Skocz do zawartości

kiba1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kiba1

Informacje

  • Imię
    Przemek
  • Miasto
    Brodnica

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

113 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kiba1

0

Reputacja

  1. Dla potomnych.Jeśli są problemy z pompowtryskami.Po sprawdzeniu i uszczzelnieniu pompowtrysków.Można sprawdzić ciśnienie na tłokach w miejsce świec wkręcamy manometr, odłączamy wiązkę z tylu silnika która idzie do pompowtrysków i kręcimy rozrusznikiem. Ja miałem wszędzie 28 a na pierwszym 26.Dalej można sprawdzić ciśnienie pompy vacum odkręcamy śrubkę na imbus, w jej miejsce wkręcamy miernik odpalamy i na jałowym powinno być 4,5 bara a przy 3tyś obrotów 7,5 u mnie było książkowo, można by to sprawdzić również podczas jazdy. Następnie możemy sprawdzić prawidłową przewodność listwy i instalacji pompowtrysków, musimy dostać się do kompa na podszybiu, odłączyć akumulator odłączyć 2 wtyczki i w mniejszej z nich jest 5 grubszych pinów jeden z nich prawy dolny to masa pompowtrysków a 4 kolejne to wtryski i miernikiem sprawdzamy rezystację omy powinna być 0,8-1oma u mnie wszędzie było 0,9. Następnie możemy podmienić komputer tylko musi być taki sam i trzeba znać pin swojego i drugiego na podmiankę. U mnie po tych poszukiwaniach i w między czasie jeszcze była wymiana dwumasy i przegubu wewnętrznego bez efektu. Na koniec wymieniłem wałek rozrządu z popychaczami i panewkami, dopiero po tym zabiegu poprawiła się praca silnika. Mam nadzieję że komuś pomogłem lub choćby ułatwię poszukiwania usterek.
  2. Objawy mam takie że podczas przyspieszania trzęsie się samochód przy ruszaniu również problem z trzęsieniem. Gniazda przeszlifowałem przed pierwszym montażem,zawsze oglądam gumki przed kolejnym montażem pompowtrysków. Tak jak pisałem wcześniej zakładałem nowe gumki auto odpalałem na 5 min do sprawdzenia bloków i zmieniałem miejsca pompek lub pompki i kolejna próba w sumie 30 minut pracy silnika. gumki nie stracą swoich właściwośći elastycznych po takim czasie, a jeśli nie widać na nich przetarć po wyjęciu to uważam że są ok. Znalazłem na jakimś forum vw ze bipy w bloku 23 nie mogą przekraczać 30 jednostek powyżej oznacza przytarte pompki a silniki powyżej 2005r mają granicę w 23 bloku 60 jednostek. U mnie w dwóch pompkach przekroczona jest ta granica. Myślałem też o zastosowaniu środka do czyszczenia wtrysków LIQUI MOLY, jest dużo pozytywnych opini podobno obniżają się wartości w 13 i 23 bloku i silnik przestaje drgać na wolnych obrotach. Tylko że podobno krótko trwały ten zabieg,może próbował ktoś kiedyś?
  3. Gumki zmieniałem kilka odpaleń wcześniej. Dopiero jak bede miał pewność że wtryski są dobre, założe kolejne nowe gumki i śruby. Uważam że nowe uszczelki po 30 minutach pracy silnika nie zużyły się. Gniazda trochę wytarte. Narazie szukam pompowtrysków w miarę przystępnej cenie:)
