Frezzuu
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
24 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
3O Frezzuu
Informacje
-
Imię
Karol
-
Miasto
Zielona Góra
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
1996
-
Silnik
1.9 TDI
-
Kod silnika
AFN
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
398 wyświetleń profilu
-
Zacząłbym od sprawdzenia styków i kabli, bo wygląda jakbyś jechał na odłączonej przepływce.
-
Dobra panowie, rozwiązałem problem. Dzisiaj miałem dzień wolnego to poszedłem pogrzebać i tak: Nie dawał mi spokoju fakt, że na kompie w grupie 011 ECU nie pokazywało mi ciśnienia rzeczywistego tylko atmosferyczne stałe. I to okazało się strzałem w dziesiątkę. Mechanior chyba myślał, że w moim afnie jest nowszy komp i czujnik ciśnienia jest osobno, więc idiota zaslepił mi otwór w rurze dolotowej a wężyk idący do kompa sobie dyndał swobodnie. Znalazłem ów wężyk wpiąłem spowrotem w rurę dolotową i Eureka! VAG zaczął pokazywać ciśnienie jakie pompuje turbawka. Jazda testowa była tylko formalnością - żadnego notlaufa i 160-180km/h bez problemu. Pozdro
-
Witam szanowych kolegów i koleżanki. Mam problem z moim klekotem. Auto było ostatnio na uszczelnieniu pompy (wymiana uszczelek pod nastawnikiem i głowiczką nastawnika). Dodatkowo pompa vacum została uszczelniona bo puszczała ciśnienie, mechanik stwierdził, że w wyniku zapocenia, zostały wymienione niektóre przewody podciśnienia. Po odbiorze auto złapało muła, turbo późno wstawało i zaczęło łapać notlaufa. Zauważyłem pęknięty wąż od dolotu, między intercoolerem a sztywną plastikową rurą, więc zamówiłem nowy i wymieniłem. Po tym zabiegu auto zaczęło się fajnie zbierać, czuć, że jedzie z pierwszych dwóch biegów. Turbo ciągnie już od około 1800rpm, ale... Ale dalej wpada w tryb awaryjny. Dziwne, bo auto przed wizytą jeździło ok, 160-180km/h nie było problemem. Myślałem, że może uda się wyskoczyć na autostradę i przedmuchać suszarkę, ale niestety nie udało się rozpędzić auta powyżej 120-130km/h. Dzisiaj miałem trochę czasu, zabrałem lapka i dziewczynę na przejażdżkę w celu zrobienia logów. I tak: - widzę, że dawka wynosi około 5,2-5,5mg, więc dosyć ubogo, ale auto pali ok, nie kopci, nie dymi, nie telepie, - kąt wtrysku trochę za niski, ale jeżdże tak już od dłuższego czasu i wcześniej nie wpływało to ujemnie na moc, Dziwi mnie natomiast, że przy logowaniu 011 grupy dynamicznie, pomimo tego, że auto na początku ciągnie to widać, że turbo stoi w miejscu. Przepływka widać, że raczej ok, później tnie dawkę bo turbo nie pompuje i wpada w tryb awaryjny. Zastanawia mnie też czemu tak duża wartość przepływu rzeczywistego? Ecu rząda 850mg/R, a rzeczywisty jest ponad 1270mg/R? Czyżby nieszczelność w dolocie? Poniżej logi: Statyczne Stat 001 - http://vaglogi.pl/log-001_ZZ4HlUV.html Stat 004 - http://vaglogi.pl/log-004_lHoUqX4.html Stat 013 - http://vaglogi.pl/log-013_g6Qocy.html Basic Settings BS000 - http://vaglogi.pl/log-000_yftHQkP.html BS003 - http://vaglogi.pl/log-003_lwEr28.html BS004 - http://vaglogi.pl/log-004_l3DL2.html Dynamiczne (auto ciągle wpadało w tryb awaryjny, więc nie wiem czy można cokolwiek z nich wywnioskować) Dyn 003 - http://vaglogi.pl/log-003_xB1pc.html Dyn 004 - http://vaglogi.pl/log-004_y1rlE9.html Dyn 008 - http://vaglogi.pl/log-008_Y3aM9.html Dyn 003+011 - http://vaglogi.pl/log-003_011_Qq5KF.html Dyn 003+008+011 - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_1F5W3.html Dyn 010 - http://vaglogi.pl/log-010_14w26V.html Co na początku? Układ podciśnienia czy od razu turbo na stół? Statyczny Dynamiczny Basic settings Statyczny Dynamiczny Basic settings Statyczny Dynamiczny Basic settings Statyczny Dynamiczny Basic settings
-
Turbo przeładowuje od 2,3k do 3,7k rpm. Na dzień dobry sprawdziłbym jak chodzi cięgno zmiennej geometrii.
-
Sprawdzić czy ic nie jest dziurawe, czy wszystkie gumy na łączeniach są całe, czy opaski dobrze trzymają, jednym słowem wszystko co może mieć styczność z powodem nieszczelności. Sprawdzić czy na łączeniu nie jest gdzieś mokro od oleju, jeśli jest olej to jest nieszczelność.
