Skocz do zawartości

Pafi

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Pafi

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Jabłoń

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BEX
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

428 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Pafi

0

Reputacja

  1. Generalnie autko stoi od końca sierpnia gdyż podczas logowania 3 biegu w zabudowanym ustrzeliła mnie policja przy 130 Autko stało juz dobry miesiac i postanowilem zrobić pomiar, współpracownik w warsztacie powiedział żebym nie odpalał i sprawdził tak jak stoi wyszło jak dobrze pamiętam 10,10,9,11 jak poskładam autko sprawdze jeszcze na ciepło może nie jest aż tak źle... XADO napewno zastosuje również, bo chyba taką płukankę masz na myśli ? Czy może skoro turbo jest zdjęte zdjąć jeszcze kolektor i spróbować poczyścić gniazda ? Jakoś w tym roku pojawiło się jeszcze dymienie na niebiesko nie przy samym rozruchu ale tak po kilku minutach, zdazylo się to pare razy ale jak już dymiło to na ostro, patrząc na stare turbo możliwe że to było winowajca jeśli na nowym to nie ustanie to niestety głowica jest jednym zaworem na złomie ale to w sumie też wyjdzie po zdjęciu kolektora, może przy okazji jakiś porting sie pier...nie
  2. Dzięki za miłe słowa. ? Katalizator jest firmy Katanima ? Ja podejrzewam ze ciśnienie ucieka głowicą przez zużyte prowadnice zaworowe które zużyły się szybciej przez jazdę na wysokich obrotach, silniczek niestety swoje już wysłużył - 250 pękło, na początku miał całkiem wysokie sprężanie ale troszkę nierówne, to teraz jest nierówne i niskie. Płukanka może i by coś pomogła ale moim zdaniem nie naprawi się silnika nie rozbierając go, miejmy nadzieje ze jeszcze trochę wytrzyma ?
  3. Witam, Gruzik jest ze mną już prawie 4 lata i zrobiłem nim około 40k kilometrów. Plany jak u wielu na początku były grube jednak z realizacją było już gorzej, szczególnie dla studenta na dziennych któremu cały budżet pochłaniała benzyna, a wymiana żarówki była nie lada wyzwaniem Kilka modyfikacji jednak udało mi się przeprowadzić : Wydeszek DP 2,75-> reszta Milltek który był już na aucie w UK, jest już mocno zmęczony ale w planach mam jego delikatną renowację FMIC 230x550x65 z orurowaniem 60,3 Walbro 255, możliwe że troszkę przytarte uproszczenie podciśnień i odmy (z nudów) Zawieszenie : Używany HR Cup Kit (Springi (-50/-40) + amorki) kupiony w śmiesznych pieniądzach Dystanse przód 15mm , tył 20mm Opony lato Yokohama Advan V105SS 225/40/18 Zawias HR i dystanse dały świetny spas dzięki czemu moim zdaniem auto świetnie się prezentuje pomimo tego że wciąż jest na felgach na których zjechało z linii produkcyjnej , a jedyna modyfikacja z zewnątrz to czarne ramki Niestety przez te 40 tys KM autko eksploatowałem bardzo mocno dzień w dzień kręcąc do odcięcia co odbiło się na stanie silnika i turbosprężarki - średnio raz w roku mierzę sprężanie i udało mi się je zbić o jakieś 2 bary na każdym cylindrze a końcowy wynik jest już słaby co postawiło mnie w nieciekawej sytuacji bo ewentualna kwota przy sprzedaży byłaby śmieszna ze względu