  4. nie pisałem że zanim zaczełem kombinacje z pompkami.Podłączyłem sobie kompa w drodze do pracy i na wolnych obrotach tłok 2 miał 1,5 i bipy 50 natomiast 1,3,4 miał lepsze wyniki a podczas przyśpieszania zmieniało się to w taki sposób że 1 i 3 tłok miał 2,8 czyli max a 2 tłok -0,3 i 4 normalnie. Wyglądało na to że 1 i 3 pompka wspomagały 2 podczas przyśpieszania. Tylko że pompki wyjęłem zawiozłem do sprawdzenia stwierdzili że są ok wszystko pomieszali. I tak walczę z wiatrakami. Zrobię jescze tak:Zamienie pompkę 1 z 4 bo 4 ma najgorsze parametry i zrobie sobie wycieczkę, zobaczę jak będą się zachowywać podczas przyśpieszania. Zamieniłem pompki i praca silnika pogorszyła się. Podczas dokrecania ostatniej śruby przy dźwiniach popychaczy końcówka gwiazdkowa 8cm wpadła w kanał olejowy i dalej do miski oleju:( Na szczęście mam magnes z wyginaną przedłużką i pogmerałem w misce przez otwór czujnika oleju,przy okazji wyciągnełem elementy które poodłamywały mi się od pompek, tak więc na dobre wyszło. Wracając do logów, wartości przeniosły się prawie identycznie z miejscami pompowtrysków. Tak więc muszę szukac pompek. wydaje mi się że duży wpływ w moim przypadku mają wartości z bloku 23 powyżej 25 bipów są złe. Po zmianie mam 2 pompki obok siebie powyżej 30 bipów i 2 pomki poniżej 20 bipów praca silnika gorsza odczuwalna bardziej na biegu jałowym niż wczesniej gdy pompki były na zmianę 30 10 35 7. Logi robiłem podczas jazdy i na postoju, wartości z bloku 13 są nie wymierne podczas jazdy. Rosną prawidłowo ale nie spadają po zmniejszeniu obrotów. Dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pokazuje właściwe wartości to moje skromne zdanie:) A ja muszę szukać 2 lub 4 dobrych pompek. Poniżej moje logi. Dam znać jak coś znajdę. http://vaglog.pl/log_225295.html http://vaglog.pl/log_225296.html http://vaglog.pl/log_225297.html http://vaglog.pl/log_225298.html
  5. na jałowym czasem poszarpuje bardzo rzadko, najbardziej odczuwalne jest podczas przyśpieszania, podczas gazowania również czuć drgania ale mniej.
  6. Popychacze trzeba odkręcić. moje wymiar krzywek od strony rozrządu 1. 61,36 61,70 2. 61,34 61,70 3. 61,64 61,31 4. 61,67 61,37 Fotek nie mam bo baterie w aparacie mi padły a telefonem wyszło nie wyraźnie. te krzywki mam powycierane na wierzchołku i z drugiej strony krzywki też na trzech lub czterech krzwkach. Na pierwszym i czwartym tłoku są najgorsze moim zdaniem. Mieszczą się w normie?
  7. Da się pomierzyć krzywki bez demontażu uchwytów wałka?
  8. Mam logi. W dalszej części listy są dzisiejsze od odpalenia 5min ponieważ na poczatku są stare logi http://vaglog.pl/log_225002.html następnie 5 min na goracym silniku http://vaglog.pl/log_225003.html i jeszcze zrobiłem logi z 15 blokiem z obrotami i starałem się trzymać gaz w różnych zakresach obrotów żeby porównać z pracą pompek tylko nie wiem czy gazowanie jest wogóle miarodajne w logach statycznych. http://vaglog.pl/log_225004.html Obejrzałem dokladnie wałek i widać delikatne wytarcia krzywek wałka popychaczy zaworów, wyczuwalna jest ostra krawędź. Czekam na opinię
  9. A pompowtryski z avb do awx i odwrotnie będą pasowały?silnik odpali?
