Skocz do zawartości

KubaM

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O KubaM

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

422 wyświetleń profilu

Osiągnięcia KubaM

0

Reputacja

  1. Wielkie dzięki. Po przeczytaniu powyższej podpowiedzi znalazłem na innym forum, że jest to dokładnie czerwona kosta. Zmostkowałe wtyczki i wszystko działa jak należy. Wkońcu mam widoczną temperatu otoczenia na zegarach. Jeszcze raz dziękuję Kurcze i mnie dopadł ten problem - pomimo zmostkowania czujników na kostce do podłączenia klocków, kontrolka nie gaśnie. Próbowałem zlokalizować tę zaślepkę w nadkolu, ale kable te wydaję się wchodzić w nadkole w miejscu "nieotwieralnym". Czy na pewno dobrze szukam? Chodzi o wejście w nadkole od spodu - miejsce widoczne po odkręceniu koła?
  2. Ehhh, niestety wyjazdy służbowy do Szwajcarii i wakacyjny do Francji bardzo opóźnił moje zajęcie się tematem - nie chciałem grzebać przy tym tuż przed lub w czasie wyjazdu, bo zawsze istniało ryzyko, że "coś" się spie...szy i będzie to drogi problem. Dziękuję Wam bardzo za pomoc - udało się doprowadzić sprawę do końca. Podsumowując temat - wymiana zakończyła się pełnym sukcesem. Napiszę może parę szczegółów dla potomnych. Używałem kabla KKL od Viaken'a oraz VAG Commander'a 1.4 (wbrew informacją krzyczącym w kilku popularnych instrukcjach PDF że jest to niemożliwe i wymagany jest kabel K+Can). Z ciekawostek: - VAG Commander umożliwił odczytanie pinu, który w moim przypadku okazał się czterocyfrowym, ale z "zerem" na pierwszym miejscu - 0960 - co VAG Commander wyświetlał nieco myląco, jako "960" - VAG Commander odczytał poprawnie przebieg, ale nie pozwalał na jego ustawienie - Do zmiany przebiegu użyłem VAG Eeprom programmer 1.19g - ten problemów nie miał - Miałem problemy z kodowaniem więcej niż jednego kluczyka do immo przy użyciu VAG Commandera'a - problem opisany wyżej. Zgodnie z sugestią zrobiłem adaptację "ręczną" - w moim przypadku VCDS'em - kanał 21. Ta procedura udała się i licznik poprawnie rozpoznaje wszystkie cztery kluczyki. Dziękuję jeszcze raz za pomoc i rady. W razie czego, jestem w stanie udzielić już jakiegoś wsparcia. Kuba
  3. "...wczytany z pliku wsad nie pokazuje PIN'u i przebiegu...". Jak wrócę do domu, podepnę kompa jeszcze raz i zrobię screen'a z podłączonego VAG Commandera na żywo (wówczas VAG Commander wyświetla przebieg oraz PIN: 960) - to jest screen z zawartością wczytanego pliku wsadu. Przed rozpoczęciem całej zabawy z licznikiem, zrobiłem sobie kopię zapasową - załączoną w poprzednim poście. Nie znam formatu tego wsadu, żeby go ręcznie na kawałki rozłożyć...
  4. Tutaj cały mój wsad (przed jakimikolwiek zmianami): https://drive.google.com/file/d/0BzIFW9jRVTFtbjV2eTdvamZ5R1U/view?usp=sharing Niestety w domu będę dopiero wieczorem, a wczytany z pliku wsad nie pokazuje PIN'u i przebiegu: https://drive.google.com/file/d/0BzIFW9jRVTFtdV9UQWtRRGFZZ3M/view?usp=sharing
  5. Dobrze wiedzieć. Dzięki wielkie Panowie. Licznik w trakcie zamawiania. Teraz pozostaje jedynie pogromadzić wiedzę i zabrać się do roboty. Udało mi się wczoraj, po skompletowaniu niezbędnego sprzętu i softu oraz zarezerwowaniu wieczoru, zabrać finalnie do tematu. Przesiadałem się z licznika Jaeger 8D0920930 na VDO 8D0920931. Mechanicznie podmiana nie nastręczyła żadnych problemów (wszystkie wskaźniki wydają się działać poprawnie). Niespodzianki zaczęły się później. Używałem kabla KKL od Viaken'a oraz VAG Commander'a 1.4. Komunikacja z licznikiem przebiegła poprawnie, udało mi się odczytać wsad, wyciągnąć PIN i odczytać poprawny przebieg (w granicach błędu zgadza się z tym co wyświetla licznik). Tutaj pierwsza niespodzianka - PIN jest trzycyfrowy - 960. Następnie przeszedłem do kodowania/dodawania kluczyków - mam trzy (dwa scyzoryki oraz ten mały, "serwisowy"). Używałem "podejrzanego", trzy-cyfrowego pinu, poprzedzonego jednym zerem. Jestem w stanie "zakodować" każdy z kluczyków z osobna (wpisując jako liczbę kluczy "1"). Po takim "dodaniu", klucz po włączeniu zapłonu powoduje poprawne działanie immo (symbol gaśnie, auto odpala). Jeśli natomiast chcę dodać więcej niż jeden klucz, to operacja "nauki" przebiega poprawnie (przynajmniej tak wygląda). Natomiast po zakończeniu całego procesu (wyłączenie zapłonu, odłączenie kabla), przy włożeniu któregokolwiek dodanego kluczyka i włączeniu zapłonu, dioda immo miga, ale z dwukrotnie wyższą częstotliwością niż w przypadku "standardowym" (użycie złego klucza), ale - i to najciekawsze - samochód odpala z tak migającą diodą immo. Czy w ten sposób licznik próbuje przekazać mi informację/komunikat? Czy możliwe jest to, że odczytany PIN jest trzycyfrowy - nigdzie się z tym nie spotkałem - ale z drugiej strony jestem w stanie dodać w pełni poprawnie pojedynczy kluczyk.
