Skocz do zawartości

roton

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O roton

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Przeworsk

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia roton

0

Reputacja

  1. Witam. Ciężko było mi dopasować swój problem z tematami już istniejącymi mimo że sprawa podobna ale nie do końca ... Otóż im niższa temp na zewnątrz tym słabiej grzeje mi środek. Układ chłodzenia szczelny, nowy płyn, termostat, czujnik - słowem wszystko ok sprawne. Nagrzewnica grzeje mocno - przy temp na zewnątrz ok 15'C w środku można piekarnik zrobić ustawiając temp 18-20'C na klimatroniku. Problem jest jak idzie zima przy temp blisko zera leci słabiutko ciepłe powietrze nawet jak nastawie 24'C, a przy mrozach poniżej 10'C nawet przy nastawieniu na HI leci letnie a czasem chłodne powietrze. Czyżby to wina panelu klimatronika ??? Jest tam jakiś czujnik temp ?
  2. Witam. Siedzę i czytam posty ale podobno każdy problem jest inny. Otóż w mojej a4 z dnia na dzień mocne problemy z szarpaniem i dławieniem. Czkawka w samochodzie. Od razu wymiana przewodów - to samo brak rezultatu. Wymiana świec - to samo. Ale dziś zauważyłem na postoju cykanie w okolicy cewki i brak działania wtryskiwaczy gazu. Przy cyknięciu cewki szarpie silnikiem. Po zmierzchu popatrzyłem i widać wyraźnie w okolicy kapturka na cewce do pierwszego cylindra ( tam gdzie najkrótszy przewód wn) skakanie iskry i cykanie. Zraszałem wodą jeszcze przewody i małe iskierki widoczne były na innych przewodach w miejscu styku z metalem. Czy to od przebicia cewki ? Mam rozumieć że cewka do wymiany ? jeśli tak, to polecanie używkę oryginał czy nówka zamiennik ?
  3. Witajcie. Mam wielką prośbę. Robię rozrząd i górne wahacze w mojej b5 i zauważyłem przy robocie że wężyk od zbiornika płynu do wspomagania jest w fatalnym stanie i cieknie koło opaski przy zbiorniku więc wymieniłem go. I teraz mam dylemat przy skręcaniu bo nie zapamiętałem gdzie ten cieńszy wężyk przyłączyć do tej aluminiowej rurki która biegnie wzdłuż chłodnicy klimy. Odłączyłem tą rurkę sztywną i tam są dwa króćce. I teraz do górnego idzie ten wężyk od zbiorniczka czy ten który biegnie gdzieś tam do magla pewnie czy odwrotnie ??? Cholera namieszałem ale może się domyślicie o co chodzi..? Nie mam czasu na zdjęcia bo robota stoi. Bardzo proszę o podpowiedź.
  4. Witajcie. Chciałbym odgrzać temat bo i u mnie jest bardzo uciążliwy problem z parowaniem szybek. Otóż generalnie wejście do auta 2-3 osób w deszczową lub chłodną pogodę powoduje że po kilkunastu sekundach wszystkie szyby jak mleko. ratuje tylko klima a sam nawiew na szybę nawet jeśli dam LO nie daje rezultatu. Chcąc np. zagrzać w aucie podczas podróży 2-4 osób przy niskiej temp. za zewnątrz a jeszcze jak jest opad deszczu czy śniegu to już jest praktycznie niemożliwe. Co mogę powiedzieć o aucie - flirt kabinowy nie ruszany od 2 lat, leży w garażu czeka na wymianę, nie mam raczej źródeł wilgoci w środku a dywaniki i podłoga sucha. Aha - włączając nawiew bez klimy czuć niezbyt ładny zapach bardziej nieprzyjemny przy wyższej temp grzania a jak włączę klimę to powietrze ok - nic nie czuć. Szybki myłem od środka kilka razy dobrym płynem ale nie wiele pomaga. Czyżby nagrzewnica ???
  5. Nie mam grzanych lusterek. A o szybę pytam w tym sensie czy w ogóle idzie naprawić tak duże braki tym np. klejem..?
  6. To odgrzeję jeszcze temat jeśli można. U mnie z kolei są masakrycznie poprzerywane paski na tylne szybie i nie grzeje nic kompletnie. Mam B5 kombi z 97r. Jest klimatronic ale grzanie szyby włącza się u góry z przycisku. Czy po włączeniu ma coś pstryknąć / ma być słychać przekaźnik ? Bo u mnie cisza . A co pasków na szybie da się takie braki naprawić ? (są przerwy po kilka cm nawet)
  7. Ok, dzięki Jacku popatrzę sobie i sprawdzę oba czujniki. Dam znać jaki rezultat.
  8. Witajcie. Dość długo bujam się z niskim wskazaniem temp na liczniku. Od pół roku wskazówka pomalutku wskakuje na 90* dopiero po 20 min kręcenia po mieście a w trasie zawsze spada na dół. Wymieniłem dzis termostat i dalej to samo. Czyżby to ewidentnie czujnik temp ? Dodam że auto wewnątrz grzeje bardzo dobrze a węże od chłodniki gorące chwilę po odpaleniu auta. A propos gdzie ów czujnik się znajduje?
  9. roton

    Pływanie

    Tak mi właśnie kilka osób już mówiło że raczej amorki do wymiany. Dzięki nike166 za info!
  10. roton

    Pływanie

    Witajcie. Troszę odgrzeję temat bo u mnie podobny problem choć może przyczyna będzie inna. Otóż ucieka mi sporo tył samochodu ale tylko na nierównościch (dołki, krzywe pobocze, tory kolejowe itp) jak najadę na coś takiego to masakra tył leci i auto trzeba kierownicą na drodze wyprowadzać Na rownej nawierzchni można puścić kierownicę i idzia jak po sznurku. Mój mechanior twierdzi że tyleje tylnej belki i te właśnie wymieniłem 2 dni temu - zero poprawy. Czyżby amorki?? Nie znam stanu ich procentowego ani faktycznego zużycia, auto sprowadzone - choć na stacji diagnosta stwierdził że jeszcze ok.
  11. Dzięki Wam bardzo za pomocne odpowiedzi! Kupię zatem i zaleję 5W40 i dodam Militeca. Mam nadzieję że silnik będzie miał lżej.
  12. No właśnie jak to jest z tym olejem...czy rzeczywiście nie powinno się zmieniać na rzadszy ?? Ponoć jak się jeździ na semi to na fulla nie wolno przechodzić bo wypłukuje silnik....czy tak ?
  13. Auto jest z Niemiec i nie wiem jakiej firmy ale na pewno półsyntetyk 10W40 bo jest naklejka na masce. Podejrzewam Mobil ale pewności nie mam. Zostać przy takim oleju? Miałem kilka lat w Oplu Vectra i nie narzekałem.
  14. Witajcie, jestem świeżym nabywcą A4 B5, 1.6 i mam delikatny kłopot z ze stukaniem tylko wtedy jak jest chłodno (głównie po nocy). Słychać 2-3 sek. po odpaleniu i potem ustaje, im zimniej tym troszkę dłużej, ale...stukanie słychać w okolicy przepustnicy. Parę dni temu po nocy na mrozie -5'C chodził chwilkę jak diesel. Cóż to może być ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...