Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Avus Silver Avant by Pafi


Pafi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , moim pierwszym autkiem było a4 b5 :

Spoiler

b51.png

 

 

Edytowane przez Pafi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dałeś za niego? Kupiłeś od polaczka czy sam?

PS. Takich "zajazdów" szkoda brać na przekładki, więcej poprawek niż to warte :)

 

9552b701-f572-4aa0-a264-a7e4df459fd2.JPG

Edytowane przez JawoR36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety mówiąc delikatnie nie był to interes życia ale postanowiłem że ją wyprowadzę :P

Edytowane przez Craun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomnienia z zimy 

received_2253655974910970.jpeghid.PNG

 

 

Edytowane przez Pafi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, :D

Gruzik jest ze mną już prawie 4 lata i zrobiłem nim około 40k kilometrów. Plany jak u wielu na początku były grube jednak z realizacją było już gorzej, szczególnie dla studenta na dziennych  któremu cały budżet pochłaniała benzyna, a wymiana żarówki była nie lada wyzwaniem :D 

Kilka modyfikacji jednak udało mi się przeprowadzić

Wydeszek DP 2,75-> reszta Milltek który był już na aucie w UK, jest już mocno zmęczony ale w planach mam jego delikatną renowację

FMIC 230x550x65 z orurowaniem 60,3

Walbro 255, możliwe że troszkę przytarte

uproszczenie podciśnień i odmy (z nudów)

Zawieszenie :

Używany HR Cup Kit (Springi (-50/-40) + amorki) kupiony w śmiesznych pieniądzach

Dystanse przód 15mm , tył 20mm

Opony lato Yokohama Advan V105SS 225/40/18 

Zawias HR i dystanse dały świetny spas dzięki czemu moim zdaniem auto świetnie się prezentuje pomimo tego że wciąż jest na felgach na których zjechało z linii produkcyjnej , a jedyna modyfikacja z zewnątrz to czarne ramki  :D 

242147667_4260330534043615_7526805829783633957_n.jpg

Niestety przez te 40 tys KM autko eksploatowałem bardzo mocno dzień w dzień kręcąc do odcięcia co odbiło się na stanie silnika i turbosprężarki - średnio raz w roku mierzę sprężanie i udało mi się je zbić o jakieś 2 bary na każdym cylindrze a końcowy wynik jest już słaby co postawiło mnie w nieciekawej sytuacji bo ewentualna kwota przy sprzedaży byłaby śmieszna ze względu na kraj pochodzenia, ale jako iż gruzikiem jeździ mi się bardzo przyjemnie zostało mi jedno - wziąć się za mody i naprawy :D Z nudów wyciągnałem turbo, które od dawna trzymało na górze 0,7 bara - po wyciągnięciu wszystko się wyjaśniło : luźna klapka WG, wypalone gniazdo, rozdupcone żeliwo od strzałów z wydechu, spory luz wzdłużny, jakby tego było mało jedna śruba wyszła z gwintem - w planach pierwotnych było wyjęcie turbo i zamontowanie zestawu naprawczego za 100zł jednak jedyny nie uszkodzony element to muszla kompresora. Postanowiłem więc dokończyć stage 2 a po zimie zacząć składać nowy piec. Dorwałem więc hybrydę w fajnych pieniądzach z potencjałem do 250km którą niedługo zamontuje, pozostaje TIP którego dla beczki chcę wykonać sam, oraz wtryskiwacze - może ktoś posiada na sprzedaż BAMowe w fajnych pieniążkach ? :) Ze strojeniem poradzę sobie również sam, w aucie jest wgrany aktualnie stage 1 mojego autorstwa, tu ciekawostka - mapa którą edytowałem jakieś 3 minuty okazała się optymalną - 0,95bara spadające na 0,7 z seryjnym zapłonem dało bardzo w porządku logi i przepływ około 165g, próba podbicia doładowania poprawiła nieco zakres 3-4,5k, na górze jednak zrobiło się gorzej prawdopodobnie ze względu na wysokie EGT. Plan na hybrydę to 1 bar do 5800 i zapłon pewnie do 5 stopni. Autka nie hamowałem w aktualnym stanie ale zakładam jakieś 190-200 KM nie mam pojęcia jaką moc wygeneruje nowy setup, licze się z tym że przyrostu może nie być, ale nadzieja umiera ostatnia :D

 

Żeliwo vs pops bangs przez jakieś 1,5 roku i kilka strzałów z LC:

249670938_1224656958011717_7549716348271330454_n.png

A tu nowe maleństwo czekające na wyczyszczenie przewodu zasilającego i nową śubkę.

256025280_884330202271177_3919194713151455997_n.jpg

Edytowane przez Pafi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bardzo ładnie siedzi, plus za to, że chcesz coś sam robić, to daje mega dużo wiedzy i (przy mnie przynajmniej) poprawia szanowanie auta, bo szkoda niszczyć swoją pracę :wink:

Co do popsów, sprawdź, czy i katalizator się nie wykruszył, różnie bywa..

Nalej płukanki na tłoki przy kolejnej próbie ciśnienia, na moje jak silnik był pałowany po rozgrzaniu to tylko nagar przytkał pierścienie olejowe, przez to spadek ciśnienia. Ogarnij sobie endoskop i sprawdź gładź cylindrów, będzie wiadomo na 100%

 

Powodzenia w dalszych modach :thumbup1:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa. ? Katalizator jest firmy Katanima ? Ja podejrzewam ze ciśnienie ucieka głowicą przez zużyte prowadnice zaworowe które zużyły się szybciej przez jazdę na wysokich obrotach, silniczek niestety swoje już wysłużył - 250 pękło, na początku miał całkiem wysokie sprężanie ale troszkę nierówne, to teraz jest nierówne i niskie. Płukanka może i by coś pomogła ale moim zdaniem nie naprawi się silnika nie rozbierając go, miejmy nadzieje ze jeszcze trochę wytrzyma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg nie odzwierciedla zawsze zużycia. Jakie masz wartości? Często gniazda zaworowe są uwalone z sadzy i przez to nie ma kompresji, zwykłe czyszczenie bardzo często uzdrawia silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie autko stoi od końca sierpnia gdyż podczas logowania 3 biegu w zabudowanym ustrzeliła mnie policja przy 130 :D Autko stało juz dobry miesiac i postanowilem zrobić pomiar, współpracownik w warsztacie powiedział żebym nie odpalał i sprawdził tak jak stoi wyszło jak dobrze pamiętam 10,10,9,11 jak poskładam autko sprawdze jeszcze na ciepło może nie jest aż tak źle... XADO napewno zastosuje również, bo chyba taką płukankę masz na myśli ? Czy może skoro turbo jest zdjęte zdjąć jeszcze kolektor i spróbować poczyścić gniazda ? Jakoś w tym roku pojawiło się jeszcze dymienie na niebiesko nie przy samym rozruchu ale tak po kilku minutach, zdazylo się to pare razy ale jak już dymiło to na ostro, patrząc na stare turbo możliwe że to było winowajca jeśli na nowym to nie ustanie to niestety głowica jest jednym zaworem na złomie :decayed: ale to w sumie też wyjdzie po zdjęciu kolektora, może przy okazji jakiś porting sie pier...nie

 

 

Edytowane przez Pafi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...