Skocz do zawartości

bartoszg50

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bartoszg50

Informacje

  • Imię
    Bartek
  • Miasto
    Szczecin

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.8
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia bartoszg50

0

Reputacja

  1. Okej, rozumiem. Byłem u tego mechanika, ale tak się podjarałem szarpakami i tym, że będę miał nowe zawieszenie, że zapomniałem o sprawdzeniu ciśnienia na garach... W każdym razie zrodziło mi się kolejne pytanie odnośnie tego dymienia. Otóż, auto mi spala (pomiar robiony dwa razy) trochę ponad 10 litrów benzyny w takim cyklu, nazwijmy to średnio miejskim (miasteczko 7 tys. mieszkańców, jak wracam z pracy to jakiś tam korek w centrum miasteczka jest, raz na światłach też się trzeba zatrzymać, kilka wolniejszych skrzyżowań, itd.) Czy to jest normalne, czy za duże spalanie? Gdyby było to miasto typu Szczecin/Poznań/Gdańsk, nawet bym nie zadawał tego pytania, ale jednak ja robię zwykle 3/4 trasy szybką drogą pozamiejską i jakieś 5/6 km pałowania się w miasteczku. Może auto za dużo spala tej benzyny naraz i stąd osad na rurze? Z góry serdeczne dzięki za odpowiedzi. Hej!
  2. Zrobię to, dodam jeszcze, że auto jeździ bardzo dobrze, żadnych spadków mocy, czy tego typu historii. Miałem już wcześniej 1.8 ADR i ten jeździ lepiej od tamtego.
  3. A więc jeden z bardziej niepokojących mnie problemów, które mi się rzuciły od razu po zakupie auta, a które wolałbym zdiagnozować i wyeliminować jeszcze przed braniem się za blacharkę i kosmetykę. Otóż, auto z reguły nie kopci, ale są momenty (występują po rozgrzaniu silnika), gdy za mną pojawia się dym koloru... no właśnie nie bardzo wiem jakiego. Najbliżej mu do niebieskiego, jednak nie jest to dym gęsty, prawie, że przezroczysty, ale jednak jakiś tak szaro-niebieski kolor ma. Dymienie ma miejsce przy pracy na wysokich obrotach (choć nie zawsze), lub przy ruszaniu z jedynki, albo przy wolnej jeździe na niskim biegu. Pierwsze co mi przyszło na myśl to spalanie oleju, sęk w tym, że poziom póki co się trzyma. Zastanawiałem się, czy może być to wina padniętego katalizatora, bo auto ma dość charakterystyczny dźwięk z wydechu, nie jest głośne, ale takie jakby metaliczne. Może katalizator był wybebeszony i teraz wyrzuca jakiś nagar? Nie miałem czasu tego sprawdzić, ale to zrobię. Czy takie coś jest w ogóle możliwe? Prócz tego (może ma to, i pewnie tak, związek z dymieniem) w rurze wydechowej zauważyłem suchy nagar, jakby sadzę. Wiadomo, że rura nie jest nigdy błyszcząca, ale ten osad na pewno nie jest czymś normalnym. Załączam zdjęcie. Może auto źle spala benzynę? Może wywala jej za dużo? Może winne są świece? Czy jest sposób, by to ustalić? <a href=https://zapodaj.net/cf6aa1f3e2a00.jpg.html>14389949_1457380280955448_402541507_n.jpg</a> Z góry dzięki za pomoc!
  4. Witam serdecznie, nazywam się Bartek, mieszkam niedaleko Szczecina, zakupiłem sobie dziś (już drugą, po przygodach z paroma innymi autami) A4 b5, którą zamierzam, jak to się ładnie mówi "zrobić". Mam nadzieję i szczerze wierzę, że pomoc na wszelkie problemy i odpowiedzi na wszystkie pytania znajdę u Was, drodzy koledzy. Siema!
  5. Witam, otóż problem polega na tym, że auto zbiera się tak jak zdrowe 1.8 (sprawdzone z autem kolegi, które jest igłą), lecz po jakimś czasie (zazwyczaj po osiągnięciu +/- prędkości 100 km/h czuć jakby taki blok i auto dużo gorzej przyspiesza. Pomaga zdjęcie nogi z gazu i znów wciśnięcie pedału. Niestety kumpel nie miał tyle czasu bym mógł podmienić jego przepływomierz, ale na kompie dzień wcześniej pokazało błąd przepływomierza. Czy to przepływka jest winna temu nagłemu blokowaniu przyspieszenia? Wszystko na to wskazuje, jednak nie chciałbym wydawać kasy w błoto. Kompresja dość słaba (9,5 na każdym garku), choć nie obstawiam, by to była przyczyna. Auto jeździ elegancko, za wyjątkiem wspomnianej blokady podczas przyspieszania. Trochę wkurza zdejmowanie nogi z gazu . Z góry dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam.
  6. jutro wezmę się za czyszczenie, a czy tej adaptacji mogę dokonać za pomocą kluczyka, tak jak gdzieś czytałem, czy potrzebuję jakiegoś oprogramowania?
  7. Witam, Mam taki problem, który czasami występuje w moim A4B5. Otóż rano samochód odpala bez problemu. Po przejechaniu dłuższej trasy i zgaszeniu auta, gdy chcę zapalić je ponownie jeszcze na ciepłym silniku, to auto czasem długo kręci. Zazwyczaj wtedy odpuszczam i odpalam ponownie i jest git. Z tym, że wtedy auto odpala, obroty spadają tak do ok. 500 obrotów, potem idą w górę, znów delikatnie spadają ze dwa razy (auto NIE gaśnie) i się normują. Problem nie występuje zawsze. Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...