Skocz do zawartości

Ireneusz

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Ireneusz

  1. hm..no to może jeszcze czujnik temperatury do kompletu wymień?
  2. ten dźwięk pojawia się tylko przy pierwszym odpaleniu na zimno? potem już jak odpalasz to go nie ma? przerabiałem temat rozrusznika i u mnie pojawiał się taki dźwięk jakby tarcia, czy takiego rzężenia i właśnie działo się to na zimnym silniku, jak był ciepły to odpalał idealnie, w lato też było super i okazało się, że po prostu jakieś tam jego elementy były zaśniedziałe, zrobiłem to i cisza..także nie wiem ale może masz podobnie ale może jeszcze jakis spec się w tym temacie wypowie
  3. a jaki tam jest uszczelniacz, który mógłby olej puszczać? (a co do tego co często czy rzadko występuje to akurat w moim aucie niczego pewien być nie mogę i przerabiałem już tyle rzeczy, które właśnie typowe nie są, więc na wszystko muszę byc gotowy) dzięki za zainteresowanie tematem
  4. Witam, Jakiś czas temu zauważyłem, że mam niewielki wyciek oleju spod miski olejowej, nie spod korka tylko spod samej miski. Stojąc przodem do samochodu jest to po lewej stronie, obok rozrusznika. Mając możliwość skorzystania z kanału wytarłem cały ten obszar do sucha, sprawdziłem wszystkie śruby - dokręcone. Sam wyciek nie jest duży - parę kropel po jeździe. Na stojącym aucie sucho pod spodem, dopiero jak pojeżdżę to tych parę kropel się pojawia. Na bagnecie też wiele oleju nie ubywa. I chciałem się tylko dopytać - bo wiem z innych wątków, że ta uszczelka jest jakaś metalowa czy wzmacniana metalem i interesuje mnie to, czy jest możliwość żeby ją w końcu "wydmuchało"? Czy po prostu ten wyciek będzie cały czas taki sam, ewentualnie minimalnie większy? Od razu nadmieniam, że czytałem o tym, że można ją wymieniać ale oczywiście jak to w A4 trzeba do tego rozkręcić pół samochodu, poza tym nie chcę bawić się w koszty bo za jakiś czas mam zamiar się tego auta pozbyć. Chodzi mi o to czy można z takim to wyciekiem przez jakiś czas jeszcze jeździć? Będę wdzięczny za sugestie. Pozdro.
  5. a to bzzzzzz-yczenie będzie słychać na pracującym silniku czy raczej na włączonym zapłonie?
  6. Witam, Czytając sobie na bieżąco opisy problemów związanych z silnikami w naszych A4 zauważyłem, że dość sporo jest tematów dotyczących pompy paliwowej. Chciałbym się co do jednej rzeczy upewnić i stąd moje pytanie: - czy pompa paliwa ma jakąś określoną żywotność, po której jest ryzyko, że przestanie działać? no nie wiem, tak jak np: pompa wody? Czyli inaczej mówiąc czy po jakimś określonym przebiegu bezpiecznie jest ją wymienić niż ryzykować, że się stanie gdzieś w trasie? - wiadomo, że do jej przyspieszonego zużycia przyczynia się np: nagminna jazda na rezerwie czy z zapchanym filtrem paliwa ale czy jest jeszcze coś na co warto zwrócić uwagę żeby ewentualnie przedłużyć jej żywotność? Pozdro.
  7. ok, dzięki za wyjaśnienie w poniedziałek będę u speca to mi to wymieni bo mi zaczyna chyba więcej kapać niż poprzednio. Tylko czy ten oring ma jakiś numer katalogowy? mam na myśli oring oryginalny? bo nie chciałbym kupić i żeby potem okazało się, że to nie to co ma być..
  8. Witam, A czy u was olej lał się po filtrze i kapał z niego? Bo i ja u siebie zauważyłem minimalne pocenie się w tej okolicy ale jak sięgnę ręką to filtr jest suchy, natomiast kropla oleju zbierze się co jakiś czas na jego obudowie czy też chłodnicy - tu dokładnie tego nie określę bo ciężko tam coś zobaczyć i tylko mogę namacać ręką to miejsce. Nie jest to częste ale co jakiś czas ta kropla się zbierze. Nie kapie mi po filtrze, nie ma kropli pod samochodem i oleju nie ubywa na bagnecie więc chyba narazie nie będę tego robił. Może kiedyś przy okazji jakiejś innej naprawy. Jeszcze tylko chciałem dopytać - czy takie zjawisko powiększa się z czasem? tzn czy jak narazie się poci to z czasem będzie się już więcej sączyć? Jak to było u was? I czy jest niebezpieczeństwo, że np ciśnienie oleju wypchnie czy wydmucha ten oring podczas jazdy i tym samym wypompuje cały olej? A może to wina jakoś niewłaściwie dokręconego filtra oleju?
  9. Witam, Zamiast pisać nowy postanowiłem wznowić ten stary wątek, który dotyczy też i mojego A4. Wtedy nikt nie odpisał, to może teraz znajdzie się ktoś kompetentny w tym temacie. Tak jak poprzednika interesuje mnie gdzie w silniku 1.8 ADR jest dokładnie rozrusznik? Tzn stojąc przodem do silnika jest z prawej czy lewej strony? Nie mam kanału i trudno mi zobaczyć silnik od spodu, zwłaszcza, że jest szczelnie zakryty plastikową osłoną. I czy faktycznie do jego wyjęcia trzeba znowu rozbierać pół samochodu? A pytam bo mam pojawiający się zawsze zimą odgłos jakby tarcia czy coś w tym stylu przy pierwszym uruchamianiu auta rano lub po dłuższym postoju. Odgłos trwa w czasie pracy samego rozrusznika i około sekundę po zaskoczeniu silnika. Mimo tego odgłosu rozrusznik kręci szybko i nie ma żadnych problemów z odpaleniem silnika. Na ciepłym silniku nie ma tego objawu. Również latem, wiosną rozrusznik zawsze kręci cicho i lekko. I dlatego zamierzam jechac z tym do elektryka tylko ciekaw jestem czy jego wyjęcie zajmie mu chwilę czy może jest to dłuższy temat związany z rozbieraniem przodu.. Będę wdzięczny za odpowiedź, także w imieniu poprzednika.
  10. Ireneusz