na kraj pochodzenia, ale jako iż gruzikiem jeździ mi się bardzo przyjemnie zostało mi jedno - wziąć się za mody i naprawy Z nudów wyciągnałem turbo, które od dawna trzymało na górze 0,7 bara - po wyciągnięciu wszystko się wyjaśniło : luźna klapka WG, wypalone gniazdo, rozdupcone żeliwo od strzałów z wydechu, spory luz wzdłużny, jakby tego było mało jedna śruba wyszła z gwintem - w planach pierwotnych było wyjęcie turbo i zamontowanie zestawu naprawczego za 100zł jednak jedyny nie uszkodzony element to muszla kompresora. Postanowiłem więc dokończyć stage 2 a po zimie zacząć składać nowy piec. Dorwałem więc hybrydę w fajnych pieniądzach z potencjałem do 250km którą niedługo zamontuje, pozostaje TIP którego dla beczki chcę wykonać sam, oraz wtryskiwacze - może ktoś posiada na sprzedaż BAMowe w fajnych pieniążkach ? Ze strojeniem poradzę sobie również sam, w aucie jest wgrany aktualnie stage 1 mojego autorstwa, tu ciekawostka - mapa którą edytowałem jakieś 3 minuty okazała się optymalną - 0,95bara spadające na 0,7 z seryjnym zapłonem dało bardzo w porządku logi i przepływ około 165g, próba podbicia doładowania poprawiła nieco zakres 3-4,5k, na górze jednak zrobiło się gorzej prawdopodobnie ze względu na wysokie EGT. Plan na hybrydę to 1 bar do 5800 i zapłon pewnie do 5 stopni. Autka nie hamowałem w aktualnym stanie ale zakładam jakieś 190-200 KM nie mam pojęcia jaką moc wygeneruje nowy setup, licze się z tym że przyrostu może nie być, ale nadzieja umiera ostatnia Żeliwo vs pops bangs przez jakieś 1,5 roku i kilka strzałów z LC: A tu nowe maleństwo czekające na wyczyszczenie przewodu zasilającego i nową śubkę.
  4. No niestety mówiąc delikatnie nie był to interes życia ale postanowiłem że ją wyprowadzę
  5. Witam , moim pierwszym autkiem było a4 b5 :
  6. Witam , od jakiegoś czasu mam problem z pompą paliwa otóż gdy poziom paliwa spada do około 10l (nawet nie na rezerwie) pod pełnym obciążeniem na wyzszych obrotach paliwo jest odcinane i strzela z wydechu , słychać też wtedy jej pisk gdy auto stoi , gdy jest 1/4 baku wszystko jest ok , auto odpala po jednym obrocie ciepłe czy zimne po postoju czy nie. Filtr paliwa wymieniłem na mann , bezskutecznie. Miałem już dziś zamawiać nową ale zastanawiam się czy może są inne usterki które mogą to powodować i co sprawdzić żeby postawić pewną diagnozę ? Dodam że na początku objawy występowały tylko przy b. niskim poziomie paliwa i problem postępuje. Wiem że nie powinno się jeździć na rezerwie i już tego błędu nie popełnie dodam jeszcze ze gdy robiłem vaglogi wskazania sondy lambda pokazywały do +8 niby w granicy normy no ale jednak trochę ubogo. Pozdrawiam.
  