  10. Pompowtryski mam o tym samym oznaczeniu widać że były regenerowane ponieważ końcowki mają prawie błyszczace bez nagaru.Jutro zrobie logi ponieważ auto stoi 20km ode mnie. A czy pompki mogą się zacinać i nie zmienia się wtedy w nich dawka paliwa? Popychacze(śruby do regulacji) zmieniałem na nowe ponieważ miałem starego typu i był jeden wyłamany a stare są niedostępne tak więc zmieniłem na nowe razem z bolcem w pompowtrysku. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia w tym silniku na wszystkich pompowtryskach pourywane były zabezpieczenia sprężyn pompowtrysków i wyłamany kawałek od popychacza o którym pisałem-gdzie są te odłamane kawałki blachy? Czy mógłby ktoś powiedzieć jak wyglądają gniazda po wstawieniu tulejek miedzianych.Czy one są z jednego elementu na całości gniazda czy tylko górna część gniazda pompowtrysku. Ponieważ miałby kogoś kto by mi to wytoczył za nieduże pieniądze, ale nie wiem jak to wygląda. Jeszcze jeden pomysł mi się nasunął czy pomki od avb będą pasowały do wax?Poświęcił bym swój drugi samochód do sprawdzenia tego.
  11. Silnik pali od strzała. Po odpaleniu jakieś 3 sekundy chodzi nie równo i dopiero zaczyna równo pracować za każdym razem tak jakby coś się regulowało. Na biegu jałowym chodzi równo.Podczas ruszania szarpie,jakby zerwana poduszka a wszystkie wymieniłe bo były pozrywane.trzeba naprawdę delikatnie ruszyć żeby nic nie szarpało.Nierówna praca silnika przy dodawaniu gazu wyczuwalna od 1700 do 2400 obrtów. Podczas jazdy przyśpiesza dobrze tylko jest odczuwalna nierówna praca silnika(trząsawka) jakby na jeden tłok nie chodził ciężko to opisać.Powyżej 2500 obrotów już tego nie czuć. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i każdy mówi mi że coś z pompowtryskami. Gniazda pompowtrysków są wybite,może jedno z nich jest za mocno wybite?Może to jest przyczyna?W poniedziałek obejrze jeszcze dokładnie wałek, choć przyglądałem mu się ale nie widziałem wytarć.
  12. Uszczelki wymieniłem raz podczas mieszania pompek. Mam VCDSa , w między czasie wymieniłem wszystkie poduszki ponieważ pozrywały się od drgań. Nie chciałbym wymieniać ich kolejny raz.
  13. Mam problem podobnego rodzaju. Silnik AWX zaczął się trząchać podaczas przyśpieszania. Pomiary z bloków 13)1,69 -1,55 -0,24 0.33 18)0 0 0 0 23)nie pamietam ale wszystkie około 20-50. wszystkie wtryski wyjęłem okazało się że wszystkie mają zerwane zabezpieczenia sprężyn.dałem do sprawdzenia w zakladzie gdzie załozyli mi zabezpieczenia i powiedzieli że pomki mieszczą się w granicach.150zł jedno zabezpieczenie i 200zł sprawdzenie. Tak więc załozyłem w innej kolejnosci ponieważ mi je pomieszali i wyszły pomiary: 13)-1,04 -0,87 0,28 1,62 18)0000 23)12 33 37 29 następnie wymieniłem czwartą pompkę na używkę i wyszło 13) -0,07 -0,87 0,80 0,14 18)0000 23) 11 28 40 32 w dalszej kolejnośći wymieniłem 3 pompkę również na używkę i wyszło 13) -0,28 0,07 -0,28 0,42 18)0000 23) 9 32 8 35 Auto cały czas trzęsie podczas przyśpieszania poniżej link do logów statycznych: http://vaglog.pl/log_224728.html dla porównania są tam stare logi od mojego passata avb który chodzi bez problemu a wyniki ma gorsze. Jeszcze moje pytanie. Jeśli silnik był chipowany przez poprzednika, ja zmieniłem dwie pompki ma to jakiś wpływ? Znajomy sprawdzał mi programem DELPHI i pokazuje inne parametry pompek 0,07 0,13 0,43 0,66 i stwierdził że 3 i 4 do wymiany. Mi opadły już ręce.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...