  6. 06.01.2000 VIN: WAUZZZ8DZYA083xxx
  7. Mam w tej chwili "jakiś" kabel, na którym jestem w stanie używać VCDS'a i (musze to sprawdzić w domu) chyba także VAG-COM'a. Myślałem że kable są różne i potrzebuję czegoś bardziej zaawansowanego (choćby do przeprogramowania immo oraz przebiegu). EDIT: Sprawdzone, mam dokładnie kabel KKL od viaken - kupiony lata temu na tej aukcji
  8. Czołem, jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 z licznikiem Jaeger sprawiającym typowe problemy z wyświetlaczem. Niestety sam "wyblaknięty" wyświetlacz nie jest moim największym zmartwieniem. Otóż mam problem z wskaźnikiem poziomu paliwa. Zachowuje się on dość dziwnie - przykład na wideo poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=YSe5t3ZK5fA&list=UULgOxLuQKASHwjVw1v_izNg Wskazówka licznika zazwyczaj wskazuje poziom "0", jednak co 20 sek, udaje się jej wskoczyć na poprawny poziom. Jeśli samochód się nie porusza, to wskazówka potrafi się na tym poziomie zatrzymać. Jednak po ruszeniu ponownie opada. Robiłem test liczników VAG-iem i nie wykazał on żadnych problemów z którymkolwiek ze wskazówkowych liczników. Wyeliminowałem też problem z pływakiem, zastępując go zwykłym opornikiem - wskazówka zachowuje się tak samo, wskazując momentami poziom zależny od wartości opornika. Co ciekawe, coraz rzadziej zdarza się, że podczas jazdy wskazówka zatrzyma się na poprawnym poziomie paliwa - od tego czasu wskaźnik pokazuje poprawny poziom paliwa aż do następnego tankowania. Naprawy licznika się boję więc pomyślałem o wymianie na VDO. Numer kodowy mojego licznika to 8D0920930. Mam teraz dwa dylematy: - czy wystarczy, że dopasuję inny licznik o numerze 8D0920xxx ? - czy posiadając kabel taki lub taki będę w stanie samodzielnie ogarnąć temat immo? Czy powinienem zwrócić uwagę na coś więcej? Pozdrawiam, Kuba
  9. W takim razie szukam licznika na podmiankę. bediks - dzięki za linki, widziałem te liczniki wczoraj przy szperaniu allegro, tylko cena póki co jest dla mnie nieco zaporowa. Chyba muszę się z nią oswoić lub poszukać innej opcji... Kabelek mam - nie za bardzo wiem "jaki" i czy spełnia wymagania. Kupiłem go spory kawał czasu temu - do tej pory używałem go jedynie do odczytu i kasowania błędów przy użyciu VCDS Lite i to potrafił. Szukam jeszcze info na temat przekodowywania immo...
  10. Myślałem, że nie da się rozpoznać licznika Jaeger/VDO bez wyciągania go Czy VDO mam szanse znaleźć z takim samym "wyposażeniem" (pełen FIS, temp. oleju, napięcie ładowania)? Dobra cena to pojęcie względne, ale jaką mniej więcej można uznać za sensowną? Kabelek mam - czy kodowanie po doczytaniu jestem w stanie ogarnąć samodzielnie czy to jakaś wielka i tajemna sztuka?
  11. Czołem, mam dziwny problem z licznikiem w swoim Audi A4 B5 - auto to modelowy rocznik 2000 z licznikiem z pełnym FIS'em. Wiem że problemy okołolicznikowe nie są niczym dziwnym w tym modelu. Niestety sam "wyblaknięty" wyświetlacz nie jest moim największym zmartwieniem. Otóż mam problem z wskaźnikiem poziomu paliwa. Zachowuje się on dość dziwnie - przykład na wideo poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=YSe5t3ZK5fA&list=UULgOxLuQKASHwjVw1v_izNg Wskazówka licznika zazwyczaj wskazuje poziom "0", jednak co 20 sek, udaje się jej wskoczyć na poprawny poziom. Jeśli samochód się nie porusza, to wskazówka potrafi się na tym poziomie zatrzymać. Jednak po ruszeniu ponownie opada. Robiłem test liczników VAG-iem i nie wykazał on żadnych problemów z którymkolwiek ze wskazówkowych liczników - wskazówki wykonują pełen obrót i zatrzymują się w pionie. Wyeliminowałem też problem z pływakiem. Co prawda nie wymonowywałem pływaka, ale odpiąłem wtyczkę i zastąpiłem "pływak" zwykłym opornikiem - wskazówka zachowuje się tak samo, wskazując momentami poziom zależny od wartości opornika. Co ciekawe, zdarza się (niestety już coraz rzadziej), że podczas jazdy wskazówka zatrzyma się na poprawnym poziomie paliwa - od tego czasu wskaźnik pokazuje poprawny poziom paliwa aż do następnego tankowania. Gdzie szukać przyczyny? Stawiałbym na licznik, ale myli mnie ten poprawny test zegarów... Wszystkie pozostałe zegary/kontrolki zachowują się bez zastrzeżeń. Jakieś pomysły? Kuba
×
×
  • Dodaj nową pozycję...