7. Witam , sprawa ruszyła trochę do przodu ale jeszcze nie jest idealnie głównym sprawcą zamieszania okazał się katalizator po zamontowaniu downpipe autko ożyło ale strasznie wypadał zapłon , kupilem nowe swiece ngk ale zapłon dalej od czasu do czasu wypadnie na peirwszym cylindrze bo jest tam inna cewka i jedna świeca mi spadła i się zagieła podczas montażu cewka na tym cylindrze ma koncowke R a reszta D , zrobiłem logi niestety po tygodniu dosyc dynamicznej jazdi i logach wczoraj pojawił się wyciek oleju xD zaraz jade go zdiagnozować przepływ poprawił się do 160g czyli na oko 200 koni duzo lepiej , ale raczej powinno być wiecej , niepokoi mnie troche uboga mieszanka i długie czasy wtrysków w dodatku przerzuciłem się na paliwo 98 (co okazało się dobrym pomysłem bo stuków praktycznie 0) ale musiałem wypalic do konca 95 przy rezerwie z okolic zbiornika jakby słychać delikatnie prace pompy. Turbo wstaje dosyc pozno i nie trzyma do konca tutaj logi : 115+118 (tutaj wypadł zapłon): http://log.malonetuning.com/chart/233899#H8KLCADCuComWwIDTcKMQQrDgzAMBMO%2FwqLCswQJTV8TfHBrw6EIUjvDiHJJw7vDusOEDsKUHndndsOnGcKew7nDtcKQw4QUNcOXwq0ADg5bwrlmwpUvwp8RIXJiw7XDhnDCkcO0ZjXCskw7w7ldw5rDosOaLBLCmMKCN1%2FDmFp5Q8OTw4rCjcO4EMOow7PCk0ElLsOWw49Ow7MPw4wDw55xcghjwofCvlouw5sqw71swpzCnDsAMU8nwo7CrQAAAA%3D%3D 002+033 003+020: http://log.malonetuning.com/chart/234107#H8KLCAB3LSZbAgNNwotBDsOCMAwEw7%2FDosKzLcK1UMO4TMKUQ8KgVsKwVMOiw4pxUcOhw7XCkFZCPcOuw4xOCHDDl8OnTQpTNl3DpgrDmEVscFLCkw%2FDvyZCw6bDgsKWwpxhN8Olw4XDpsOkSivCpVVawrE3aRzDqcO9R2DCkh%2FCviXClcO9IMOCCcOPOMOgBcKvEcKhw58OaXHCrcOzJMOefD%2FDhMO4BXXDp8OiQsKXAAAA
  8. Witam , dzisiaj sprawdzałem szczelność dolotu poprzez zatykanie TIPa , autko gasła , na początku ciągneło powietrze przez bagnet ale potem zamontowano inny i nic nie syczało wiec wiekszych dziur chyba nie ma , tatko ma mi na tygodniu zrobić zaślepkę z puszki przy przepływce z zamontowanym wentylem aby sprawdzić szczelność pod wpływem ciśnienia a nie podciśnienia , myślicie że wyniki moga być inne ? Intercoolery suche Wyrzuca też po jakims czasie błąd 'za mała sprawność katalizatora' tak wiec za jakis czas wlatuje downpipe i przy okazji demontaż , inspekcja i wyczyszczenie turbo.
  9. Jeśli chodzi o szczelnosc dolotu to zabiore się za to na następny łykend
  10. Witam , sprawdziłem wczoraj dv działa poprawnie , dziś testowo odpiąłem przepływkę nie zauważyłem znacznej poprawy , ale w kabinie był słyszalny dość wyraźnie świst nawet przy zamknietych oknach , wyskaczył blad za małego doładowania , jeśli chodzi o turbo to jeśli zapieczony był był by zawór wg to chyba wszystkie spaliny by omijały wirnik i by prawie nic nie pompowało ? I czy moze pompować za mało jeśli wirnik nie ma luzów ? Auto wzięło trochę oleju po jakichs 800-1000km od wymiany poziom wynosi 1/3 (min-max) ale nie wiem czy było pod korek i jazda czesto była na wysokich obrotach , z tyłu nie dymi... Mozliwe ze jest nie szczelnosc przy wyjsciu podcisnienia dv bo miałem troche za dużą obejmę , wymieniłbym przewody podciśnienia na silikonowe aby to wykluczyć i zabezpieczyć się przed problemem w przyszłości i przy okazji dobrze zamontował to do dv i tu wychodzi kolejne pytanie jakiej grubości przewody i po ile m ich kupic do silnika montowanego wzdłużnie ?
  11. Odma jest nowiutka , powietrze nie cofa się przez turbo i błędów chyba brak ale jeśli podmianka przepływki nie pomoże to będę badał dolot i dv.
  12. A z golfa IV będzie pasować przepływka ? XD Bo znajomy ma własnie golfika ktory ponoc bardzo ładnie sie odpycha a pytałem dzis kolegi co ma a3 i powiedział mi ze u niego jest inna przepływka ale własnie w owym golfie jest taka sama. Czy muszę kupić nową konkretnie do BEX ?
