Rastko Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 Witam, od kilku dni borykam się z problemem nagminnych notlaufów na 4 i 5 biegu na różnych obrotach. Czasami przy 2500rpm, czasami przy 3000, a czasami zdarzały się sytuacje kiedy to na czwórce było ok, a zanim wrzuciłem piątkę turbo było w trybie awaryjnym. Wyciągnąłem turbinę na stół i chciałem ją rozebrać, ale część gorąca była tak zapieczona, że nawet palnik nie pomógł. Po zdjęciu gruszki ruszałem geometrią i wszystko ładnie latało. Sam trzpień od gruszki też ładnie się poruszał bez jakichkolwiek zahamowań. Okoliczni mechanicy mają ogrom pracy i ani jeden nie zgodził się pomóc w wyczyszczeniu turbiny, więc zamontowałem ją do samochodu. Jeden tylko powiedział, że gruszka ładnie chodzi. Przy okazji wyczyściłem EGR i kolektor. W przewodzie łączącym EGR z komorą silnika było mnóstwo nagaru i był kompletnie zatkany. Po zamontowaniu wszystkiego notlaufy nadal występowały, więc wyczyściłem N75, ale to nie pomogło. Zamieniłem miejscami N75 z N18 i dalej to samo. Wężyki podciśnienia wymienione choć tylko te gumowe. Plastikowe są tak jak były. Po moich pracach jest dodatkowy problem - w przedziale około 1800-2100rpm jest gigantyczna turbodziura i z wydechu w tym momencie wydziela się gigantyczna ilość czarnego dymu. Myślę, że to chyba po wyczyszczeniu EGR, ale to raczej powinno w drugą stronę zadziałać - chyba. Koniec opowieści, załączam logi. http://vaglog.pl/log-000_mJ6Uvk.html http://vaglog.pl/log-003_004_010_esH5FB.html http://vaglog.pl/log-003_u9BTG.html http://vaglog.pl/log-004_007_013_0Vbkqw.html http://vaglog.pl/log-004_3a3femo.html http://vaglog.pl/log-010_018_023_763BV.html http://vaglog.pl/log-011_001_008_LMJ6T6.html http://vaglog.pl/log-000_001_003_M00A076.html Nie wiem co było powodem, ale w basic settings nie mogłem wejść w wykonanie loga grupy 011, ponieważ za każdym razem w okienkach odczytu danych pojawiał się komunikat ERROR. Proszę Was o wyrozumiałość i pomoc. Z góry dziękuję.
JeJu Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 W przewodzie łączącym EGR z komorą silnika było mnóstwo nagaru i był kompletnie zatkany.tez tak miałem z tym że zatkany był w połowie wiec jakis tam przelot jescze był. ja ułamałem ten wężyk przy egr co jest taki plastykowy cieniutki to tez jakies podcisnienie i złączyłem go wężykiem na ciasno co się okazało potem że weżyk się zasysał i zatykał co w efekcie powodowało u mnie wpadanie turbo w tryb awaryjny, po zmienieniu węża na szczescie wszystko wrociło do normy. za miękkie węże jako podcisnienie nie mogą być wiec zwróc jeszcze na nie uwagę skoro je wymieniłeś.
Rastko Posted November 7, 2016 Author Posted November 7, 2016 W przewodzie łączącym EGR z komorą silnika było mnóstwo nagaru i był kompletnie zatkany. tez tak miałem z tym że zatkany był w połowie wiec jakis tam przelot jescze był. ja ułamałem ten wężyk przy egr co jest taki plastykowy cieniutki to tez jakies podcisnienie i złączyłem go wężykiem na ciasno co się okazało potem że weżyk się zasysał i zatykał co w efekcie powodowało u mnie wpadanie turbo w tryb awaryjny, po zmienieniu węża na szczescie wszystko wrociło do normy. za miękkie węże jako podcisnienie nie mogą być wiec zwróc jeszcze na nie uwagę skoro je wymieniłeś. U mnie od EGR wychodzi jedynie wężyk do N18, który jest wymieniony na nowy - cały elastyczny, ale wiem o co Ci chodzi. dzięki za informację.
mantix Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 Kolego, ale Ty nie masz w ogóle doładowania, turbo stoi chyba, to nawet nie jest tryb awaryjny. Jak to auto jeździ? odczuwasz, że turbina pracuje?
Rastko Posted November 8, 2016 Author Posted November 8, 2016 Kolego, ale Ty nie masz w ogóle doładowania, turbo stoi chyba, to nawet nie jest tryb awaryjny. Jak to auto jeździ? odczuwasz, że turbina pracuje? Turbina działała normalnie wczoraj podczas logów. Przy około 2000rpm jest turbodziura, ale powyżej normalnie dostaje kopa. Na czwórce zaczynają się już notlaufy. Dzisiaj odpiąłem wężyk od podciśnienia, bo ten czarny dym za samochodem to masakra, a jakoś do pracy trzeba dojechać. Bez turbiny w lusterkach czysto, ale wolno. Na szczęście po równym cały czas. Może węże podciśnienia poplątałeś? No możliwe, ale przed demontażem obydwu zaworów (n75 i n18) rozpisałem sobie gdzie jaki wąż idzie. Może coś pofajdoliłem. Muszę sprawdzić w etce, a później w samochodzie, choć na którymś forum wyczytałem, że ktoś podpinał inaczej niż w etce, bo były jakieś problemy.
mantix Posted November 8, 2016 Posted November 8, 2016 Patrząc na Twojego loga dynamicznego grupy 11, do czterech tys nie przekracza 1100mb przy zadanych 1948. Doładowanie leży całkowicie.