    Immobilizer

    Witam, Jak wielu użytkowników A4 i ja zaczynam mieć już problemy z immo, tzn podczas ostatniego tankowania na stacji samochód zapalił mi dopiero za 3 razem, zapalała się kontrolka immo i auto gasło po 2 sek. Potem jeździłem i już problemów z immo nie było ale rozumiem, że takie są pierwsze objawy. Przeczytałem dokładnie cały wątek dotyczący kłopotów z tym ustrojstwem ale chciałbym jeszcze dopytać tych, którzy się z tym uporali o dwie rzeczy: - czy od pierwszego razu kiedy zaczęły się wam kłopoty z immo tzn zaczęła migać ta kontrolka i auto gasło, potem w miarę upływu czasu było już tylko gorzej? Tzn jeśli na początku jeszcze zapalał wam za np 2 - 3 razem to potem zapalał dopiero za 5-10 czy 20? I czy jeżdżenie z tą przypadlością spowoduje, że auto w końcu kiedyś wcale nie zapali? - może pytanie banalne ale nie znam się na kwestiach "elektronicznych" - czy kłopoty z immo występują tylko przy zapalaniu auta czy może się zdarzyć, że ta kontrolka zapali się nagle podczas jazdy i auto "stanie"? Będę wdzięczny za sugestie.
  11. Hej, Sprawa pewnie nie będzie prosta bo z tego co zauważyłem to wszelkie czynności naprawcze związane z klimą są - delikatnie mówiąc - drogie. Nie miałem takiego przypadku bo u mnie od początku klima działa ok (odpukać) ale wydaje mi się, że w Twoim przypadku pomóc może regeneracja kompresora bo skoro jak mówisz da się nim wolno obracać więc chyba nie jest całkowicie zatarty i być może wymiana kilku drobniejszych podzespołów przywróci go do życia. ale to już by musiał wypowiedzieć się spec w tej dziedzinie. Możesz podjechać do jeszcze jakiegoś innego speca od klimy, niech wyjmie kompresor, rozłoży go na części pierwsze i wtedy będzie wszystko jasne co i jak. I może wtedy się okaże, że wcale nie trzeba płukać całego układu tym drogim płynem. Musisz to posprawdzać. Trzymam kciuki żeby jednak klima w Twoim aucie ożyła za mniejsze pieniadze nić 3 tys. i pozdrawiam. Daj znać na forum jak ją naprawisz.
  12. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. :> Nie spodziewałem się, że aż tyle osób wypowie się w tym temacie:) Od razu przepraszam za tego TDS-a w BMW, faktycznie nowsze modele piątek już go nie miały. I z tego co widzę to na pierwszy plan wysuwa się właśnie BMW lub A6. Obydwa mi się podobają, każdy jest inny ale obydwa fajne. poczytalem trochę na forach o A6 z silnikami 2.5 TDi no i niestety nie jest tak pięknie jakby mogło być ale to pewnie głównie wina kręconych liczników, ktore pokazują gdzieś 1/3 tego przebiegu, ktore auto ma faktycznie. Podoba mi się, że w BMW jest rozrząd "łańcuchowy", to na pewno zmniejsza koszty ewentualnych wymian w tym temacie. S 60 też mi się podoba, postaram się poczytać jeszcze coś o nim bliżej. Póki co dzięki i pozdro ps. Alfa i Lancia też mi się podobają ale biorąc pod uwagę legendarną już kapryśność wszelkiej "włoszczyzny" te marki sobie odpuszczam.