  13. Zajrzałem dziś z kolegą do turbo , wirnik nie ma luzów ale było na nim troszkę oleju zauwazyłem rownierz olej w takim wężyku co idzie do dolotu z prawej strony , z okolic dolotu nie było słychac swistow , warto podmieniac przeplywomierz czy od razu nastawiac sie na wymiane sprezarki ? Ah i tutaj wrzucam poprawiony wykres nie robiłem nowego tylko usunałem niepotrzebne informacje , przepraszam ze od razu tego nie poprawiłem (002+033): http://log.malonetuning.com/chart/232319#H8KLCAA%2Fwo3DrFoCA23CjUEKw4MwDATDv8KiwrMMdcKbw58YH8OURsK4wobDhArCshLDksK%2Bwr5xDMKlwoced8KGYUMAw6VZNnYjGVU2QMKPwrfCiMO%2Fw7DCtcOhwofDjMO3XMOYJcKVdcKpwoDClw4nw5HDvMOmYyIkLsKsZAzDncKUwo3DlcKcwonDmx3DrcK5FcK9wqFxdMKvLwLDjcOpaWdywrzDvcKIw6BxwogIw75UwrTCmsOUZcOKw5bCjB9iw7wAEENIQsK%2FAAAA
  14. Witam w sumie to mój pierwszy post na forum tak więc witam wszystkich bardzo serdecznie oto mój problem : od jakiegos czasu posiadam 1.8t bex quattro , które nie jedzie jakos spektakularnie tak więc w końcu dorwałem sie do vcdsa i postanowiłem zbadać sprawę , na wykresie widać że turbo pompuje (na paliwie 95) 0,6-0,7 a jest nastawione na 1,1 turbo swiszczy delikatnie jak sie dodaje mało gazu ale przy bucie silnik to zaglusza , bardziej chodzi mi o to czy warto pod ten program montowac nowe (regenerowane xD) , hybrydowe turbo i chwile pojezdzic a potem dorzucic jeszcze troche gratow i zrobic nowy program na 250+ czy moze wstrzymac sie i zamontowac wszystko na raz. Po skasowaniu błędów powrócił tylko błąd czujnika temp przy chłodnicy . Korekty zapłonów są moim zdaniem ok ale na sondzie lambda sie nie znam , ponizej wykresy logów (vaglogi.pl mi nie działa) 115 + 118: http://log.malonetuning.com/chart/232256#H8KLCAA5EMOsWgIDTcKMQQrDgzAMBMO%2FwqLCswQJTV8TfHBrw6EIUjvDiHJJw7vDusOEDsKUHndndsOnGcKew7nDtcKQw4QUNcOXwq0ADg5bwrlmwpUvwp8RIXJiw7XDhnDCkcO0ZjXCskw7w7ldw5rDosOaLBLCmMKCN1%2FDmFp5Q8OTw4rCjcO4EMOow7PCk0ElLsOWw49Ow7MPw4wDw55xcghjwofCvlouw5sqw71swpzCnDsAMU8nwo7CrQAAAA%3D%3D 003+020 : http://log.malonetuning.com/chart/232255#H8KLCADChxTDrFoCA03Ci0EOw4IwDATDv8OiwrMtwrVQw7hMwpRDwqBWwrBUw6LDinFRw6HDtcKQVkI9w67DjE4IcMOXw6dNClM2XcOmCsOYRWxwUsKTD8O%2FJkLDpsOCwpbCnGE3w6XDhcOmw6RKK8KlVVrCsTdpHMOpw71HYMKSH8K%2BJcKVw70gw4IJw484w6AFwq8RwqHDnw5pccKtw7Mkw558P8OEw7gFdcOnw6JCwpcAAAA%3D 002+033(przepraszam ze wykres jest taki długi , ale kolega który wciskal start/stop był strasznie skacowany) : http://log.malonetuning.com/chart/232290#H8KLCADCvxTDrFoCA23CjUEKw4MwDATDv8KiwrMMdcKbw58YH8OURsK4wobDhArCshLDksK%2Bwr5xDMKlwoced8KGYUMAw6VZNnYjGVU2QMKPwrfCiMO%2Fw7DCtcOhwofDjMO3XMOYJcKVdcKpwoDClw4nw5HDvMOmYyIkLsKsZAzDncKUwo3DlcKcwonDmx3DrcK5FcK9wqFxdMKvLwLDjcOpaWdywrzDvcKIw6BxwogIw75UwrTCmsOUZcOKw5bCjB9iw7wAEENIQsK%2FAAAA Dzisiaj jade zobaczyc jak wyglada turbo , chciałbym przedewszystkim zapytac czy inne wartosci (oprocz doladowania) sa w miare ok i jak nie to czy robic jeszcze jakies logi i czy warto montowac nowe turbo pod ten program. Pozdrawiam !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...