widoczne są zdjęcia, ale nie wiem dlaczego.
  3. Witam, Przestała działać klimatyzacja i zaświeciła się dioda przy przycisku „ECON”. Podłączyłem się do VAGA i okazało się, że mam błąd: 00819 - High Pressure Sensor (G65) 30-00 - Open or Short to B+ Błąd ten wskazuje, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika G65, więc kupiłem zamiennik za 100zł. Po wymianie klima nie chciała ruszyć, więc pojechałem do sklepu z informacją, że czujnik nie działa. Sprzedający oznajmił, że czynnik uciekł i trzeba doładować, co zrobili na miejscu. Niestety klima dalej nie ruszyła, a serwisant stwierdził, że problem jest na przewodach i dobrze byłoby zostawić samochód na cały dzień. Nie chciało mi się wirzyć, bo moim zdaniem sprzedali dla mnie uszkodzony czujnik. Postanowiłem więc sam zgłębić temat i zacząłem od schematu elektrycznego. SCHEMAT ELEKTRYCZNY: Czujnik G65 ma trzy PINY, więc na początek sprawdziłem czy po włączeniu zapłonu na PINach 1 i 3 pojawia się napięcie +12V. Tak było, więc odłączyłem czujnik, a w sterowniku E87 wyjąłem wtyczkę D, aby sprawdzić czy przy wypiętym czujniku nie ma zwarcia lub napięcia na PINie 7. Wszystko było ok, więc sprawdziłem najpierw stary czujnik, który po podłączeniu wskazywał 0V, a później nowy czujnik, na którym miałem 10,1V. Pomiar zrobiłem multimetrem. Dowiedziałem się w między czasie z netu, że czujnik ten powinien pokazywać przebieg prostokątny, a to jedynie można sprawdzić oscyloskopem. Załatwiłem oscyloskop i podłączyłem się pod PIN 7, ustawiając 5V/działkę oraz 5ms/działkę. Niestety na oscyloskopie nie było przebiegu prostokątnego, a jedynie napięcie 10,1V. Tak więc sklep sprzedał uszkodzony czujnik, więc będę go reklamował. PODŁĄCZENIE OSCYLOSKOPU: Regulacja oscyloskopu: 5 V / Div. = (Napięcie 5V DC na działkę napięcia) 5 ms / div. (5 milisekund na działkę czasu) Po podłączeniu oscyloskopu należy włączyć zapłon. Sondę oscyloskopu podłączamy do wyjścia 7 wtyczki D. ZASADA DZIAŁANIA KLIMY: Gdy ciśnienie w obiegu czynnika chłodniczego wyniesie 30 bar sprężarka nie pracuje i zostanie uruchomiona. gdy ciśnienie spadnie poniżej 16 bar. Gdy temperatura wody przekracza 118 ° C, to wówczas sprężarka jest całkowicie wyłączona. Szerokość impulsu A jest zależne od ciśnienia w układzie chłodniczym. Gdy ciśnienie wzrasta szerokość A staje się szersza. Szerokość przebiegu B (odległość sygnału) wynosi zawsze 20 milisekund, co odpowiada częstotliwości 50 herców. ODCZYTY Z VAGA:
  4. Obręcz można było przełożyć, bo pasuje gorzej jest z pokrętłem.
  5. Witam wszystkich, Postanowiłem wymienić wyłącznik świateł ponieważ mój już był całkiem obdarty. Na forach znalazłem informację, że niestety ale zamienniki mogą nie pasowaći np. po włożeniu nowego światła w pozycji "0" mogą świecić. Postanowiłem rozpisać połączenia wewnętrzne w moim wyłączniku, opisać wyjścia z wyłącznika oraz kolnory przewodów jakie podłączone są w moim samochodziku (Audi A4 B6 2001 silnik ALT). Oczywiście zakupiłem wyłącznik zamiennik i tak jak pisali pozostali nie pasuje. Rozebranie nowego wyłącznika + jedna część pobrana ze starego wyłącznika i wszystko działa bez zarzutów. LEGENDA: Pozycja "0": Pozycja "1": Pozycja "2": Pozycja "M1": Pozycja "M2": Następnie sprawdziłem jak wygląda sytuacja w nowym wyłączniku i niestety kilka połączeń nie było takich samych. Postanowiłem rozebrać wyłączniki i okazało się, że są one takie same: jedyna różnica to nakładka na trzpień (kolor biały), która ma specjalne krzywki podnoszące lub opuszczające styki. Wystarczyło jedynie przełożyć nakładkę ze starego wyłącznika do nowego i złożyć wyłącznik. ---------- Post dopisany at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ---------- Witam, Przesyłam kilka zdjęć z rozkładania wyłącznika oraz samej nakładki na trzpień, którą trzeba przełożyć.
  6. Witam, Drugi błąd prawdopodobnie padnięta membrana w zaworze upustowym 06B 103 235G. W Aso koszt 27,22zł. Wymieniałem na początku czerwca i wszystko jest OK.
  7. Witam, Cieszę się, że istnieje takie forum. Od kilku miesięcy przeglądam Wasze forum i można się tu wiele dowiedzieć o swoim samochodziku. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...