Skocz do zawartości

Rastko

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Rastko

Informacje

  • Imię
    Radek
  • Miasto
    Krynica-Zdrój

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Rastko

0

Reputacja

  1. Panowie dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale nie miałem nowości więc się nie odzywałem. Wróciłem tym samochodem do Polski i po dokładnych oględzinach okazało się, że tak jak pisaliście - w wężu od IC było małe peknięcie. Samochód otrzymał moc. Po świętach zrobię jeszcze raz logi i poproszę Was o ich analizę czy wszystko teraz działa jak należy. Dziękuję jeszcze raz i wesołych świąt!
  2. Zaworek zwrotny jest ok. Przy zapalonym silniku wężyk zasysa gruszkę. Witam po kilku dniach. Niestety nie udało mi się jeszcze namierzyć tej dziury. Podłączałem kompresor jak na jednym z poradników z youtube i nic nie słychać ;/ jedyne co zauważyłem to na przewodzie przy intercoolerze ślini się olej.
  3. Gruszkę sprawdzałem tak, że odpaliłem silnik i ściągnąłem wężyk z gruszki, który zasysał powietrze. Po założeniu sztanga ruszała się do góry. O to błąd na chwilę po wykonaniu logów: 1 Fault Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference Zwróć uwagę na logi, które robił razem 003 i 010, turbo leży, ale przepływka pokazuje wartości inne niż w trybie awaryjnym (500 czy 550 mg) i dopiero powyżej 3 tyś obr zaczyna ciąć. Przejrzyj raz jeszcze schemat węży podciśnienia, to, że zrobiłeś jak było nie oznacza, że było dobrze Teraz jest długi weekend, więc przejrzę wszystko zgodnie z etką w piątek lub w sobotę i podzielę się wynikami moich badań
  4. Czyli co w związku z tym? Problem leży po stronie jakiejś nieszczelności, czy turbo to padaka? Jesteś w stanie określić?
  5. Turbina działała normalnie wczoraj podczas logów. Przy około 2000rpm jest turbodziura, ale powyżej normalnie dostaje kopa. Na czwórce zaczynają się już notlaufy. Dzisiaj odpiąłem wężyk od podciśnienia, bo ten czarny dym za samochodem to masakra, a jakoś do pracy trzeba dojechać. Bez turbiny w lusterkach czysto, ale wolno. Na szczęście po równym cały czas. No możliwe, ale przed demontażem obydwu zaworów (n75 i n18) rozpisałem sobie gdzie jaki wąż idzie. Może coś pofajdoliłem. Muszę sprawdzić w etce, a później w samochodzie, choć na którymś forum wyczytałem, że ktoś podpinał inaczej niż w etce, bo były jakieś problemy.
  6. Witam, może pytanie głupie, ale mam VAGa 409.1 i go aktywuję, lecz po kilku minutach użytkowania wywala błąd, że jest nieaktywny. Może mi ktoś podpowiedzieć w czym jest problem? Czy ten typ tak ma? Jest to trochę uciążliwe, bo zrobię loga z jednej grupy po czym jest błąd i muszę wszystko usuwać, instalować program na nowo, aktywować i tak co kilka, czasami kilkanaście minut. Pozdrawiam.
  7. U mnie od EGR wychodzi jedynie wężyk do N18, który jest wymieniony na nowy - cały elastyczny, ale wiem o co Ci chodzi. dzięki za informację.
  8. Witam, od kilku dni borykam się z problemem nagminnych notlaufów na 4 i 5 biegu na różnych obrotach. Czasami przy 2500rpm, czasami przy 3000, a czasami zdarzały się sytuacje kiedy to na czwórce było ok, a zanim wrzuciłem piątkę turbo było w trybie awaryjnym. Wyciągnąłem turbinę na stół i chciałem ją rozebrać, ale część gorąca była tak zapieczona, że nawet palnik nie pomógł. Po zdjęciu gruszki ruszałem geometrią i wszystko ładnie latało. Sam trzpień od gruszki też ładnie się poruszał bez jakichkolwiek zahamowań. Okoliczni mechanicy mają ogrom pracy i ani jeden nie zgodził się pomóc w wyczyszczeniu turbiny, więc zamontowałem ją do samochodu. Jeden tylko powiedział, że gruszka ładnie chodzi. Przy okazji wyczyściłem EGR i kolektor. W przewodzie łączącym EGR z komorą silnika było mnóstwo nagaru i był kompletnie zatkany. Po zamontowaniu wszystkiego notlaufy nadal występowały, więc wyczyściłem N75, ale to nie pomogło. Zamieniłem miejscami N75 z N18 i dalej to samo. Wężyki podciśnienia wymienione choć tylko te gumowe. Plastikowe są tak jak były. Po moich pracach jest dodatkowy problem - w przedziale około 1800-2100rpm jest gigantyczna turbodziura i z wydechu w tym momencie wydziela się gigantyczna ilość czarnego dymu. Myślę, że to chyba po wyczyszczeniu EGR, ale to raczej powinno w drugą stronę zadziałać - chyba. Koniec opowieści, załączam logi. http://vaglog.pl/log-000_mJ6Uvk.html http://vaglog.pl/log-003_004_010_esH5FB.html http://vaglog.pl/log-003_u9BTG.html http://vaglog.pl/log-004_007_013_0Vbkqw.html http://vaglog.pl/log-004_3a3femo.html http://vaglog.pl/log-010_018_023_763BV.html http://vaglog.pl/log-011_001_008_LMJ6T6.html http://vaglog.pl/log-000_001_003_M00A076.html Nie wiem co było powodem, ale w basic settings nie mogłem wejść w wykonanie loga grupy 011, ponieważ za każdym razem w okienkach odczytu danych pojawiał się komunikat ERROR. Proszę Was o wyrozumiałość i pomoc. Z góry dziękuję.
  9. Ok, dzięki za naprowadzenie. W Polsce mam jakieś ściągacze. Jak dotrę na miejsce to spróbuję przeszczepić ten elektromagnes i napiszę jakie efekty. Pozdrawiam.
  10. Rastko

