Skocz do zawartości

Frezzuu

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O Frezzuu

Informacje

  • Imię
    Karol
  • Miasto
    Zielona Góra

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

398 wyświetleń profilu
  1. Zacząłbym od sprawdzenia styków i kabli, bo wygląda jakbyś jechał na odłączonej przepływce.
  2. Dobra panowie, rozwiązałem problem. Dzisiaj miałem dzień wolnego to poszedłem pogrzebać i tak: Nie dawał mi spokoju fakt, że na kompie w grupie 011 ECU nie pokazywało mi ciśnienia rzeczywistego tylko atmosferyczne stałe. I to okazało się strzałem w dziesiątkę. Mechanior chyba myślał, że w moim afnie jest nowszy komp i czujnik ciśnienia jest osobno, więc idiota zaslepił mi otwór w rurze dolotowej a wężyk idący do kompa sobie dyndał swobodnie. Znalazłem ów wężyk wpiąłem spowrotem w rurę dolotową i Eureka! VAG zaczął pokazywać ciśnienie jakie pompuje turbawka. Jazda testowa była tylko formalnością - żadnego notlaufa i 160-180km/h bez problemu. Pozdro
  3. Witam szanowych kolegów i koleżanki. Mam problem z moim klekotem. Auto było ostatnio na uszczelnieniu pompy (wymiana uszczelek pod nastawnikiem i głowiczką nastawnika). Dodatkowo pompa vacum została uszczelniona bo puszczała ciśnienie, mechanik stwierdził, że w wyniku zapocenia, zostały wymienione niektóre przewody podciśnienia. Po odbiorze auto złapało muła, turbo późno wstawało i zaczęło łapać notlaufa. Zauważyłem pęknięty wąż od dolotu, między intercoolerem a sztywną plastikową rurą, więc zamówiłem nowy i wymieniłem. Po tym zabiegu auto zaczęło się fajnie zbierać, czuć, że jedzie z pierwszych dwóch biegów. Turbo ciągnie już od około 1800rpm, ale... Ale dalej wpada w tryb awaryjny. Dziwne, bo auto przed wizytą jeździło ok, 160-180km/h nie było problemem. Myślałem, że może uda się wyskoczyć na autostradę i przedmuchać suszarkę, ale niestety nie udało się rozpędzić auta powyżej 120-130km/h. Dzisiaj miałem trochę czasu, zabrałem lapka i dziewczynę na przejażdżkę w celu zrobienia logów. I tak: - widzę, że dawka wynosi około 5,2-5,5mg, więc dosyć ubogo, ale auto pali ok, nie kopci, nie dymi, nie telepie, - kąt wtrysku trochę za niski, ale jeżdże tak już od dłuższego czasu i wcześniej nie wpływało to ujemnie na moc, Dziwi mnie natomiast, że przy logowaniu 011 grupy dynamicznie, pomimo tego, że auto na początku ciągnie to widać, że turbo stoi w miejscu. Przepływka widać, że raczej ok, później tnie dawkę bo turbo nie pompuje i wpada w tryb awaryjny. Zastanawia mnie też czemu tak duża wartość przepływu rzeczywistego? Ecu rząda 850mg/R, a rzeczywisty jest ponad 1270mg/R? Czyżby nieszczelność w dolocie? Poniżej logi: Statyczne Stat 001 - http://vaglogi.pl/log-001_ZZ4HlUV.html Stat 004 - http://vaglogi.pl/log-004_lHoUqX4.html Stat 013 - http://vaglogi.pl/log-013_g6Qocy.html Basic Settings BS000 - http://vaglogi.pl/log-000_yftHQkP.html BS003 - http://vaglogi.pl/log-003_lwEr28.html BS004 - http://vaglogi.pl/log-004_l3DL2.html Dynamiczne (auto ciągle wpadało w tryb awaryjny, więc nie wiem czy można cokolwiek z nich wywnioskować) Dyn 003 - http://vaglogi.pl/log-003_xB1pc.html Dyn 004 - http://vaglogi.pl/log-004_y1rlE9.html Dyn 008 - http://vaglogi.pl/log-008_Y3aM9.html Dyn 003+011 - http://vaglogi.pl/log-003_011_Qq5KF.html Dyn 003+008+011 - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_1F5W3.html Dyn 010 - http://vaglogi.pl/log-010_14w26V.html Co na początku? Układ podciśnienia czy od razu turbo na stół? Statyczny Dynamiczny Basic settings Statyczny Dynamiczny Basic settings Statyczny Dynamiczny Basic settings Statyczny Dynamiczny Basic settings
  4. Turbo przeładowuje od 2,3k do 3,7k rpm. Na dzień dobry sprawdziłbym jak chodzi cięgno zmiennej geometrii.
  5. Sprawdzić czy ic nie jest dziurawe, czy wszystkie gumy na łączeniach są całe, czy opaski dobrze trzymają, jednym słowem wszystko co może mieć styczność z powodem nieszczelności. Sprawdzić czy na łączeniu nie jest gdzieś mokro od oleju, jeśli jest olej to jest nieszczelność.
  6. Nie jestem pewien, ale chyba AHH 90 konny miał zmienną geometrie, więc kolega Oliver mógł rzucić słuszne podejrzenie na przyczynę zacinania turbo. Skoro auto produkuje dużo sadzy i nagaru to wtryski i dolot do sprawdzenia. Jeśli będzie łapał więcej powietrza to też będzie kopcił mocno.
  7. Ciężko wróżyć z fusów. Powodów przeładowania może być kilka. Wypadałoby logi zrobić. Skoro turbo wymienione i dalej to samo to może przyczyna leży gdzie indziej? (N75, gruszka, układ podciśnienia).
  8. Świece do sprawdzenia, chociaż dziwne jest, że lepiej pali jak jest zimniej. Szarpanie i dym przy odpalaniu przy niższych temperaturach może wskazywać na problem z grzaniem świec lub z powietrzem w układzie paliwowym. Czy słychać załączanie przekaźnika podczas pierwszego odpalania? Zwykle następuje 2-3s po gaśnięciu kontrolki świec. Należy też pamiętać, że przekaźnik załączy grzanie tylko wtedy, gdy temperatura otoczenia wynosi poniżej 5 stopni Celsjusza na plusie. Może świrować czujnik temperatury, który daje błędny sygnał.
  9. Przepływka widać, że ok, chociaż na początku trochę jakby się spóźniła. Turbo faktycznie nie doładowuje w pewnym zakresie obrotów. Może N75 gdzieś się przywiesza, później widać, że ładnie zapodaje. Nieszczelność bym wykluczył, gdyby takowa występowała to na moje oko huśtawka niedoładowania byłaby w szerszym zakresie obrotów, ale to tylko moja subiektywna opinia. Może łopatka turbo jest gdzieś delikatnie wyszczerbiona i przy pewnym zakresie obrotów (tutaj 3krpm) wyhamowuje na moment przepływ powietrza. Czy turbo było regenerowane? Kiedyś spotkałem się z podobnym problemem niedoładowania. Winne okazało się turbo (regenerowane). Po wymianie problem znikł. 11 na 4 biegu wygląda już lepiej, widać delikatnie niedoładowanie, ale chyba mieszczące się w granicy tolerancji.
  10. A co konkretnie się dzieje z odpalaniem?
  11. Frezzuu

