Skocz do zawartości

spavn

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O spavn

Informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Miasto
    Kielce

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia spavn

0

Reputacja

  1. Witam, Temat wymiany amortyzatorów zawisł na jakiś czas i powracam do niego znowu. Informację jakie są w stanie udzielić na stronie Bilstein albo Eibach są naprawdę mocno ograniczone. Kółko wzajemnej adoracji gdzie najprawdopodobniej oba serwisy należą do jednej osoby. Zastanawiam się nad założeniem https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-audi-a4-avant-8d5,-b5-e1537-140-pi-435.html do amortyzatorów które posiadam czyli przód: Bilstein 19-045771 (z tego co znalazłem długość amortyzatora to 602mm, gdzie ori Sachs'y miały 600mm) oraz tył: Sachs 280560 (długość 700mm + odbojniki Monroe PK016) Klasy ciężaru: OYE 1-1005kg 2-1000kg Potrzebne mi jeszcze będzie podkładka pod tylne sprężyny bo starą gdzieś wywiało podczas eksploatacji co doprowadziło do pęknięcia spręzyny. Myślicie, że taki zestaw ma prawo bytu? P.S. Powoli dostaje białej gorączki jak muszę znowu wracać do tematu tego nieszczęsnego 1BE
  2. Jakie masz do tego sprężyny? Wychodzi na to, że facet na słuchawce w Iparts wysłał mi po prostu złe amortyzatory, które nie współgrają z moimi oryginalnymi sprężynami. Przód jest już zamontowany więc raczej go nie przyjmą. Co za badziewiaki :| Nigdzie nie widzę adnotacji, że są one przewidziane dla sportowego zawieszenia. Uważasz, że wypadałoby zmienić cały komplet razem ze sprężynami? I jak mają się te sprężyny do różnych długości amortyzatorów na tylnej osi? Utopiłem w takim razie kilka stów na złe amortyzatory :|
  3. Witam Potrzebuję rady kogoś "w temacie" w kwestii zawieszenia mojej A4. Jest To zawieszenie 1BE i ku mojemu zdziwieniu temat dość skomplikowany. Wyczytałem się postów jednak żaden nie odpowiedział w pełni na moje pytanie. Po wiosennej wymianie wielowachaczy przyszedł czas na amortyzatory gdyż samochód przestał się już tak pewnie prowadzić. Szybko traci trakcje na niskich biegach podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu, pływa po zakrętach a przy hamowaniu zbyt często załącza się ABS. Wcześniejsze amory i sprężyny według mnie były w tym aucie od nowości. Co prawda pan na przeglądzie stwierdził, że amortyzatory nadają się do dalszej eksploatacji bo na wykresach wychodziło mu ponad 70% na przodzie i tyle samo na tylnej osi, jednak to w jaki sposób zmieniła się fizyka jazdy autem przekonywało mnie do kupna nowych amorków. Było: Przód: Sachs 8D0 413 031 BE (czerwone) / sprężyna: 1x zielony, 2x różowy Tył: Monroe 23906 / sprężyna: 2x biały, 1x zielony Na Iparts facet po VIN-ie zaproponował mi: Przód: Bilstein 19-045 771 Tył: Sachs 280 560 O ile przedni Bilstein faktycznie jest montowany w sportowym zawieszeniu tak tylny amortyzator nie ma takiej adnotacji i obstawiam, że jest do zwykłej wersji zawieszenia. Po wyjęciu starych Sachs-ów z przodu i uzbrojeniu kolumny w nowe okazało się, że trzpień amortyzatora Bilstein jest dłuższy co w efekcie robi dłuższym cały amortyzator. Niestety porównanie wysokości odbyło się już po założeniu sprężyny i poduszek więc kolumny zamontowaliśmy w samochodzie. Tylny amortyzator jak się okazało nie miał gumowej poduszki podstawy sprężyny i dzięki temu na ostatnim dolnym zwoju kawałek sprężyny się ułamał. Zjeździłem całe miasto w poszukiwaniu sprężyny odpowiadającej seryjnym amortyzatorom jednak bez skutku. Nie występują żadne zamienniki a oryginalna w serwisie 450zł/szt Dodatkowo nie ma pewności, że pasowałaby do Sachs-a, który kupiłem. Tak więc i dłuższy przedni amor i tylny bez adnotacji o zastosowaniu do 1BE. Auto stoi na podwórku i czeka na moje działania. Po wymianie amorów pozostanie mi jeszcze wymiana tulei tylnej belki i uszczelnienie miski olejowej. Możecie mi jakoś pomóc ogarnąć temat z amortyzatorami i sprężynami?
  4. Właśnie problem w tym, że nie mam skąd podmienić tej przepływki. Dziś rano po całej nocy zmierzyłem ciśnienia na cylindrach. Delikatnie róznią się od wczorajszych pomiarów. 1: 28 bar 2: 29 bar 3: 26 bar 4: 27 bar Nie uważacie, że troszkę za słaba kompresja?
  5. Witam. Próbuję dojść do powodu dlaczego audi osłabło. Turbina wyczyszczona, pompa niedawno regenerowana, wtryski 185, 190, 185, 185. Ciśnienie na cylindrach 30, 30, 27, 29. Zawór N75 kilka godzin temu wyczyściłem i złożyłem. Wrzucam logi dynamiczne gr. 003 i 011. Oby to okazała się przepływka Prosze o analizę. Grupa 003 http://vaglog.pl/log_236514.html Grupa 011 http://vaglog.pl/log_236515.html
  6. Witam, Mam na imię Wojtek i od kilkunastu miesięcy jestem posiadaczem Audi a4b5 1.9 AFN. Wcześniej posiadałem cztery inne diesle 1.9 z grupy VAG. Audi polubiłem najbardziej, przeżyło najwięcej, widziało wiele więc zasłużyło na drugie życie Pozdrawiam wszystkich i na dzień dzisiejszy życzę przyczepności
  7. Witam, Jakiś czas temu regenerowałem w swoim Audi pompę wtryskową. Auto znowu nabrało wigoru i sprawowało się elegancko do teraz. Kilka dni temu zacząłem zauważać, że silnik pracuje inaczej, samochód jest słabszy, przykapca na siwo i zdecydowanie więcej pali. Kąty wtrysku po regeneracji pompy bez zaglądania do vaga tylko przy słuchaniu pracy silnika ustawiłem i autko śmigało. Przez chwilę myślałem, że może uszczelka ale płyn jest czysty, nie ubywa go a bąbelków w zbiorniczku nie ma. Co prawda świece są już lekko wyeksploatowane ale to raczej nie ma większego znaczenia bo auto odpala bez najmniejszego problemu. Obstawiam wtrysk. Słusznie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...