  13. Witam Wiem, że to forum dotyczy głównie Audi A4 ale chciałbym zasięgnąć waszej opinii także na temat innych marek aut. Mianowicie obecnie jeżdżę A4 ale w niedalekiej przyszłości chciałbym ją zamienić na coś większego. Upatrzyłem sobie kilka marek i modeli, spośród których coś wybiorę: 1. Audi A6 model "C5" silnik 2,5 TDI 2. Mercedes "E" W210 2.2 CDI lub 2.7 CDI 3. BMW "5" E39 2.5 TDS 4. Volvo S60 2.4 D5 5. Opel Omega B "FL" (tak zwany "C") 2.5 TDS I teraz: interesują mnie ww. auta po 2000 roku, najlepiej 2001 lub 2002, tak maksymalnie do 30 tys. zł i diesel. Które z tych aut radzicie? Przede wszystkim jakie sa koszty ewentualnych napraw i eksploatacji tych aut? Co do Audi to mniej więcej się orientuję w cenach części i napraw ale jak z pozostałymi markami? Jak są rozwiązane rozrządy w tych autach? Wiem, że w A6 jest pasek, a w pozostałych? Z tego co słyszałem to np do BMW są bardzo drogie części i chyba też Volvo jest dość drogie w utrzymaniu? No i ogólnie - jak radzicie, które z nich jest najlepsze do kupienia, jakie są wasze opinie na ich temat? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi Pozdrawiam
  14. Dzięki za słowa otuchy i zdroworozsądkowe spojrzenie na temat klimy Wiem, że są i tacy, którzy "zalecają" przegląd klimatyzacji i co pół roku ale podejrzewam, że są to sami mechanicy pracujący w serwisach, którym zależy żeby jak najczęściej do nich jeździć i dawać się "doić" za coś, czego nie trzeba tak często robić. Ale z drugiej strony czemu się dziwić jeśli jakis oszołom w tematach silników benzynowych "chwalił się", że on to wymienia kompletny rozrząd przy każdym przeglądzie co roku..widać nadmiar gotówki to tez problem dla niektórych.. Są też i tacy - ku mojemu osłupieniu - którzy zalecają żeby cały czas jeździć z włączoną klimatyzacją..zabawne ..tylko ciekawe po co w takim razie byłby wyłącznik klimatyzacji? I co z sytuacją kiedy właśnie w zimie w starszych A4 klima w ogóle nie działa? Tak czy owak uważam, że włączenie klimatyzacji raz na jakiś czas w zupełności wystarcza i chroni przed tym złowrogim zatarciem kompresora. Pozdro
  15. sęk tylko w tym, że ja własnie przed napisaniem tego pytania i aby zaoszczędzić wszystkim odpowiadania po raz setny na to samo pytanie, dokładnie przeczytałem calutki ten wątek o klimie, który mi wskazałeś i właśnie dlatego, że tam odpowiedzi na swoje pytanie nie znalazłem to pytam tu i teraz..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...