-
Nie jestem pewien, ale chyba AHH 90 konny miał zmienną geometrie, więc kolega Oliver mógł rzucić słuszne podejrzenie na przyczynę zacinania turbo. Skoro auto produkuje dużo sadzy i nagaru to wtryski i dolot do sprawdzenia. Jeśli będzie łapał więcej powietrza to też będzie kopcił mocno.
-
Ciężko wróżyć z fusów. Powodów przeładowania może być kilka. Wypadałoby logi zrobić. Skoro turbo wymienione i dalej to samo to może przyczyna leży gdzie indziej? (N75, gruszka, układ podciśnienia).
-
Świece do sprawdzenia, chociaż dziwne jest, że lepiej pali jak jest zimniej. Szarpanie i dym przy odpalaniu przy niższych temperaturach może wskazywać na problem z grzaniem świec lub z powietrzem w układzie paliwowym. Czy słychać załączanie przekaźnika podczas pierwszego odpalania? Zwykle następuje 2-3s po gaśnięciu kontrolki świec. Należy też pamiętać, że przekaźnik załączy grzanie tylko wtedy, gdy temperatura otoczenia wynosi poniżej 5 stopni Celsjusza na plusie. Może świrować czujnik temperatury, który daje błędny sygnał.
-
Przepływka widać, że ok, chociaż na początku trochę jakby się spóźniła. Turbo faktycznie nie doładowuje w pewnym zakresie obrotów. Może N75 gdzieś się przywiesza, później widać, że ładnie zapodaje. Nieszczelność bym wykluczył, gdyby takowa występowała to na moje oko huśtawka niedoładowania byłaby w szerszym zakresie obrotów, ale to tylko moja subiektywna opinia. Może łopatka turbo jest gdzieś delikatnie wyszczerbiona i przy pewnym zakresie obrotów (tutaj 3krpm) wyhamowuje na moment przepływ powietrza. Czy turbo było regenerowane? Kiedyś spotkałem się z podobnym problemem niedoładowania. Winne okazało się turbo (regenerowane). Po wymianie problem znikł. 11 na 4 biegu wygląda już lepiej, widać delikatnie niedoładowanie, ale chyba mieszczące się w granicy tolerancji.
-
A co konkretnie się dzieje z odpalaniem?
-
Przepływka ok, turbo przeładowuje przy 2,1k-2,2k obrotów. Zmienna geometria do sprawdzenia.
-
Tylko trzeba zwrócić uwagę bo idą dwa rodzaje: 1) nr 028117070 bez wypustek z otworkami - silnik AFN 2) nr 038117070A z wypustkami z otworami - silnik 1Z, AFF, AHU Co najlepsze Pan w Intercarsie po numerze VIN dobrał mi tą z wypustkami a okazało się, że idzie bez(gładka). Koszt: około 20PLN.
-
Czyli Kat i klapka turbo do sprawdzenia? EDIT: Dobra panowie, jestem po akcji rozebrania turbo. Klapka turbo super, chodzi sztywno, żadnych odchyleń, nieszczelności, nierówności w przyleganiu itp, WG pracuje również wzorowo, bez przycinania i innych niepokojących akcji, ale... Tak jak kolega Łukasz napisał, to co zobaczyłem w katalizatorze od strony gorącej turbo to dramat, 90% tej kratki jest zaklejona, więc podejrzewam, że tutaj leży cała przyczyna. Teraz pytanie czy bawić się w cięcie, wyciąganie bebechów i spawanie czy odrazu wstawiać DP bez zabawy? Jeśli DP to czy trzeba coś grzebać w sofcie? Nie będzie wypluwać błędów?
-
Witam. Pacjent do a4 b6 1.8T BFB z 2004r Quattro. Pierwszy raz jeżdże autem z napędem Q i w moim odczuciu auto jak na 163 konie jedzie tak sobie. Nie ma tego rwania w fotel. Kolega przewiózł mnie swoim małyszem z tym samym silnikiem tyle, że w ośce i muszę przyznać, że tam wrażenia są wyraźnie bardziej odczuwalne. Auto to czysta seria, bez LPG. Podpiąłem VAGA i wyskoczyły dwa błędy: 1) 16683 -boost pressure regulation control range not reached 2) 16804 - Katalizator bank 1 - niski próg sprawności Zrobiłem logi 002, 032, 115, 118 na szybko. Grupy 002, 032: http://vaglog.com/log-002_032_Q4q8md5.html Grupy 115, 118: http://vaglog.com/log-115_118_zDXD4aO.html Sprawdziłem jedynie N75 i wydaje się sprawny. Po odpięciu i przejechaniu się auto w ogóle nie ciągnęło i w kompie złapał błąd, więc n75 wykluczam. Może któryś z kolegów bardziej doświadczonych się wypowie?
-
1.9 TDI AFN - prośba o analizę logów dynamicznych i statycznych
Frezzuu odpowiedział(a) na Frezzuu temat w Audi A4 B5
Takie filmy już są. Proszę, pierwszy z brzegu...