    Przeładowanie [AFN]

    Przepływka ok, turbo przeładowuje przy 2,1k-2,2k obrotów. Zmienna geometria do sprawdzenia.
  12. Tylko trzeba zwrócić uwagę bo idą dwa rodzaje: 1) nr 028117070 bez wypustek z otworkami - silnik AFN 2) nr 038117070A z wypustkami z otworami - silnik 1Z, AFF, AHU Co najlepsze Pan w Intercarsie po numerze VIN dobrał mi tą z wypustkami a okazało się, że idzie bez(gładka). Koszt: około 20PLN.
  13. Czyli Kat i klapka turbo do sprawdzenia? EDIT: Dobra panowie, jestem po akcji rozebrania turbo. Klapka turbo super, chodzi sztywno, żadnych odchyleń, nieszczelności, nierówności w przyleganiu itp, WG pracuje również wzorowo, bez przycinania i innych niepokojących akcji, ale... Tak jak kolega Łukasz napisał, to co zobaczyłem w katalizatorze od strony gorącej turbo to dramat, 90% tej kratki jest zaklejona, więc podejrzewam, że tutaj leży cała przyczyna. Teraz pytanie czy bawić się w cięcie, wyciąganie bebechów i spawanie czy odrazu wstawiać DP bez zabawy? Jeśli DP to czy trzeba coś grzebać w sofcie? Nie będzie wypluwać błędów?
  14. Witam. Pacjent do a4 b6 1.8T BFB z 2004r Quattro. Pierwszy raz jeżdże autem z napędem Q i w moim odczuciu auto jak na 163 konie jedzie tak sobie. Nie ma tego rwania w fotel. Kolega przewiózł mnie swoim małyszem z tym samym silnikiem tyle, że w ośce i muszę przyznać, że tam wrażenia są wyraźnie bardziej odczuwalne. Auto to czysta seria, bez LPG. Podpiąłem VAGA i wyskoczyły dwa błędy: 1) 16683 -boost pressure regulation control range not reached 2) 16804 - Katalizator bank 1 - niski próg sprawności Zrobiłem logi 002, 032, 115, 118 na szybko. Grupy 002, 032: http://vaglog.com/log-002_032_Q4q8md5.html Grupy 115, 118: http://vaglog.com/log-115_118_zDXD4aO.html Sprawdziłem jedynie N75 i wydaje się sprawny. Po odpięciu i przejechaniu się auto w ogóle nie ciągnęło i w kompie złapał błąd, więc n75 wykluczam. Może któryś z kolegów bardziej doświadczonych się wypowie?
  15. Takie filmy już są. Proszę, pierwszy z brzegu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...