Rastko Posted November 8, 2016 Author Posted November 8, 2016 Patrząc na Twojego loga dynamicznego grupy 11, do czterech tys nie przekracza 1100mb przy zadanych 1948. Doładowanie leży całkowicie. Czyli co w związku z tym? Problem leży po stronie jakiejś nieszczelności, czy turbo to padaka? Jesteś w stanie określić?
mantix Posted November 8, 2016 Posted November 8, 2016 Wnioskuję, że robiłeś loga w trybie awaryjnym, dlatego takie ciśnienie. Powodów może być wiele; nieszczelność w dolocie, nieszczelność w układzie podciśnienia. Nie sprawdzisz jak sztanga pracuje, bo masz stary sterownik i nie zrobisz 11BS, ale możesz sprawdzić to przy pomocy drugiej osoby. Jedna osoba odpala silnik, a druga patrzy czy gruszka wciąga sztangę. Masz błąd 575 czy jeszcze jakieś inne?
maciucha512 Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Wnioskuję, że robiłeś loga w trybie awaryjnym, dlatego takie ciśnienie. Zwróć uwagę na logi, które robił razem 003 i 010, turbo leży, ale przepływka pokazuje wartości inne niż w trybie awaryjnym (500 czy 550 mg) i dopiero powyżej 3 tyś obr zaczyna ciąć.Przejrzyj raz jeszcze schemat węży podciśnienia, to, że zrobiłeś jak było nie oznacza, że było dobrze
Rastko Posted November 9, 2016 Author Posted November 9, 2016 Wnioskuję, że robiłeś loga w trybie awaryjnym, dlatego takie ciśnienie. Powodów może być wiele; nieszczelność w dolocie, nieszczelność w układzie podciśnienia. Nie sprawdzisz jak sztanga pracuje, bo masz stary sterownik i nie zrobisz 11BS, ale możesz sprawdzić to przy pomocy drugiej osoby. Jedna osoba odpala silnik, a druga patrzy czy gruszka wciąga sztangę. Masz błąd 575 czy jeszcze jakieś inne? Gruszkę sprawdzałem tak, że odpaliłem silnik i ściągnąłem wężyk z gruszki, który zasysał powietrze. Po założeniu sztanga ruszała się do góry. O to błąd na chwilę po wykonaniu logów: 1 Fault Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference Wnioskuję, że robiłeś loga w trybie awaryjnym, dlatego takie ciśnienie. Zwróć uwagę na logi, które robił razem 003 i 010, turbo leży, ale przepływka pokazuje wartości inne niż w trybie awaryjnym (500 czy 550 mg) i dopiero powyżej 3 tyś obr zaczyna ciąć. Przejrzyj raz jeszcze schemat węży podciśnienia, to, że zrobiłeś jak było nie oznacza, że było dobrze Teraz jest długi weekend, więc przejrzę wszystko zgodnie z etką w piątek lub w sobotę i podzielę się wynikami moich badań
Hezen Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 A teraz nasz jakiekolwiek podciśnienie na gruche? Może zaworek zwrotny odwrotnie założyłeś? Ma być białą (jasną) strona do n75
Rastko Posted November 14, 2016 Author Posted November 14, 2016 A teraz nasz jakiekolwiek podciśnienie na gruche? Może zaworek zwrotny odwrotnie założyłeś? Ma być białą (jasną) strona do n75 Zaworek zwrotny jest ok. Przy zapalonym silniku wężyk zasysa gruszkę. Witam po kilku dniach. Niestety nie udało mi się jeszcze namierzyć tej dziury. Podłączałem kompresor jak na jednym z poradników z youtube i nic nie słychać ;/ jedyne co zauważyłem to na przewodzie przy intercoolerze ślini się olej.
sebaa692 Posted November 16, 2016 Posted November 16, 2016 jedno pytanie boost przy wysokich wartościach podnosi gruche maximum czy odwrotnie?
samekgsx550 Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Sprawdź na początku drożność wężyka od czujnika podciśnienia w ecu. Może jest zabity olejem. Sam czujnik może pływać.
Rastko Posted December 24, 2016 Author Posted December 24, 2016 Panowie dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale nie miałem nowości więc się nie odzywałem. Wróciłem tym samochodem do Polski i po dokładnych oględzinach okazało się, że tak jak pisaliście - w wężu od IC było małe peknięcie. Samochód otrzymał moc. Po świętach zrobię jeszcze raz logi i poproszę Was o ich analizę czy wszystko teraz działa jak należy. Dziękuję jeszcze raz i wesołych świąt!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now