    Poduszki do wymiany?

    No to zainwestuj w poduszki pod silnikiem i pod skrzynią to przestanie drgać. Ale bierz pod uwagę tylko firmy lemforder lub corteco. Ja u siebie mam lemfordera prócz jednej pod silnikiem, która jest corteco, bo w intercarsie nie mieli na stanie lema. Niektórzy chwalili też Febi, ale też zdarzały się przypadki wadliwych poduszek tej firmy. A odnośnie plecionki to możesz też wymienić, bo to nie drogi interes. Za zapłaciłem za nią około 30 zł + spawanie - "na dobre piwo" u spawacza. Katalizator z plecionką sobie sam wymontowałem i wmontowałem. Nie wydawało mi się, że będzie aż tak dobry efekt wymiany łącznika elastycznego, bo po zdemontowaniu stary wyglądał całkowicie normalnie.
  11. Rastko

    Poduszki do wymiany?

    Weź pod uwagę też łącznik elastyczny tłumika tzw. "plecionka". U mnie samochód drgał i coś stukało przy ruszaniu. Wymieniłem poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów. Poprawiło się, ale drgania dalej zostały, które nasilały się przy rozgrzanym samochodzie - wymieniłem ww. plecionkę i jak ręką odjął. Po drodze wymieniłem praktycznie nową tarczę sprzęgła LUK, bo to badziewie i mi szarpał przy ruszaniu. Założyłem tarczę SACHSa i zero szarpania. Przyczyn może być kilka. Szukaj na forum podobnych tematów, bo było tego dużo.
  12. W tej chwili to nie zbyt mam czym i kiedy zmierzyć, ale w następnym tygodniu będę działał i napiszę co i jak. No to byłoby najlepsze rozwiązanie. Czy wiesz może gdzie znajdę informację jak rozbebeszyć tę sprężarkę i zlokalizować elektromagnes? Nie jestem zielony w naprawianiu swojego samochodu, ale w budowę sprężarki nigdy się nie zagłębiałem.
  13. Witam, od kilku lat jestem posiadaczem A4 B5 sedan z silnikiem AFN. Przed jesienią 2015 zatarła mi się sprężarka klimy. Kupiłem używaną na szrocie, lecz w dniu wymiany wyjeżdżałem tym samochodem za granicę i niestety zaraz po zamontowaniu zaczęły się problemy. "Nowa" sprężarka po uruchomieniu spaliła bezpiecznik 30A od klimy. Wraz ze znajomym mechanikiem myśleliśmy, że to przez to, że długo leżała i jej uruchomienie było zbyt dużym obciążeniem dla bezpiecznika, więc się spalił. Wymieniliśmy go i klima ładnie działała. W trasie, gdy włączyłem klimę to po kilku minutach chłodzenia bezpiecznik znów padł i tak za każdym razem, gdy załączy się klima. Miałem 14 dni gwarancji rozruchowej, ale nie było mnie w PL, żeby reklamować. Czy ktoś może zna podobną sytuację i wie jak temu zaradzić bez zakupu ponownie sprężarki? Ewentualnie może elektryczne bebechy przerzucić ze starej sprężarki? Proszę o pomoc i pozdrawiam!
  14. Dzięki za odpowiedzi. Jednak zdecyduję się na nową pompkę. Używane to używane. Wolę nie wyrzucać kasy w błoto. Pozdrawiam
  15. Witam wszystkich, mam spaloną pompkę zamka centralnego, a nowa kosztuje 200 Euro. Używana jak dla mnie nie wchodzi w grę, ponieważ może podziałać kilka dni i kasa w błoto. Zastanawiam się nad możliwością wymiany siłowników pneumatycznych na elektroniczne w celu uniknięcia dalszych problemów i oczywiście zaoszczędzenia kilkuset złotych. Czy ktoś z Was robił w swoim A4 taki zabieg? Czekam na ewentualne odpowiedzi. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...