Skocz do zawartości

ganza15

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ganza15

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Erbach, Niemcy

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia ganza15

0

Reputacja

  1. Po ponownej dokładnej diagnostyce komputerowej i sprawdzeniu wiązki okazało się, że w moim aucie zepsute są dwie części, a mianowicie czujnik pozycji wałka rozrządu oraz sonda lambda, przez którą motor się dławi i połyka znacznie większe ilości paliwa niż powinien. Okazuje się, że sonda w moim aucie z przebiegiem 176 000 km jest fabryczna z 04/1999, a producent zaleca wymianę po 160 000 km oczywiście w razie niepokojących objawów lub błędów ECU. Postanowiłem z mechanikiem w następnym tygodniu wymienić obie części za rozsądne pieniądze: Sonda BOSCH 0258003518/519 12 OEM 058906265A Czujnik pozycji wałka rozrządu BOSCH 0232101031 OEM 06A905161B Przewody zapłonowe KAGER 64-0487 Koszt części z wymianą i kasowaniem błędów 900 złotych. Po wymianie w następnym tygodniu dam znać czy auto odżyło Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu i sondy lambda wszystko wydaje się być w porządku Motor startuje idealnie, spalanie zmniejszyło się znacznie. Na trasie 1200 km spalanie wyszło 7 litrów. Pozdrawiam
  2. Witam, w moim samochodzie Audi A4 B5 1.6 AHL benzyna z 1999 roku, przebieg 175000 na diagnostyce komputerowej pojawił się błąd 00515 no signal - po przeczytaniu setki artykułów w internecie wiem już że jest to czujnik położenia wału rozrządu i znajduje się pod pokrywą rozrządu z przodu silnika, zlokalizowałem go. Mieszkam w Niemczech, koszty odprowadzenia auta do mechanika tutaj są troszkę astronomiczne... chciałbym wymienić samodzielnie ten czujnik. Jest to skomplikowane ? Trzeba demontować rozrząd ? Czy wystarczy poluzować rolkę napinającą pasek i lekko zsunąć pasek, bez obaw o przestawienie się czegokolwiek ? A może najpierw sprawdzić i przeczyścić wtyki, przewody prowadzące do tego czujnika ? Jeśli się nie mylę tak wygląda w moim silniku ten czujnik http://www.directupload.net/file/d/4130/iwv27l2a_jpg.htmi z tego co widać jest przykręcony dwiema śrubkami.. Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje ! Pozdrawiam
  3. Witam wszystkich, mam na imię Krzysztof, aktualnie mieszkam i pracuję w Niemczech, w miejscowości Erbach niedaleko Ulm. Od lutego 2015 jestem właścicielem Audi A4 B5 1.6 AHL, zakupionego w Niemczech, z przebiegiem 173 000 km. Po zakupie auta wymieniłem olej, wszystkie filtry, które według książki serwisowej z ASO niemieckiego były regularnie wymieniane, a ku mojemu zdziwieniu daty produkcji na wszystkich częściach pokrywały się z datą produkcji auta.. Samodzielnie również wymieniłem przegub z prawej strony, łącznik elastyczny tłumika, świece i przewody zapłonowe. Znajomy mechanik wymienił rozrząd i pozostałe paski klinowe, które prawdopodobnie też były jeszcze fabryczne. Założył komplet Gates. Jak wielu użytkowników samochodów z pojawiającym się problemem nie lecę od razu do mechanika lecz staram się zbadać sytuacje i dowiedzieć się jakie są przyczyny i możliwe we własnym zakresie rozwiązania problemów. Dzięki społecznościom takim jak A4 - klub.pl można niejednokrotnie zaoszczędzić furę kasy i mieć satysfakcję, że z pomocą innych, bardziej ogarniętych można wiele rzeczy własnoręcznie naprawić. Pozdrawiam wszystkich serdecznie Krzysztof
×
×
  • Dodaj nową pozycję...